وی افزود: مرحله پیش ثبتنام با هدف برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی فضای مورد نیاز، گروهبندی موضوعی و کاربردی نشریات، امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تامین خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و سایر زیرساختهای لازم انجام میشود.
قائم مقام نمایشگاه مطبوعات در همین زمینه تاکید کرد: در این مرحله وجهی برای ثبتنام مقدماتی دریافت نمیشود و متقاضیان، اطلاعات مربوط به رسانه، معرفی نماینده، میزان فضای پیشنهادی مورد نیاز با توجه به جدول تعرفه را اعلام میکنند.
به گفته عباسی، ثبت نام قطعی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با امکان انتخاب محل غرفه توسط خود رسانهها و به صورت الکترونیک در نیمه دوم مهرماه انجام خواهد شد.
مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: البته متراژ و مساحت پیشنهادی رسانهها در پیش ثبتنام، تعهدی را برای ستاد برگزاری برای تامین همان میزان به وجود نمی آورد و در نهایت بر اساس حجم تقاضاها، تصمیمگیری و به رسانهها اعلام میشود. ضمن اینکه اولویت اصلی، ایجاد شرایط حداکثری برای حضور رسانه های متقاضی شرکت در نمایشگاه است و متراژهای اولیه فعلاً بر اساس 12، 24، 36، 60 و 96 متر طراحی شده است.
وی همچنین تاکید کرد: اجاره بهای غرفهها نسبت به دو دوره قبل تغییر نکرده است و در جهت حمایت از بخش خصوصی، تعرفههای رسانههای متعلق به بخش خصوصی با رسانههای دولتی و متعلق به بخش عمومی متفاوت است.
عباسی همچنین در خصوص شرکتکنندگان در نمایشگاه امسال نیز گفت: موسسات مطبوعاتی، روزنامهها، سایر نشریات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری، نمایندگیهای خبرگزاریها و رسانههای خارجی مستقر در تهران، تشکلهای مطبوعاتی، ادارات کل روابط عمومی سازمانها و صنایع خدمات مرتبط مطبوعاتی (چاپ، کاغذ، توزیع، نرمافزارهای موبایلی، تبلیغات و بازرگانی و ...) میتوانند در نمایشگاه بیست و یکم حضور یابند.
وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شور و نشاط رسانهای در نمایشگاه امسال، تصریح کرد: پیش بینی میشود امسال تقاضا برای حضور در نمایشگاه بیش از گذشته باشد.
لازم به ذکر است جدول متراژ و تعرفه غرفهها بر روی وبگاه نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir قابل رویت است.