بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شین‌هوا، بر اساس بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو روز سه شنبه گفت مایل است مذاکرات با فلسطینیان را فورا و بدون پیش شرط از سربگیرد.

نتانیاهو در این بیانیه اعلام کرد: من هیچ پیش شرطی برای مذاکرات ندارم، من مایلم اکنون به رام الله یا هرجای دیگر بروم تا مذاکراتی مستقیم را برگزار کنم.

وی افزود همچنان به راه حل تشکیل دو کشور متعهد است و از وجود کشور فلسطینی عاری از تسلیحات در کنار اسرائیل حمایت می کند.

آخرین دور مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بین ژوئیه 2013 (تیر-مرداد 1392) و آوریل 2014 (فروردین-اردیبهشت 1393) برگزار شد. با این حال رژیم صهیونیستی این مذاکرات را پس از آن که جنبش فتح از مصالحه با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، خبر داد، به حال تعلیق درآورد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز می گوید که رژیم صهیونیستی این مذاکرات را به بن بست کشاند و درخواست های امنیتی گسترده ای داشت و در عین حال به ساخت شهرک های یهودی نشین نیز ادامه می داد.

نتانیاهو ماه ژوئن (تیر-خرداد) فلسطینیان را عامل توقف مذاکرات دانست و مدعی شد: اسرائیل بارها طی سال ها دست خود را برای صلح دراز کرده است.

وی همچنین از درخواست مکرر تشکیلات خودگردان فلسطینی برای متوقف شدن توسعه شهرک های یهودی نشین به شدت انتقاد کرد.

در بحبوحه توقف مذاکرات صلح، تشکیلات خودگردان فلسطینی در حال تلاش است تا تشکیل کشور فلسطینی را در چند مجرای بین المللی پیش ببرد.

قطعنامه ای برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های کرانه باختری ماه سپتامبر (شهریور-مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مورد بحث قرار خواهد گرفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس