کد خبر 463730
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

تعداد امضاء کنندگان طومار درخواست برای بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به محض ورود به لندن از صد هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش مشرق، بیش از صد هزار انگلیسی با امضای طوماری از دولت این کشور خواسته‌اند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که در حمله به غزه مرتکب جنایت جنگی شده است، بلافاصله پس از ورود به لندن بازداشت کند.
 
بر اساس قانون مربوط به شکایات و دادرسی درانگلیس، اگر هر شکایت و دادخواست بیش از 100 هزار امضاء داشته باشد، باید در پارلمان انگلیس بررسی شود، در حالی که طومار امضاء شده علیه نتانیاهو روز شنبه به صد هزار و 682 امضا رسید.
 
انجمن فلسطین درانگلیس، «کمپین همبستگی با فلسطین» و برخی دیگر از سازمان ها در انگلیس به منظور اعلام همبستگی با فلسطینی ها روز چهارشنبه قرار است در برابر مقر دولت انگلیس و در اعتراض به سفر بنیامین نتانیاهو تجمع برگزار کنند.
 
"دامیان موران"، برنامه نویس مستقر در شهر منچستر شمال غرب انگلیس که درخواست بازداشت نتانیاهو را هفتم اوت در اینترنت قرار داد در این مورد گفت: مردم این کشور از یک جنایتکار جنگی استقبال نمی کنند.
 
در این درخواست آمده است، بنیامین نتانیاهو قصد دارد به انگلیس بیاید درحالیکه بر اساس قوانین بین المللی وی باید به محض رسیدن به انگلیس به اتهام جنایت های جنگی و قتل عام بیش از دو هزار شهروند فلسطینی در باریکه غزه در سال 2014 بازداشت شود.
 
این درخواست به موضوع شهادت دو هزار و دویست شهروند فلسطینی در تهاجم تابستان گذشته 2014 رژیم صهیونیستی به باریکه غزه اشاره دارد که بیشتر شهیدان شهروندان فلسطینی غیرنظامی و کودک بودند.
 
دولت انگلیس تاکنون اعتراض ها را به این سفر را به بهانه اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درانگلیس مصونیت دیپلماتیک دارد و قانون اجازه بازداشت او را نمی دهد، نادیده گرفته است.
 
لندن در جریان حمله سال گذشته رژیم ‌صهیونیستی به نوار غزه که به کشته شدن بیش از 2 هزار فلسطینی منجر شد، همواره از تل ‌آویو حمایت و تنها به ابراز نگرانی بسنده کرد.
 
نتانیاهو قرار است چهارشنبه هجدهم شهریور ماه وارد انگلیس شود.
 
«کمپین همبستگی فلسطین»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید»، و «دوستان مسجدالاقصی» نیز تا کنون از این درخواست حمایت کرده اند.
 
"سلیم علام" عضو ارشد کمپین همبستگی با مردم فلسطین با انتقاد از برخی رسانه های انگلیسی از جمله شبکه بی بی سی گفت ، این رسانه ها درخصوص مشکلات مردم فلسطین و سیاست های سرکوب گرانه رژیم صهیونیستی کاملا سکوت کرده اند.
 
سازمان های بین المللی از جمله عفو بین الملل، نیز در گزارش های خود سران رژیم صهیونیستی را عامل اصلی جنایات علیه مردم فلسطین معرفی کرده اند.
 
عفو بین الملل همچنین اخیرا اعلام کرد، با توجه به شواهد موجود کشتار صدها غیرنظامی فلسطینی در تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه «جنایات جنگی» تلقی می شود.
 
فعالیت های مردمی در انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی، در ماههای اخیر برای تحریم کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین گسترش یافته است.
 
سازمان های مردم نهاد در انگلیس، اخیرا در شهر بیرمنگهام و در جلوی کارخانه el bit تجمع کردند. این کارخانه با شرکت رویلزرویز انگلیس موتور هواپیماهای بدون سرنشین " پهباد " تولید می کند، که در اختیار ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفته است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس