فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رزمایش بیت المقدس تاکید کرد: براساس منویات رهبری مبنی بر ایجاد جنگ‌های نیابتی و مشارکتی در منطقه توسط دشمنان، نیروی زمینی این رزمایش را به مدت 7 روز در مناطق مختلف کشور برای مقابله با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌کند.

آفند موشکی در مرکز ایران و پدافند توپخانه‌ای در قلب تاسیسات هسته‌ای؛ پهپادهای نزاجا هم آنلاین شدندبه گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش با نام رزمایش بیت‌المقدس 27  از روز جمعه 31 اردیبهشت در منطقه غرب و مرکز کشور با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و با رمز یا حسین (ع) آغاز شد‬.

رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش با شرکت یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، یگان‌های واکنش سریع، تکاور و هوانیروز به مدت یک هفته و در سه منطقه مختلف جغرافیایی کشور پهناور ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

پرتاب موفق موشک در رزمایش نزاجا

پس از استقرار یگانها در روز اول این عملیات بزرگ، در دومین روز رزمایش گسترده بیت‌المقدس 27 نیروی زمینی ارتش، موشک‌های "فجر" و "نازعات" (N10 و N6) در منطقه آران و بیدگل با موفقیت به سوی اهداف مورد نظر پرتاب شدند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه این مرحله از رزمایش گفت:‌ برد موشک‌های کوتاه‌برد نزاجا افزایش یافته و موشک‌های نازعات و فجر که توسط صنعت دفاعی کشور ساخته شده‌اند امروز مورد تست عملیاتی قرار گرفتند.

وی افزود: اجرای اینگونه رزمایش‌ها برابر با منویات مقام معظم رهبری جهت ایجاد آمادگی در برابر جنگ‌های نیابتی است.

موشک های نزاجا ارتقاء یافته است

 فرمانده نیروی زمینی ارتش  با بیان اینکه یگان های موشکی نیروی زمینی ارتش ارتقاء یافته است گفت:ما سعی کردیم در بردهای کوتاه، موشکهای خود را ارتقاء داده و در این رزمایش آنها را مورد تست قرار دهیم .

پوردستان همچنین گفت: در رزمایش امروز از تمامی رسته های نیروی زمینی ارتش حضور دارند و تجهیزات جدیدی را که از صنعت دفاعی کشور دریافت کرده ایم مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی گفت: یگان های پهپادی نیروی زمینی ارتش نیز در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشار ه به اینکه یکی از بخش‎های دیگر رزمایش "بیت المقدس 27" شکار پهپادهعای فرضی دشمن است، توضیح داد: پهپادهای فرضی دشمن توسط گردان پدافندی گروه 840 موشکی نیروی زمینی ارتش با توپ 23 میلی متری شکار و منهدم شدند.

پوردستان در پایان با بیان اینکه مرحله نهایی این رزمایش در منطقه نصر آباد اصفهان در روز های آتی برگزار می‎شود، افزود: مسئولین و فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی و نیروهای مسلح در این رزمایش حضور دارند.

نابودی پهپادهای مهاجم در تمرین مرکز هسته‌ای خنداب

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از منطقه عملیاتی غرب کشور و گروه پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب بازدید کرد.

در بازدید امیر اسماعیلی از گروه پدافند هوایی خنداب که جمعی از معاونین و مدیران قرارگاه پدافند هوایی ایشان را همراهی می کردند، با ایجاد وضعیت‌های غیرمترقبه و ایجاد شرایط بحرانی بخشی از لایه‌های پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

بنابر این گزارش در این طرح چند فروند پهپاد به‌عنوان نیروی مهاجم (دشمن فرضی) به‌صورت کاملا غیر مترقبه و با توجه به اصل غافلگیری، قصد نزدیکی به منطقه عملیاتی مورد نظر را داشتند، که با هوشیاری سامانه‌های راداری و آتش پرحجم سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی مرکز هسته‌ای خنداب مواجه، و به‌طور کامل منهدم شدند.

امیر اسماعیلی ضمن تقدیر از هوشیاری و آمادگی کامل یگان‌های مستقر در این مرکز حساس، هدف از انجام این طرح را ارزیابی عملیاتی عملکرد سامانه‌های پدافندی مناطق حساس و حیاتی دانست و گفت: این طرح به‌منظور افزایش آمادگی کارکنان در مقابله با تهدید‌های ناگهانی، و جلوگیری از غافلگیری عناصر پدافند هوایی در مواجهه با تهدید‌ها انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) توان عملیاتی و آمادگی رزمی منطقه پدافند هوایی غرب را مناسب دانست و افزود: به یاری خداوند شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی آمادگی دفاع و مقابله با هر گونه تهدید احتمالی را دارد.

نابودی پهپاد متجاوز در رزمایش نزاجا

 در ادامه برگزاری رزمایش بزرگ بیت‌‌المقدس 27 نیروی زمینی ارتش که از روز پنجشنبه آغاز شده است یگان‌های گردان پدافندی 840 موشکی این نیرو اقدام به انجام عملیات کردند.

این یگان‌ها توسط توپ‌های 23 میلیمتری، پهپادهای دشمن فرضی را در آسمان کویر آران بیدگل منهدم کردند.

مرحله دوم رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش از صبح امروز با شلیک موشک‌های نازعات و فجر 5 در منطقه عمومی رزمایش آغاز شد.

نیروی زمینی ارتش به دنبال مقابله با جنگ های نیابتی

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انجام مرحله دوم رزمایش بیت‌المقدس 27، گفت: در مرحله اول رزمایش بیت‌المقدس 27 که در منطقه کرمانشاه انجام شد، یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی در کمترین زمان ممکن عملیات خود را علیه دشمن فرضی انجام دادند.

وی افزود: در مرحله دوم رزمایش که در منطقه مرنجاب آران و بیدگل اصفهان برگزار شد، موشک‌های فجر 5،‌ نازعات 6و 10 با موفقیت کامل انجام شد. در این مرحله علاوه بر یگان‌های موشکی نیروی زمینی، پهپادهای نیروی زمینی نیز که توسط مهندسان نیروی زمینی و صنعت دفاعی کشور تولید شده، اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: براساس منویات رهبری مبنی بر ایجاد جنگ‌های نیابتی و مشارکتی در منطقه توسط دشمنان، نیروی زمینی این رزمایش را به مدت 7 روز در مناطق مختلف کشور برای مقابله با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌کند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: مرحله نهایی این رزمایش در منطقه نصرآباد اصفهان با حضور تمام یگان‌های پیاده،‌ زرهی، توپخانه و با حضور فرماندهان و مسئولان برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مرحله یگان‌های هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی دشمن فرضی را رصد کرده و یگان‌های آن را منهدم می‌کنند.

عملیات روانی پهپادها در رزمایش نزاجا

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش در سومین روز از رزمایش بیت المقدس 27 با حضور در منطقه نصرآباد اصفهان ضمن عکسبرداری از منطقه به اجرای عملیات شناسایی پرداخته و اطلاعات خود را بصورت آنلاین در اختیار نیروهای سطحی قرار داد.

 امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر اظهار کرد: یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه نصرآباد اصفهان ضمن عکسبرداری از منطقه به اجرای عملیات شناسایی پرداخته و اطلاعات خود را بصورت آنلاین در اختیار نیروهای سطحی قرار دادند.

وی همچنین افزود: این یکان در بخش دیگری از فعالیت رزمی تبلیغاتی خود با پخش اوراق و اعلامیه‌های به اجرای عملیات روانی در مواضع نیروهای مهاجم پرداخت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان پهپادی این نیرو از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این یگان توان اجرای عملیات‌های مختلف روانی، شناسایی، تبلیغاتی، انتحاری و رزمی را داراست.

تکاوران ارتش در زمایش بیت المقدس 27 عملیاتی شدند

تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب رزمایش بیت المقدس 27 دست به عملیات زدند.

در چارچوب این رزمایش، یگان های واکنش سریع، تکاوران تیپ 65 هوابرد و نیروهای ویژه روز یکشنبه در منطقه نصرآباد اصفهان با توجه به تهدیدات منطقه، عملیات موفقیت آمیزی را انجام دادند. این نیروها با توجه به آموزش های خود در یک عملیات سریع توانستند، دشمن فرضی را غافلگیر کرده و منطقه مورد نظر را به محاصره خود در آورند.

مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27 آغاز شد

مدیر رزمایش بیت المقدس 27 روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش با حضور یگانهای پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، ویژه و نیروی مخصوص، هوانیروز و جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.  سرهنگ زرهی ستاد مهدی احمدی افشار اظهار کرد: رزمایش های بیت المقدس هر سال بصورت آموزشی ویژه دانشجویان دوره های عالی رسته ای نزاجا در منطقه عمومی نصرآباد برگزار می شود.  وی افزود: هدف از این رزمایش تمرین عملی آموزشهای تئوری دانشجویان در رزم های نوین و ناهمتراز است تا بتوانند با ارتقای دانش خود، این آموخته ها را در رشته های فرماندهی و ستاد یگانهای رزمی بکار گیرند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش که با تک هوایی دشمن فرضی آغاز می شود، یگانهای زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه نیروی زمینی ارتش با اجرای تاکتیک های مناسب، تلاش دشمن برای تجاوز را خنثی و دشمن فرضی را منهدم می کنند.

وی ادامه داد: در این رزمایش تمام سلاح هایی که بکار گرفته می شود و گلوله ها واقعی و طراحی رزمایش بصورت دوطرفه است و پس از هجوم دشمن فرضی در منطقه پدافند در سطح گروه رزمی تانک، نیروهای خودی برای انهدام نیروهای دشمن اقدام می کنند.

وی افزود: عملیات هلی برن دشمن فرضی نیز با عملیات ضد هلی برن ناکام شده و با اجرای عملیات استفاده از موقعیت دشمن از منطقه پدافند در سطح بیرون رانده می شوند و با فرارسیدن شب، تک محدود شبانه و پس از آن تک محدود روزانه بصورت پیاپی بر دشمن وارد و نیروهای دشمن فرضی به کلی منهدم و نابود خواهند شد.

تست سلاح جدید تک تیرانداز نزاجا

مرحله نهایی رزمایش بزرگ بیت‌المقدس 27 با اعلام رمز «یا علی‌بن ابی‌طالب» توسط امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

در این مرحله که با حضور یگان‌های پیاده، مکانیزه، زرهی، توپخانه، ویژه نیروی مخصوص، هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی صورت می‌گیرد تک هوایی دشمن فرضی انجام شد.

پوردستان در خصوص مرحله پایانی رزمایش گفت: در همین راستا یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردها و توپخانه نیروی زمینی با اجرای تاکتیک‌های تمرین شده پدافند قاطع در سطح را اجرا کردند.

فرمانده نیروی زمینی تاکید کرد: در این مرحله از رزمایش سلاح جدید تک‌تیرانداز بی ام ژ 2 که یک سلاح 7.62 میلی‌متری است رونمایی و به کارگیری شد.

این سلاح با قدرت درگیری 800 متر توان تخریب افراد و تجهیزات سبک دشمن را دارد و توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    هشدار دادیم که اگر در یمن کوتاه بیاید تاوانش را در مرزهای خودمان می دهید....
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    ارتش و سپاه باید بیشتر تلاش کنند دشمن به مرزها نزدیک شده و کار دارد سخت میشود
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا رزمایش را در مرز برگزار نکردید
  • سعید ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    فرمانده نیروی زمینی در مورد خرید تانک و تجهیزات پیشرفته راس می گه...بعد از شروع جنگ خیلی دیر خواهد بود
  • حمیدرضا ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    داعش و القاعده که هیچ پدر اینها که امریکا و اسرائیل حرامی نمیتونن هیچ غلطی بکنند. وزیر جنگ رژیم حرامی اسرائیل گفته بود فکر رسیدن داعش به مرز های ایران خنده دار است زیرا 80میلیون ایرانی بر سر انها خراب میشوند
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    به هر حال سلاح پیشرفته هم اگر بتونیم بگیریم خیلی لازمه..نباید دشمن را دست کم بگیریم آقای حمید رضا و بعد از شروع جنگ تازه به فکر تهیه سلاح مناسب باشیم
  • 12 ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • سروش ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    خوشم میاد که ایرانی ها رو خوب شناخته!
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    نابودی آل سعود و هم پیماناش صلوات
  • محمد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    با سلام و خسته نباشید.اینجانب در مورد دفاع در برابر موشک و جنگنده یک ایده مناسب دارم.ولی نمیدونم کجا باید گفته بشه . این ایمیل منه و من در خدمتم
  • حسام ترک قشقایی ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من تعجب میکنم از اون کسانی که هی منفی میدن...اینا از دشمنان مفتخور بی غیرت داخلی هستند..که فکر کردن خیلی زرنگن..ولی نمیدونن اگر خطری برای کشور پیش بیاد برای اونها هم پیش میاد،،پس خودتونو گول نزنید وگر نه ضربه بزرگی میخورید....زنده باد ایران اسلامی
  • بابا ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    درود خدا بر ارتشيان دلاور و سپاهيان سرافراز دوبازوي قدرتمند نظام جمهوري إسلامي ايران.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اگه داعش وارد مرز ایران بشه اخ دوست دارم ببینید تو ایران چه اتفاقی میافته بعد همه ی دنیا متوجه میشن که ایران کیه
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    کشور ما یکپارچه کشور امام علی علیه السلام و ائمه است چهره نحس تکفیری ها از چند کیلومتری تابلوست و سریع به محاصره مریدان اهل بیت درخواهند آمد همگی قبلا محکوم به فساد در زمین اند و در دم تیرباران خواهند شد حتی یک دانه از آنها نباید در خاک ما تنفس کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس