کد خبر 460977
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش واکنش سریع نزاجا در سال جاری و همچنین ارتقای میزان دقت، برد، مداومت عملیاتی و بارگذاری حجم بیشتری از تسلیحات بر روی پهپادهای این نیرو خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح کشور در پاسخ‌گویی به تهدیدات اظهار کرد: کلیه تحرکات در مرزهای کشور رصد شده، و متناسب با آن ظرفیت‌های دفاعی لازم ایجاد می‌شود.

وی در خصوص وضعیت امنیتی مرزهای کشور نیز گفت: به‌حمدالله مرزهای غربی کشور امن هستند و در حال حاضر نیروی زمینی در حوزه مراقبت از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور از ظرفیت‌های پهپادی به‌عنوان دست بلند خود استفاده کرده و بدین وسیله تمام منطقه را تحت کنترل دارد.

فرمانده نزاجا همچنین درباره دستاوردهای جدید نزاجا در حوزه پهپاد عنوان کرد: در سال گذشته روی «پهپاد انتحاری» کار کردیم و امروز پهپادهای نزاجا هم قابلیت هدایت از زمین را داشته و علاوه بر این از سامانه خودکنترلی نیز برخوردار است؛ که می‌تواند علیه اهداف زمینی و هوایی اقدام کرده و دشمن را در سطوح مختلف مورد اصابت قرار دهد.

امیر پوردستان با اشاره به ارتقای سامانه‌های پهپادی این نیرو اظهار کرد: در سال جاری کار ویژه‌ای را بر روی پهپادها انجام داده‌ایم، که موجب ارتقای دقت، برد و مداومت عملیاتی پهپادهای این نیرو شده است؛ از این‌رو هواپیماهای بدون سرنشین ما قادرند ماموریت‌های لازم را متناسب با نیاز روز نزاجا انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با کمک متخصصان نزاجا بستر لازم بر روی سامانه‌های پهپادی ایجاد شده که می‌تواند حجم سنگین‌تری از تسلیحات را با خود حمل کند، و ما قصد داریم در رزمایش واکنش سریع که در سال جاری برگزار می‌شود، از این پهپادها استفاده کنیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس