کد خبر 461840
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲

این جنگ‌های مستقیم و نیابتی و نسل‌کشی تمام‌عیار غربی که باید از سوی جهانیان محکوم شود، تاکنون حدود ۴ میلیون مسلمان را به کام مرگ کشانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز در گزارشی در مورد کشتار مسلمانان در خاورمیانه و نسل کشی تمام عیار غربی در خاورمیانه علیه مسلمانان نوشت:

پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، جورج بوش با یکی از احمقانه‌ترین و در عین حال متحجرانه‌ترین جملاتی که به یک رئیس‌جمهور آمریکا منسوب است، به جهان اسلام اعلان جنگ صلیبی داد. از همان زمان، غرب جنگ جهانی علیه تروریسم را که در حقیقت زمینه‌ای بود برای آغاز چرخه پایان‌ناپذیر از بی‌ثباتی‌ها و جنگ‌ها در خاورمیانه کلید زد.

این آغازی بود بر جنگ‌های مستقیم قرن بیست‌ویکم آمریکا و ناتو (حمله به عراق، افغانستان، شمال پاکستان، لیبی و سومالی) و همچنین متحدان منطقه‌ای کاخ سفید (تجاوزهای جنایتکارانه چندین باره رژیم صهیونیستی به غزه، لبنان و اخیرا سوریه) و تجاوز عربستان و شیوخ عربی به یمن. علاوه بر این از ۴ سال پیش موجی از جنگ‌های نسل سوم یعنی جنگ‌های نیابتی نیز با حمایت و تجهیز پنهان گروه‌های تروریستی نظیر داعش در خاورمیانه به راه افتاد.

قربانیان همه این جنگ‌های مستقیم و نیابتی مسلمانان بوده و هستند. این یک نسل‌کشی تمام‌عیار غربی است که باید از سوی جهانیان محکوم شود و تاکنون حدود ۴ میلیون مسلمان را به کام مرگ کشانده و ملت‌هایی را از هم پاشیده و باعث آوارگی بیش از ۱۰ میلیون تن از آنان شده است.  با آنکه دسترسی به آمار دقیق قربانیان جنگ‌های مدرن غربی امکانپذیر نیست، اما طبق برآورد تارنمای آمریکایی مینت‌پرس، این رقم باید چیزی حدود ۴ میلیون نفر یا بیشتر باشد. از آنجا که بیشتر این قربانیان مسلمان هستند، آیا منصفانه نیست که آمریکا و متحدانش را به نسل‌کشی متهم کنیم؟ گزارش پزشکان برای امور اجتماعی در ماه مارس آمار قربانیان جنگ عراق را چیزی حدود ۳/۱ میلیون نفر یا شاید حدود ۲ میلیون نفر اعلام کرد. با این حال شمار کسانی که در جنگ‌های خاورمیانه کشته شده‌اند، باید بیشتر از این باشد.  در ماه آوریل «نفیذ احمد» یک خبرنگار اینگونه استدلال کرد که با محاسبه ۷/۱ میلیون نفری که به واسطه تحریم‌ها در عراق جان خود از دست داده‌اند، آمار واقعی قربانیان می‌تواند به ۴ میلیون نفر نیز برسد

براساس کنوانسیون مجمع عمومی سازمان ملل که در سال ۱۹۴۸ تصویب شد، نسل‌کشی به هرگونه از اقدامات ذیل اطلاق می‌شود:

۱-کشتن اعضای یک گروه ۲- وارد آوردن آسیب جدی جسمی یا روحی به اعضای یک گروه ۳- سخت کردن شرایط زندگی فرد یا گروهی که به آسیب جسمی بینجامد
۴- اقداماتی که از زاد و ولد در گروهی جلوگیری به عمل آورد ۵- انتقال اجباری کودکانی از یک گروه به گروه دیگر.

بنابراین نسل‌کشی دامنه گسترده‌ای دارد و تنها کشتار را دربر نمی‌گیرد. این اقدام می‌تواند همچنین شامل ممانعت از ازدواج، سقط جنین اجباری، جدا کردن کودکان از خانواده‌شان و... باشد. در جنگ‌های عراق و افغانستان، آمریکا نه‌تنها میلیون‌ها نفر را قتل‌عام کرد، بلکه زیربناهای ضروری برای ادامه حیات مردم این کشور‌ها را نیز به شکل سیستماتیکی نابود کرد، سپس تلاش کرد به جای کمک به جمعیت جنگ‌زده، از این خرابه‌ها در جهت تامین منافع خود بهره‌مند شود. برای اثبات نسل‌کشی در این کشورها، می‌توان به شواهد کافی و موجود در زمینه شکنجه، اذیت و آزار جنسی در عراق اشاره کرد.  به نظر می‌رسد آمریکا با حمایت از گروه داعش در عراق و سوریه و مسلح کردن آنها در تمام جنبه‌های جنگ، به بی‌ثباتی‌های بیشتر در منطقه دامن زده باشد- این در حالی است که داعش در حقیقت ساخته خود آمریکاست.

تصویب قانون ضد مسلمانان در میانمار

رئیس‌جمهوری میانمار قانونی مناقشه‌آمیز را تصویب کرد که حمایت بوداییان رادیکال و انتقاد گروه‌های حقوق بشری را به دلیل اعمال تبعیض علیه اقلیت مسلمان این کشور آسیایی به دنبال داشت. به نوشته روزنامه حریت، میانمار که قرار است برای نخستین بار در هشتم نوامبر ۲۰۱۵ و پس از بیش از ۲۰ سال انتخابات دموکراتیک ملی برگزار کند، از زمان کنار رفتن حکومت خونتا و بهتر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی در ۲۰۱۱، با افزایش لفاظی‌های ضداسلام مواجه شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس