کد خبر 463789
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

اندونزی 16 فروند سوخوی 35 خریداری می کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، نیروی هوایی ارتش اندونزی به منظور جایگزین کردن جنگنده های اف 5 خود جنگنده های سوخوی 35 را خریداری می کند. نیروی هوایی اندونزی در حال حاضر جنگنده های اف 16، سوخوی 27 و سوخوی 30 را نیز در خدمت دارد و می خواهد 16 فروند سوخوی 35 را به خدمت بگیرد.

اندونزی جنگنده سوخوی 35 خرید+عکس

اندونزی مدتی بود که به دنبال جانشینی برای جنگنده های اف 5 خود بود و در این میان به غیر از سوخوی 35 روسی گریپین و یوروفایتر را نیز آزمایش کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • اهوازی ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 2
    ایران هم باید این هواپیما رو بخره.
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    حداقل بریم اف-5ها رو از اندونزی بخریم خداییش خیلی میصرفه..
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 1
    دیگه اندونزی هم سوخو 35 گرفته . ایران نخره دیگه خیلی ضایع هست.
  • مرتضی موسوی ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 1
    ای کاش خریدهابرای نیروهوایی محقق بشه وجنگدهای جدیدیودرنیروهوایی ایران ببینیم وای کاش تی۵۰رومیخریدیم درآینده
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 1
    این اندونزی فقیر و خنثی نمی دونم به چه درد روسیه می خوره با اون قدرت افتصادی ضعیفش چرا به ایران از این جنگنده ها نمی فروشن وقتی به n کشور تقسیم شدن می فهمن غین کفتارها
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    خریدن مهم نیست اینکه بتونی از روسیه چیزی رو که خریدی سالم و کامل تحویل بگیری هنره !
  • علی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    اگر قراره از روسیه خرید کنیم باید دو یا سه نوع جنگنده خریداری کنیم سوخو 30 - 35 - 34 میگ 35 هم قابل تامله
  • رامین ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    ایران هم باید su 35 بگیره _ در حال حاضر بهترین جنگنده روسیه بعد از پک فا هست _اگه مسئولین عرضه داشته باشن میرن دنبال سوخو 35 و مونتاژ اون در ایران_اونا میخوان سوخو 35 رو با اف 5 هاشونو جایگزین کنن خخخخخخخ "اندونزی مدتی بود که به دنبال جانشینی برای جنگنده های اف 5 خود بود و در این میان به غیر از سوخوی 35 روسی گریپین و یوروفایتر را نیز آزمایش کرده بود." _باید توسعه برنامه بومی هم ایران مد نظر قرار بده
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 1
    ما سوخو 35 میخوایم نه 30
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 1
    همه از ما جلوترن حتی اندونزی!!
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 1
    قشنگ روسیه و آمریکا وارد جنگ شدن ، جنگ نامرئی کوبیدن متحدین ، روسیه به تازگی پاسخ روشن و واضح به غرب می دهد که صبر ما اندازه دارد ، دادن جنگنده و سلاح به سوریه ، کمک نظامی علنی به ایران که با اس 300 شروع خواهد شد ، کمک به همین اندونزی که دیگر غرب اجازه پیشرفت بیشتر نخواهد داد و ... ذات سیری ناپذیر استعمار غرب ، دنیا را به سمت جنگ جهانی سوم می برد که احتمالا هسته ای خواهد بود .
  • شهرام ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    دوستان عزیز خارج از بحث فروش جنگنده ی سوخو 35 به اندونزی خدمت دوستانی که درباره خرید جنگنده توسط ایران به هم نظر میدادند باید عرض کنم : سوخو پکفا و سوخو 35 جنگنده های پر قدرت و فوق پیشرفته ای هستند و وجود انها در نیروی هوایی هر کشوری قدرت ان را چند برابر میکند اما این جنگنده ها در نیازهای اولیه ایران نمیگنجد ایران باید در مرحله ی اول ستون فقرات نیروی هوایی خود را ترمیم ببخشد مثلا در مرحله ی اول جنگنده هایی به کار گیرد که بتوان به صورت انبوه مثلا 150 الی 200 فروند از ان را خریداری کرد در حالی که سوخو 35 و پکفا را این تعداد نمیتوان خریداری کرد چون هم هزینه ی تولید و هم هزینه ی نگهداری انها بسیار بالاست و هم به دلیل فوق پیشرفته بون انها احتیاجی به این تعداد نیست به عنوان مثال در کلاس های چند منظوره ما جنگنده های اف 4 اف 5 صاعقه و جی 7 رو داریم اف 5 و جی 7 که باید بازنشسته شوند اونا هیچ. صاعقه هم که تولید ملی است میتوان از ان فعلا استفاده کرد اف 4 هم به طور بسیار محدود میشود استفاده کرد. در این کلاس ایران میتواند جنگنده های میگ 35 یا سوخو 30 رو خریداری کند تقریبا 200 فروند خوبه. بعد در کلاس تهاجمی بمب افکن ما جنگنده های سوخو 24 و 25 و اذرخش رو داریم . خب اذرخش که همون اف 5 پس باید بازنشسته شود سوخو 24 هم فعلا میتوان چند سال کوتاه ازش استفاده کرد سوخو 25 هم که خود روسیه هنوز ازش استفاده میکنه در این کلاس بهترین گزینه ها برای جایگزینی سوخو 24. سوخو 34 بمب افکن هستش اگر ایران بتونه صدها فروند هم از این جنگنده بخره میتونیم بگیم که ستون فقرات نیروی هوایی کشورمون تا حدودی ترمیم شده بعدش میرسم سراغ جنگنده های رهگیر شکاری که میراژ اف 1 میگ 29 و اف 14 هستند میراژ اف 1رو کلا بی خیال. میگ 29 هم که تا پایان عمرش چیزی نمونده اف 14 هم که یه چیز دیگه اس البته شواهدی مبنی بر وجود میگ 31 تو ایران هست که اگر واقعیت داشته باشه میتونه کمکی برای تامکت ها باشه در این کلاس به جای میگ 29 .سوخو 35 تا 80 فروند و اگه بشه به جای تامکت سوخو پکفا به کار بگیریم تا 60 فروند خوبه. در صورتی که همه ی اینها تحقق یافتند البته نباید اف 14 رو به این زودی کلا کنار گذاشت میشه ازشون به صورت خیلی محدود استفاده کرد اینها رو من عرض کردم که برای داشتن جنگنده های فوق پیشرفته ای مثل سوخو 35 و سوخو پکفا باید ستون فقرات قدرتمندی هم داشت تا از این جنگنده های فوق پیشرفته محافظت جدی شود و برای هر عملیات پیش پا افتاده ای از این ها(سوخو 35 و پکفا) استفاده نشود. با تشکر.
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    شما روی چه حسابی میگی اندونزی از ایران اقتصاد ضعیف تری داره؟ اتفاقا خیلی هم اقتصاد قوی تری داره
  • ناشناس ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    درآمد سرانه اندونزی : 3700 دلار درآمد سرانه ایران: 6080 دلار البته تورمش از ما کمتر هست و این اصلن ملاک خوبی نیست. یه کم مطالعه هم بد نیست چون مردم مسول بی سوادی شما نیستند.
  • منوچهر ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    به نظر من هواپیما های آمریکایی از روسی بهتره تازه آمریکا تمام هواپیما هاش نظیر اف 15 و اف 16 رو ارتقائ چشمگیری داده داده من تحقیق کردم.
  • پويا ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    به جاي چشم دوختن به دست شرق و غرب بايد به نيرو و توان داخلي و كلي جوان خلاق تكيه كرد. از آمريكا و روسيه براي ايران همپيمان در نمياد . براي ايران افت داره خودش رو به يكي از اين بلوكها بچسبونه ، ما خودمون بايد با كمك دانشمندان، مملكت قوي و پيشرفته اي بسازيم و اميدي به دست روسها هم نداشته باشيم روسها دوستان خوبي نيستند هر چند در زمان پوتين مقداري اين اين نگاه منفي نسبت به عهد شكني هاشون كم شده ولي باز هم نبايد بلاي اس 300 سر ما بياد. فقط با اتكا به دانش و توان داخلي مي توان مستقل بود....
  • شهرام ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    منم با شما موافقم مثلا همین اف 14 ما که 40 ساله سرپاست به خاطر صنعت قدرتمند امریکاست اگه روسی بودند خیلی وقت پیش داغون شده بودند اما ما چاره ای جز خرید هواپیماهای روسی نداریم امریکا حتی در صورت لغو تمام تحریم ها به ما جنگ افزار نخواهد فروخت حداقل جنگ افزارهای پیشرفته رو نخواهد فروخت ما چاره ای جز خرید از روسیه نداریم متاسفانه.
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    باید دید روسها کدوم نوعش را به اونها دادند بعید میدونم سوخو 35 اس را فروخته باشند!
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    ایران باید با شرکتهای هواپیما سازی روسی مشارکت داشته باشد کاری که در پروژه سوخو 30 و سوخو تی 50 هندی ها انجام دادند و قرار است اولین تولید هندی پکفا بزودی در هند آغاز شود. جالب اینجاست اکثر ویژگی های پکفا مانند سقف پرواز-حداکثر سرعت-برد عملیاتی و برد رادار اون مشابه اف-14 است!
  • رضای ساروی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام به نظر بنده حقیر ، اگر روسیه سوخو 35 را تمایل داشته باشه بفروشه که بعیده ، مسئولان نظامی وزارت دفاع ایران باید همیشه بهترین را انتخاب کنند یعنی مانند مدل su-35ub را خریداری کنند که دو بالچه هم در جلوی بالهای اصلی داره و مانورش هم در حد su-37 میشه گفت هست. ضمنا هر هواپیمایی که قراره خریداری بشه باید توسط خلبان های ایرانی تست بشه حتی اگر در قسمت کمک خلبان بنشینن باید تست کنند تا یه وقت بعدا جای گله باقی نمانه.
  • محمد رضا ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    اندونزی 230 میلیون نفر جمعیت داره...ایران 80 میلیون...اندونزی دارای میانگین بارندگی بالای 1000 میلیمتر هست اما ایران دچار بحران کمبود اب.... اندوزی سرشار از جنگل هاست و ایران میزان بسیار کمی جنگ داره...این سه مورد جزو منابع استراتژیک یک کشور هست که اندوزی در اونها وضعش بهتره.... ما اگه نفت و گاز نداشتیم وضعمون خیلی بدتر میشد.
  • محمد رضا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    چدتا...200 فروند میگ 35 و سوخو30 ... شما تو ایران هستید !؟!؟ بودجه اران تحت هیچ شرایطی اجازه این میزان خرید رو نداره.... واقعا که
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    اندونزی که هیچ دشمنی نداره سوخو35 میخره حالا ما با اینهمه دشمن دوروبرمون سوخو 30 که یه نسل پایین تره میخریم.بعد میگیم با روسها دوستیم.
  • علی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    کاشکی توان تسلیحاتی ایران مثل ترکیه و مصر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس