کد خبر 463924
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد شمار کودکانی که در سال جاری میلادی از اروپا درخواست پناهندگی کرده اند از ۱۰۶ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، یونیسف با اعلام این خبر افزود: کودکان حدود یک چهارم پناهجویان در اروپا را تشکیل می دهند و تعدادشان در نیمه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته اشت.

صندوق کودکان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد کشورهای اروپایی تا فرا رسیدن فصل زمستان، زمان اندکی برای تأمین سرپناه جهت هزاران پناهجو دارند و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

یونیسف یادآور شد: بسیاری از کودکان پناهجو در کمپ های شلوغ ساکن هستند و شرایط زندگی مناسب برای آنها فراهم نیست. صندوق کودکان سازمان ملل از کشورهای اروپایی افزایش تعداد مراکز برای پناه دادن به آوارگان، تسریع در روند بررسی درخواست پناهندگی و تلاش برای ارائه ویزا برای کودکان و خانواده های آنها را خواستار شد.

پیشتر یونیسف اعلام کرده بود حدود ۴۰ درصد از کودکان خاورمیانه و شمال آفریقا به دلیل درگیری ها در منطقه از رفتن به مدرسه باز مانده اند. یونیسف در گزارشی درخصوص وضعیت کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا، تصریح کرد در آستانه آغاز فصل مدارس، ۱۳ میلیون کودک به دلیل درگیری و جنگ، به مدرسه نمی روند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس