جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برای مدیریت مشکلات روانی در یگان‌ها قسمت‌های مشاوره بهداشت روان ایجاد شد که اقدامی بسیار مؤثری بود.

به گزارش مشرق، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش بهداشت روان این نیرو که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان از سلامت کامل برخوردار باشد می‌تواند خدمات خوب و عادلانه‌ای داشته باشد.

وی افزود: به دلیل مشکلات روانی که در یگان‌ها وجود داشت و برای مدیریت آن قسمت‌های مشاوره در یگان‌های نیروی زمینی به وجود آمد که اقدام بسیار مؤثر نزاجا در مسیر بهداشت روان بود.

حیدری تاکید کرد: ما در گذشته شاهد اقدامات ناشی از عدم وجود بهداشت روانی و نابخردی برخی افراد در یگان‌ها بودیم اما از وقتی قسمت‌های مشاوره فعال شدند قدم موفقی در این راستا برداشته شد و 30-40 درصد ضایعات این حوزه را کاهش دادیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ما در هر دوره آموزشی پذیرای 10 تا 12 هزار جوان برای خدمت سربازی هستیم و در طول سال 5-6 دوره برگزار می‌کنیم که در برخی دوره‌ها این رقم به 18 هزار هم می‌رسد. این در شرایطی است که این افراد از نقاط مختلف کشور و شرایط خاص خود وارد عرصه نظامی‌گری می‌شوند و هر سرباز حداقل این دوره را با یک تفنگ و 100 گلوله می‌گذراند. با توجه به این اوصاف متوجه می‌شویم که بهداشت روان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر بهداشت روان در یگان‌های ما از نگاه ویژه‌ای برخوردار شود دیگر شاهد مواردی که بخواهد ایجاد ناامنی کند نخواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: توجه به بهداشت روان در حوزه سربازان و غیره در نیروی زمینی ضروری، واجب و نیازمند سرمایه‌گذاری لازم است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس