کد خبر 461921
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

کنفرانس ملل متٌحد برای تجارت و توسعه (اونکتاد) وابسته به سازمان ملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اگر اوضاع کنونی در نوار غزه ادامه یابد، این منطقه دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

به گزارش مشرق، ام تی وی لبنان نوشت: کنفرانس ملل متٌحد برای تجارت و توسعه (اونکتاد) در گزارش سالانه خود اعلام کرد که اگر اوضاع کنونی در نوار غزه ادامه یابد، این منطقه دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، محاصره و عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه طی سالهای اخیر بسیاری از شاخصهای اجتماعی اقتصادی در این منطقه را به پایینترین سطح خود در طول نیم قرن گذشته یعنی از ابتدای اشغال سرزمین‌های فلسطین از سوی اسرائیل رسانده است.

"اونکتاد" همچنین هشدار داد که بسیاری از ساکنان غزه با کمبود مواد غذایی، آبهای آشامیدنی، برق و مسکن روبرو هستند.

بر اساس این گزارش پیامدهای اجتماعی، بهداشتی و امنیتی تراکم بالای جمعیتی در نوار غزه از جمله عواملی است که غزه را در سال 2020 میلادی غیر قابل سکونت خواهد کرد.

نوار غزه 362 کیلومتر مربع مساحت دارد که حدود یک میلیون و 800 هزار نفر را در خود جای داده است. نوار غزه یکی از پرتراکم ترین مناطق جهان از لحاظ جمعیتی است. بسیاری از ساکنان نوار غزه به دلیل حملات پی در پی اسرائیل و حدود یک دهه محاصره، آواره شده و از کمبود زیرساختهای لازم رنج می‌برند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس