کد خبر 464065
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

نماینده پارلمان سوریه گفت: هم اکنون که مثلث ارتش، دولت و ملت سوریه در موضع قدرت است، گروه‌های تروریستی با متوسل شدن به شیوه‌های کثیف و غیرانسانی قصد تشدید فشارها در سطح افکار عمومی و سیاسی علیه دمشق را دارند.

به گزارش مشرق، «خلیل مشهدیه» نماینده پارلمان سوریه درباره انفجارهای تروریستی اخیر در سویدا گفت: اقدام گروه‌های تروریستی و گردانندگان آنها در بازگشت به نقطه صفر بحران و دست زدن به حملات تروریستی در مناطقی حساس و مشخص نشان می‌دهد که آمریکا در تحقق هیچ پیروزی در عرصه میدانی موفق نبوده و بدین ترتیب به دنبال بازگشت به نقطه‌ای است که از طریق آن دولت سوریه را به حمایت از حملات تروریستی در این مناطق متهم کند.  

وی افزود: حملات تروریستی در سویدا تلاش مأیوسانه گردانندگان تروریسم در سوریه برای ایجاد شکاف در وحدت ملی سوریه است.

مشهدیه تاکید کرد: رابطه بین ملت و دولت سوریه نشان داد که سد بازدارنده‌ای در برابر منافع صهیونیستی-آمریکایی در سوریه است و همین قضیه واشنگتن را با تلاش‌های دیپلماتیک روسیه برای درست کردن روند گفت‌وگو بین طرف‌های سوریه به امید ایجاد راه حل سیاسی آشکار و حافظ حاکمیت سوریه همراه کرد.

نماینده پارلمان سوریه گفت: قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وحدت ملی مردم در سویداء، حماه و قبل از آن لاذقیه را هدف گرفتند، اما تاکید شیوخ و بزرگان این مناطق بر التزام به حفظ آرامش موجب شد که حملات تروریستی به اهداف مد نظر خود دست نیافته و هیچ تلاشی از این دست شکاف ملی را که شبه نظامیان و گردانندگان آنها می‌خواهند، محقق نکرد.

مشهدیه گفت: در برهه کنونی به دلیل برتری دولت سوریه در میدان نبرد و قدرت بیش‌تر آن در سیطره بر هر راه حل سیاسی، مجامع بین‌المللی در طرح‌های خود برای حل بحران سوریه تجدید نظر کرده‌اند.

وی افزود: جای تعجب است که برخی معتقدند، دولت سوریه ضعیف شده به خصوص پس از همه مقاومتی که مثلث ارتش، ملت و دولت سوریه تحت پشتیبانی متحدان راهبردی خود و در رأس آن روسیه، چین و ایران نشان داده و تاکید شده که کشور سوریه و حفظ حاکمیت آن خط قرمزی است که نباید به آن خدشه وارد شود.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: امروز دمشق در وضعیت میدانی، اقتصادی و سیاسی قوی‌تری به نسبت قبل است و کار سیاسی و دیپلماتیک فشرده از سوی متحدان آن برای احیای گفت‌وگوی سوری- سوری آغاز راه برای رسیدن به راه حل توافقی است که تضمین کننده حقوق همه طبقات جامعه سوریه باشد و این حقوق تنها ضامن حفظ حاکمیت سوریه است.

وی تاکید کرد: اهداف تجاوز بیگانگان به سوریه هرگز محقق نخواهد شد چرا که سوریه یکی از دژهای مستحکم و اصلی محور مقاومت در برابر نقشه‌های صهیونیستی آمریکایی است که تحت حمایت دلارهای نفتی شیخ‌نشین‌های خلیج فارس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فارس، بعد از ظهر جمعه گذشته جمعه شهر «سویداء»، مرکز استان سویداء در جنوب سوریه شاهد ترور شیخ «وحید البلعوس» بود.

کاروان شیخ البعلوس ساعت 13 و 30 دقیقه روز جمعه هدف یک بمب قرار گرفت که در سر راه آن کار گذاشته شده بود و انفجار دوم یک ساعت و نیم بعد بین تجمعی از اهالی سویداء رخ داد که رو بروی بیمارستان ملی شهر سویداء تجمع کرده بودند تا از قربانیان حادثه اول اطلاع حاصل کنند.

منابع محلی تصریح کردند که در انفجار تروریستی اول شیخ البلعوس به همراه دو پسر و برادرش کشته شدند، در حالی‌که هنوز عاملان این انفجار مشخص نشده‌اند و هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

این ترور زمانی رخ داد که شهر سویداء شرایط بسیار حساسی را سپری می‌کند، به همین منظور برای مقابله با هرگونه فتنه انگیزی و دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی این شهر، مقامات سوری ضمن تماس با مشایخ و بزرگان طایفه دروزی استان سویداء خواستار آرام کردن اوضاع و کنترل آن شدند.

شیخ البلعوس از جمله شخصیت‌های جنجالی دروزی استان سویداء به شمار می‌آمد که هم مخالف نظام سوریه و هم مخالف گروه‌های مسلح بود، این موضوع موجب شده بود تا برخی از مشایخ دروزی از وی برائت جسته و او را از طایفه خود بیرون کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس