کد خبر 470350
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش از عملیاتی شدن برخی تجهیزات بازسازی شده این نیرو در روز شنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتب جدید دفاع مقدس، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تمرکز نزاجا بر روی موضوع قطعه سازی گفت: روز شنبه بخشی از تجهیزات بازسازی شده این نیرو رونمایی می شود که برخی از این تجهیزات در طول سالهای قبل از رده خارج شده و امکان تهیه آنها از خارج کشور نیز نبوده است.

وی گفت: توپ 155، برخی خودروهای تانک بر و اسلحه باهر خشاب دار ازجمله تجهیزاتی است که شنبه رونمایی می شوند.

 تفنگ تک تیرانداز 23 م.م باهر که اواخر فروردین ماه امسال رونمایی شد، با قابلیت نفوذ بالا، یک سلاح ضد بالگرد نیز بشمار می‌رود.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تهدیدات علیه کشورمان گفت: دشمن دایره این تهدیدات را گسترش داده اما ما نیز در عین حال بر همه این تهدیدات در مرزها و دورتر از مرزها اشراف داریم و خود را‌ آماده کرده ایم.

وی تهدیدات آمریکایی ها را تنها «حرف» عنوان کرد و افزود: اگر آنها می توانستند، حتما این کار را می کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ياور ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    درود خدا بر سربازان دلاور اسلام و به ویژه امیر دریا دل و دوست‌داشتنی ما احمد پور دستان باهر با اينكه غربزده‌ها و كارشناس‌نماها خيلي علیه‌اش تبلیغ میكنند سلاح خوبی است و يكي دو سال دیگر همان كسانی كه باهر را مسخره میكردند (اين اتفاق در مورد شاهر و تك‌تاب هم افتاد) در موردش شروع به افسانه سازی میكنند.
  • افشین تهران ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    حرف مفت میزنن.ایران چندین ساله که در بحث ساخت سلاحهای سبک و سنگین حرف برای گفتن دارهاما این کارشناس نماها ادوات جنگی را بر اساس قیافه کارشناسی میکنن اون هم با قرض ورزی.این سلاحها در میدان نبرد همیشه دست بالا را دارند اونم با این بردهای بسیار عالی.
  • افشین تهران ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    داشتن خشاب برای باهر و شاهر و ارش و کلا کالیبر بالاها یک مزیت هست حتی اگه این خشابها 5تایی باشه.
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    قرض ورزی؟؟؟
  • علیا ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    فوق العاده هستیم. متاسفانه ما سالهای سال در تامین قطعات از دنیا عقب بودیم. اما الان داریم به مراحلی میرسیم که شانه به شانه ی قدرتها بزنیم. تنها چیزی که شاید باعث میشه تجهیزات ما اون برد تبلیغاتی خودشون رو نداشته باشند اینه که به خار عقب موندگی هایی که از سالها قبل بر ما تحمیل شده ما همین که یک محصول به حدی از کارایی میرسه مجبوریم ازش برای پوشش کمبودها استفاده کنیم و به مرور بعد از رونمایی و استفاده دست به تکمیل و ارتقاشون بزنیم. در صورتی که در شرهای مظرح چون مبودها کمتره میتونند صبر کنند تا محصولات به حدی از بلوغ طراحی و کارایی برسند بعد رونمایی و استفاده میشه. به امید اینکه طی چند سال آینده در بحث نیروی هوایی هم به اون چه که نیاز داریم دست پیدا کنیم. مثل جنگنده ی سب و نیمه سنگین و انواع هلیکوپتر های زرمی و هلیبرن
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    البته اگر مثل تیربارهای سبک و سنگین بتونند با نوار فشنگ کار کنند که میشه در برخی مقاع بسیار به درد بخورند
  • افشین تهران ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    ناشناس 18.40محترم درسته غرض ورزی.البته نمیدونم منظور شما غلط املایی من هست یا دلیل این نیت . اما این افراد بیشتر بمنظور کوچک کردن اینگونه دست اوردها و نداشتن اعتماد بنفس و انتقال ان به دیگران و اطلاعات نظامی بسیار پایین که معمولا حتی سربازی هم نرفتن به عیب جویی و یا مقایسه ان با نمونه فلان کشور غربی نظرات مغرضانه میدهند.ضمنا غلط املایی در تایپ سریع معمولا پیش میاد که اگه دقت بشه بهتره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس