کد خبر 463411
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

بر اساس آخرین آمار منتشرشده در تارنمای پارلمان انگلیس، بیش از یک صد هزار شهروند انگلیسی تومار درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را امضاء کرده اند که این مساله سبب خواهد شد تا این موضوع در مجلس عوام این کشور به بحث گذاشته شود.

به گزارش مشرق، درحالی که تنها سه روز به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن مانده است، امضاء کنندگان انگلیسی نهایت انزجار خود را ازورود این جنایتکار جنگی به کشورشان اعلام کردند.
تومار درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو که در تاریخ هفتم ماه آگوست از سوی ‘دامیان موران’ یک فعال سیاسی در تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شد، توانسته است تا این لحظه یک صد و یک هزار و 214 امضاء را جلب کند که بر اساس رویه قانونی، اگر شمار امضاها از 100 هزار نفر بیش تر شود، درخواست مطرح شده در نشست مجلس عوام انگلیس به بحث گذاشته خواهد شد.
انتظار می رود که پس از پایان تعطیلات تابستانی مجلس عوام، درخواست بازداشت بنیامین نتانیاهو از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد اگر چه بعید است این مساله بتواند درخصوص تصمیم دولت انگلیس برای مصونیت بخشیدن به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاثیری بگذارد.
پیش تر دولت انگلیس در واکنش به درخواست امضاء کنندگان (پیش از آنکه به رقم یک صد هزار نفر رسیده باشد)، ضمن اشاره به دعوت این کشور از نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: تحت قوانین بین المللی و انگلیس دیدار رهبران دولت های خارجی ازجمله نتانیاهو و نیز وزیران امور خارجه مصون از پیگرد قانونی بوده و نمی توان آن ها را دستگیر یا حبس کرد.
در ادامه این جوابیه آمده است: می دانیم جنگ غزه در سال گذشته تلفات وحشتناکی داشته است. همان طور که دیوید کامرون نخست وزیر گفت، ما همه به شدت از این خشونت متأسف شدیم و انگلیس در خط مقدم تلاش های بین المللی برای بازسازی غزه قرار دارد. به هرحال نخست وزیر با صراحت حق اسرائیل را برای اقدام مناسب برای دفاع از خود را در محدوده حقوق بشر بین المللی به رسمیت می شناسد. ضمن اینکه ما اقدامات حماس ازجمله پرتاب موشک به سوی اسراییل و حفر تونل ها و عدم پذیرش مکرر آتش بس نیز محکوم می کنیم.
این جوابیه می افزاید: انگلیس پیوسته از اسرائیل خواسته است تا همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات شهروندان انجام دهد و برای یافتن راه حل های مناسب به منظور پایان دادن به این مناقشه ها کمک کند. انگلیس به درخواست های خود از دو طرف برای اولویت دادن به دست یابی به راه حل دائمی برای غزه ادامه می دهد و برای اطمینان یافتن از بازسازی و احیای اقتصادی غزه گام های عملی برمی دارد.».
دولت انگلیس همچنین در این جوابیه از تمامی طرف ها ازجمله رژیم صهیونیستی خواسته است که با دیوان بین المللی کیفری برای تحقیق مستقل در مورد درگیری های تابستان سال گذشته در غزه و وضعیت فلسطینی ها ساکن در این منطقه همکاری لازم به عمل آورند.
در این جوابیه همچنین تصریح شده است: 'انگلیس یکی از دوستان بسیار نزدیک اسراییل است و از روابط دوجانبه عالی که طیف وسیعی را دربر می گیرد، بسیار خرسند می باشد.'
سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس که قرار است نهم سپتامبر و پس از گذشت یک سال از حملات ددمنشانه این رژیم به غزه صورت می گیرد، با مخالف گروه های مدنی و طرفدار مردم فلسطین مواجه شده است.
‘جنیفر تانگ’ نماینده مجلس اعیان انگلیس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از رویکرد لندن در قبال رژیم صهیونیستی، گفته است: من نمی دانم که چرا دولت (انگلیس) چنین رفتاری می کند؟ ... [آن ها] خشم مردم را برانگیخته اند. من از رفتار دولتم در این خصوص عمیقا شرمسارم.
وی همچنین عنوان کرد که رژیم اسرائیل یک تهدید واقعی علیه امنیت جهانی می باشد.
'کمال هواش' یک تحلیلگر سیاسی مقیم لندن نیز ضمن محکوم کردن اقدام کامرون در دعوت بعمل آوردن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، به ایرنا گفته است: بیش از یکصد هزار تن از مردم انگلیس، توماری را امضاء کردند که در آن خواستار بازداشت نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی در زمان ورودش به انگلیس شده اند؛ اما نخست وزیر انگلیس با خواست مردم این کشور هم صدا نیست و با دعوت از رهبر یک رژیم تروریست، اقدامی غیراخلاقی را مرتکب شده است.
در همین حال گروه های طرفدار مردم فلسطین و ضد جنگ انگلیس اعلام کردند که همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو به لندن در روز نهم سپتامبر( روز چهارشنبه) ، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع های اعتراضی خواهند کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    هرجایی که احساس کردید نتانیاهو آنجاست ، آن محل را بمب باران کنید ریشه ی او را برکنید ونابود کنید ، زن وبچه ی اوررا بکشید تا اثری از آنان نماند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس