کد خبر 463497
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

برنامه جدید تلفن همراه موسوم به Companion به کاربران امکان می دهد تا از همراهی مجازی یکی از دوستان یا اعضای خانواده برای رسیدن به مقصد برخوردار شوند.

 به گزارش مشرق، این برنامه که توسط یک دانشجو در یکی از دانشگاه های آمریکا طراحی شده به هزاران نفر امکان می دهد تا با امنیت بیشتری به سمت مقصد خود حرکت کنند. Companion به خصوص برای افرادی که از تنهایی در شب یا نقاط دورافتاده بیم دارند، قابل استفاده است.

پایش رفت و آمد افراد روی نقشه با موبایل +عکس

برنامه Companion به همراه مجازی فرد امکان می دهد تا با ردگیری مسیر سفر وی بر روی نقشه تلفن همراه به او کمک کند. این برنامه توسط 5 دانشجوی دانشگاه میشیگان طراحی شده و نسخه اولیه آن به دانشجویان امکان می داد تا در شب به تنهایی و با امنیت بیشتری به منزل بروند.

اما به سرعت مشخص شد که برنامه یاد شده می تواند کاربران و مخاطبان بیشتری داشته باشد و با توجه به استقبال از این برنامه عرضه عمومی آن نیز ممکن شد. کاربران Companion می توانند درخواست خود را به یکی از افراد موجود در فهرست تماس خود – صرف نظر از اینکه وی برنامه Companion را بر روی گوشی نصب کرده یا نه – بفرستند.

بعد از این کار مخاطب متنی همراه با یک لینک به یک نقشه تعاملی دریافت می کند و از این طریق همراهی کاربر درخواست کننده ممکن می شود. اگر کاربر برنامه هر حرکت مشکوکی انجام دهد( اعم از دویدن ناگهانی، انحراف از مسیر مشخص شده در نقشه یا حتی برداشتن هدفون از سر) ، Companion متوجه موضوع شده و از کاربر در مورد سلامت و عادی بودن اوضاع سوال می کند.

کاربر باید ظرف 15 ثانیه دکمه عادی بودن شرایط را فشار داده یا برنامه را از اضطراری بودن شرایط محیطی آگاه کند. در غیر این صورت صدای زنگ هشدار برنامه به صدا درمی آید. این صدای زنگ موجب وحشت دزدان و مزاحمان می شود. همچنین قابلیت تماس سریع با پلیس از طریق برنامه Companion در برخی کشورها وجود دارد.

علاوه بر همراه مجازی، کاربر Companion هم می تواند پس از دریافت پیام هشدار با پلیس تماس بگیرد. این برنامه در بسیاری از کشورهای غربی با استقبال مواجه شده و بسیاری از والدین برای نگهداری کودکان و افراد مسن از آن استفاده می کنند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.companionapp.io  مراجعه کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    حالا کجاش به خانم‌های شکاک مربوط بود؟ اگه منظورتون قابلیت مکان یابی هست که با اجازه فرد فعال میشه و به درد افراد شکاک نمیخوره و حتی اگه فرد بدون اجازه هم مکان یابی بشه که این کار خودش غیراخلاقیه، به خاطر چند تا کلیک بیشتر تیترهای پرحاشیه نزنید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس