کد خبر 46262
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷

معاون سيما با تاکيد بر تلاش مديران، کارکنان و برنامه‌سازان رسانه ملي، براي اعتلاي مفاهيم و ارزش‌هاي اسلامي، انقلابي و انساني در صدا و سيما، ممنوعيت تجمل‌گرايي، مصرف‌گرايي و ساخت سريال‌هاي تلخ را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سيما براي اعتلاي ارزش هاي

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، معاون رييس سازمان صدا و سيما در نشست صميمي با بسيج دانشجويان دانشگاه‌هاي علم و صنعت، هويت اصلي جنبش دانشجويي را ضد استبدادي، ضد استکباري و مقابله با بيگانگان عنوان کرد و با پاسداشت نقش موثر دانشجويان در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: دانشجويان بايد امروز نقش موثرتري در استکبارستيزي داشته باشند.

دکترعلي دارابي در ادامه با دعوت از دانشجويان براي همکاري بيشتر با رسانه ملي تصريح کرد: دانشجويان مي‌توانند با حضور در شوراي مشورتي شبکه‌هاي سيما و اتاق هاي فکر برنامه هاي تلويزيون، مديران را با انديشه هاي نو و نيازهاي نسل جوان همراهي کنند.

وي از دانشجويان دعوت کرد براي ارتقاء کمي و کيفي برنامه هاي تلويزيوني با رسانه ملي همکاري موثرتري داشته باشند.

دکتر دارابي از دانشجويان خواست ايده‌ها، موضوعات و سوژه‌هايي که قابليت طرح را در سيما دارند، ارائه کنند.

معاون سيما با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامي به دهه عدالت و پيشرفت، ابراز اميدواري کرد دانشجويان به عنوان نسل جوان، متعهد، تحصيل کرده و انقلابي در اين دهه بتوانند با احساس مسؤوليت، براي مديريت هر چه بهتر جامعه اسلامي ايران گام‌هاي مثبت بردارند.

معاون صدا و سيما در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت بالا رفتن آستانه تحمل مسؤولان براي بيان نقدهاي سازنده در برنامه‌هاي سيما تاکيد کرد.

***

در اين نشست تعدادي از اعضاء بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز ديدگاه ها و نظرات خود را درخصوص برنامه هاي رسانه ملي بويژه سيما بيان کردند.

مهدي آذرپندار، توجه به تحکيم بنيان خانواده، پرهيز از تجمل گرايي و افزايش برنامه هاي گفتگو محور را مورد توجه قرار داد و گفت: صدا و سيما مي تواند از گروه هاي دانشجويي و ايده هاي دانشجويان به خوبي استفاده کند.

وي برگزاري چنين نشست هايي را گوياي اهميت نقش دانشجويان در رسانه ملي توصيف کرد و با قدرداني از برنامه هاي ارزشمند رسانه ملي از جمله برنامه «راز»، استفاده از نيروهاي متعهد و صاحب نظر را در توليد برنامه ها ضروري دانست.

اکبر رهنمون نيز بر ضرورت توجه هرچه بيشتر برنامه سازان صدا و سيما به ارزش هاي اسلامي و انقلابي از جمله حجاب، پرهيز از فضاي غيبت و تهمت، الگوسازي شايسته از هنرمندان و انتقال مفاهيم و پيام هاي سازنده، تاکيد کرد.

مهدي ناظم بکايي، حضور هر چه بيشتر دوربين هاي سيما در مناطق محروم و پخش برنامه هاي سازنده‌تر سيما در ساعات مناسب را خواستار شد.

حميدرضا جعفريان، جانشين مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف که در اين ديدار حضور داشت نيز گفت: صدا و سيما مي تواند با ساز و کار مناسب ارتباط نخبگان جامعه را با رسانه ملي بيشتر کند.

وي افزود: انتظار ما از رسانه ملي اين است که اخبار دانشجويي و دانشگاه‌ها را بيشتر انعکاس دهد.

جعفريان از صدا و سيما خواست بر اساس ارزش هاي اسلامي و انقلابي براي مخاطبان ذائقه‌سازي کند.

وي از برنامه هاي موفق سيما از جمله سريال «پايتخت» قدرداني کرد.

امين حسني مسؤول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت، گفت: تشکيل شوراهاي راهبردي شبکه ها و اتاق فکر برنامه ها در معاونت سيما کار بسيار خوب و نشانگر اهتمام ويژه معاون سيما به رويکرد تخصصي است.

وي با قدرداني از برنامه هاي ارزشي سيما، ايفاي نقش هرچه بيشتر روحانيت در سيما را خواستار شد.

کمال‌الدين ناصري نژاد با تاکيد بر توجه هرچه بيشتر به مفاهيم عالي ديني و مذهبي در برنامه هاي صدا و سيما گفت: بايد از مطرح شدن تفکرات اباهه‌گري و ضد ارزش ها در رسانه جلوگيري کرد.

مهدي فتوحي، ديگرعضو بسيج دانشجويي اين دانشگاه نيز ضمن اعلام آمادگي دانشجويان براي همکاري با مسؤولان درعرصه هاي مختلف، بيان مشکلات رسانه ملي و مديران براي مقابله با تهاجم فرهنگي را خواستارشد.

محسن عليزاده ديگر عضو بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز گفت: رسانه ملي و به ويژه سيماي جمهوري اسلامي با همکاري و ارتباط موثر با گروه هاي جهادي دانشجويي که فعاليت جهاد سازندگي را زنده مي کنند، مي توانند اين روحيه عالي و کار آمد را در جامعه ترويج کنند.

رضا موسي پور، عضو بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت نيز از مسؤولان صدا و سيما خواست نيازها و اولويت هاي رسانه ملي را معرفي کنند تا دانشجويان بسيجي بتوانند تفکر همراهي و همکاري با رسانه ملي را عملياتي کنند.

اميرهاشم پور، مدير سابق بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با تقدير از اقدام شبکه پرس تي وي، گفت: شبکه خبر هم بايد بتواند با آن الگو به تاثيرگذاري و کارآمدي خود بپردازد.

***

در ادامه اين نشست دکتر تقي رستم‌وندي، مدير شبکه چهار سيما برخي از برنامه هاي جاري و در دست اقدام اين شبکه را برشمرد و از دانشجويان خواست که با ارائه ديدگاه ها و ايده هاي خود اين شبکه را همراهي کنند.

رستم‌وندي برنامه هاي «راز»، «طلوع»، « پارک دانشجو»، « کتاب 4»، «زاويه»، جشنواره فيلم و تئاتر دانشجويي و مستندهاي فرهنگي و دانشجويي را از مهمترين آنها دانست.

مقيسه، قائم مقام شبکه سه سيما نيز از دانشجويان براي مشارکت در نهضت اجتماعي با هم بخنديم به جاي آنکه به هم بخنديم و نظارت بر برنامه هاي سيما دعوت کرد.

سيد فضل‌الله شريعت پناهي، مدير گروه اجتماعي شبکه سه نيز حضورهر چه بيشتر دانشجويان را در روند ساخت برنامه‌هاي شبکه سه سيما ضروري دانست و گفت: گروه اجتماعي شبکه سه آمادگي دارد در برنامه‌هاي گفتگو محور ، مستند و ترکيبي از نظرات دانشجويان استفاده کند.

وي ساخت برنامه هاي مستند از اردوهاي جهادي دانشجويان، مسابقه تلويزيوني با حضور دانشجويان دانشگاه هاي کشور و برنامه شهريار با حضور جويندگان علم و دانش را از اقدامات گروه اجتماعي شبکه سه سيما برشمرد.

***

گزارش روابط عمومي سيما حاکي است دانشجويان حاضر، پس از اين نشست و برگزاري نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد بلال از قسمت مونيتورينگ سيما ديدن کردند و از نزديک درجريان جنگ نرم رسانه‌هاي بيگانه قرار گرفتند.

در اين ديدار بيش از 30 نفر از دانشجويان شرکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس