کد خبر 460914
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

چین در صورتی که بتواند نظر روسیه را در سفر «ولادیمیر پوتین» به پکن جلب نماید، به پیشرفته ترین جنگنده این کشور از نوع «سوخو» دست می یابد.

به گزارش مشرق، برآیند مطالب منتشر شده در رسانه های چین حاکی است که این کشور به شدت مایل است به هواپیمای جنگنده «سوخو 35» روسیه که یکی از پیشرفته ترین جت های جنگی دنیا محسوب می شود دست یابد و ناوگان هوایی خود را تقویت کند.

تارنمای «چاینا تایمز» چین روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که در صورت توافق میان دو کشور، چین به زودی 24 فروند از جنگنده «سوخو 35» روسیه را از آن خود خواهد کرد.

در همین حال «گلوبال تایمز»، دیگر نشریه چینی زبان نیز چین هم نوشته است که چینی ها و روس ها در حال گفت وگو در باره پیش نویس یک قرارداد در خصوص خرید همین جنگنده ها از سوی پکن هستند.

چین در آستانه خرید جنگنده سوخوی 35+عکس

بنا به دلایل بسیار، این خرید برای چین از ارزش زیادی برخوردار است که یکی از آنها دستیابی به یک جنگنده مدرن دنیا و تقویت نیروی هوایی است.

نشریه «نشنال اینترست» از آمریکا هم پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که این خرید تسلیحاتی قابلیت های هوایی رزمی چین را به شکل خطرناکی افزایش می دهد. زیرا «سوخو 35» دارای تجهیزاتی است که تنها با پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی آمریکا قابل مقایسه است.

کاخ سفید نیز پیشتر در مورد گسترش همکاری های نظامی روسیه و چین ابراز نگرانی کرده بود.
همزمان ناظران می گویند که این خرید به چین این امکان را می دهد تا فن آوری ساخت جنگنده ها را در داخل کشور تقویت کرده و نهایتا یک سازنده بزرگ جنگنده های پیشرفته باشد.

چین پیشتر با یک قرارداد یک میلیارد دلاری موفق به خرید جنگنده های «سوخو 27» روسیه شده بود.قرار است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم سالگرد رژه نظامی چین که 12 شهریور برگزار می شود، به این کشور سفر کند.

گفتنی است، رئیس جمهور روسیه نیز اواخر مرداد ماه گذشته و در جریان سفر «یانگ جیه چی» عضو عالی شورای دولتی چین به مسکو از پیشرفت و افزایش همکاری های دو کشور در زمینه نظامی و فناوری ابراز خشنودی کرده بود.

چین و روسیه در راستای همکاریهای نظامی، هفت گذشته بزرگترین رزمایش مشترک خود را در آبهای دریای ژاپن و سواحل ولادی وستوک برگزار کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ehsan ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    ایران هم باید این جنگنده رو خریداری بکنه.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    به جای سوخو 30 سوخو 35 باید بخریم
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 1
    سوخو 35 به دلیل تک سرنشین بودن زیاد مناسب ما نیست ! اگر ما واقعا دنبال خانواده فلانکر هستیم و روسها هم نهایت همکاری را داشته باشند ، باید دنبال این باشیم تا سوخو 30 مدنظر ما از قطعات سوخو 35 به عنوان آپشن استفاده کند ! مثل موتور ، اویونیک ، رادار و ....
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    نکنه جالب اینجاست که یک عده نظر دهنده و امتیاز دهنده زنچیره ای دایم محصولات روسی رو ضعیف جلوه میدن اما موقع فروش این محصولات صداشون در میاد که چرا میفروشه. اگه بد و بی کیفیت هستن خب بذار بفروشه
  • بنده خدا ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    این خبر یعنی جنگنده های چینی که یک روز درمیون ازشون رونمایی میشه همش کشکه والا کشوری که مثلا تولید کننده و صادر کننده جنگنده نسل 4 و 4.5 و 5 هست چرا باید خودش جنگنده بخره
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 1
    حتی سوخو 27 مدرن از سوخو 30 بهتر است برای همین پلت فرم سوخو 35 همان پلت فرم سوخو 27 است.
  • بی نام ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    چین که اف 22 و اف 35 آمریکایی رو کپی پست میکنه چه نیازی به سوخو 35 روسی داره؟
  • شهرام ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 0
    عمو جون چین قیافشو و پلت فرمشو کپی میکنه نه فناوری و تکنولوژی به کار رفته در جنگنده هارو.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 1
    چرا روسیه به اندونزی سوخو 35 میده و لی به ما نداده ویا ما نخواستیم و رفتیم سراغ سوخو 30 !؟!
    • NL ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      0 0
      خلایق هرچه لایق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس