کد خبر 463152
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

شهردار تهران در خصوص آخرین وضعیت واگذاری مصلی،‌ وضعیت کارتن خواب‌ها، واگذاری زندان اوین و ... به خبرنگاران پاسخ داد.

 به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه افتتاح همزمان 100 پروژه شهری در منطقه یک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار برخی از اخبار در خصوص سونامی جدید تغییر و تحولات در شهرداری، ضمن رد آن گفت: تغییر فی نفسه بد نیست و ممکن است مدیران بنا به دلایلی تغییر کنند.

نظارت دقیقی در خصوص نوع فعالیت شهرداران پایتخت دارم

وی با رد این موضوع که اکثر شهرداران مناطق جابجا می‌شوند، تصریح کرد:‌ جابجایی نیز به نوعی تغییر است و این در حالی است که بنده نظارت دقیقی در خصوص نوع فعالیت شهرداران پایتخت دارم.

وی با بیان اینکه بنده سفارشی کار نمی‌کنم، در پاسخ به سوالی در خصوص نمره به فعالیتش در آستانه ده سالگی شهردار شدنش گفت: من نمره‌ای نمی‌دهم و از مردم در خصوص عملکرد من سوال بپرسید.

قالیباف در خصوص آب ریزی مجدد تونل توحید نیز با بیان اینکه مشکلی در خصوص تونل توحید وجود ندارد در مورد سرانجام واگذاری مصلی به شهرداری تهران گفت: بروید سرانجام این واگذاری را از مصلایی‌ها بپرسید.

وی در مورد وضعیت کارتن‌ خواب‌های تهران نیز به جلسه سه ماهه گذشته پلیس، بهزیستی و شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: روشن بگویم که وظیفه سامان دهی کارتن خواب‌ها از جمله وظایف بهزیستی است؛ اما شهرداری تهران بنا به درخواست مردم و از روی وظیفه اسلامی و انسانی وارد ساماندهی کارتن خواب‌ها شده است.

سیکل فعلی جمع آوری کارتن خوابها نادرست است

وی با بیان اینکه روشی که در حال حاضر برای جمع آوری و سامان دهی کارتن خوابها استفاده می‌شود، درست نیست، گفت: باید این روش اصلاح شود.

قالیباف افزود: شهرداری تهران در یک سال اخیر برنامه ریزی‌های دقیقی برای ساماندهی کارتن خواب‌ها انجام داده است و به شخصه هر هفته این موضوع را در منطقه 12 پیگیری می‌کنم و در آینده نزدیک روش ساماندهی درست کارتن خواب‌ها در پایتخت اجرایی می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه سیکل فعلی جمع آوری کارتن خوابها نادرست است گفت: ما بر اساس قانون بیش از آنکه به ماده 15 توجه داشته باشیم به ماده 16 توجه داریم چرا که بر اساس این ماده افراد معتاد باید به صورت خود معرف به مراکز بازپروری مراجعه کنند.

آماده سازی مراکز 4000 نفره‌ برای نگهداری معتادان بزرگراه‌ها

وی با بیان اینکه باید ظرفیت و امکان لازم برای بازپروری معتادان ایجاد شود،‌ گفت: اردوگاه‌های بازپروری با ظرفیت 2000 نفر پاسخگو نیست و باید در مراکزی بزرگ به فکر درمان روان و اشتغال آنها باشیم.

قالیباف در خصوص زندگی معتادان در حاشیه بزرگراه‌ها نیز گفت: شهرداری مراکز 4000 نفره‌ای آماده کرده است که افراد معتاد بزرگراه‌ها را جمع آوری و در آنجا نگهداری کند.

شهرداری تهران هزینه‌های تبدیل اوین به پارک ملی را تقبل می‌کند

وی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری زندان اوین نیز گفت: در مورد کلیات واگذاری زندان اوین با آیت الله آملی لاریجانی صحبت کردم اما اجرای این کار و انجام توافقات بعدی زمان می‌برد؛ اما با این حال قوه قضاییه قبول دارد که اوین باید تبدیل به پارک ملی شود تا به گسترش فضای سبز در تهران کمک کند.

وی افزود: شهرداری تهران هزینه‌های تبدیل اوین به پارک ملی را تقبل می‌کند اما باید برای انجام هماهنگی‌های بیشتر صبر کرد و توافقات کلی صورت گرفته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس