کد خبر 469772
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

اتاق فکر آمریکایی Institute for the Study of War با انتشار تصویری ماهواره ای از سوریه مدعی استقرار 4 فروند جنگنده سوخوی 27 در سوریه شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در روزهای اخیر تصاویر ماهواره ای زیادی از کشور سوریه منتشر شده است که بر اساس آن منابع غربی ادعا می کنند حجم زیادی از تجهیزات نظامی روسی وارد بندر و فرودگاه لاذقیه در سوریه شده اند.

اتاق فکر آمریکایی Institute for the Study of War با انتشار تصویری ماهواره ای از سوریه مدعی استقرار 4 فروند جنگنده سوخوی 27 در این سوریه شده است. اما کمی بررسی دقیق تر نشان می دهد که جنگنده های مذکور دو کابینه و همچنین دارای بالک های موسوم به "كانارد" هستند.

سوخوی 30 در سوریه حضور دارد؟+عکس
تصویر مورد نظر که در توسط اندیشکده مورد نظر در توئیتر منتشر شده است

سوخوی 30 در سوریه حضور دارد؟+عکس
تصویر واضح تر از جنگنده های مورد نظر، به بالک ها دقت کنید

این بالکها که برای افزایش توان مانور پذیری جنگنده به کار می رود بر روی تعداد محدودی از جنگنده های روسی مثل سوخوی 30 اس ام، سوخوی 34 و سوخوی 33 نصب شده است. سوخوی 33 که جنگنده ای تک کابین و سوخوی 34 هم که هواپیمایی با حالت نشستن دو خدمه در کنار هم هست. فلذا می توان این گونه نتیجه گرفت که تصویر مورد نظر متعلق به جنگنده سوخوی 30 اس ام است.

سوخوی 30 در سوریه حضور دارد؟+عکس
جنگنده سوخوی 30 اس ام نیروی هوایی روسیه

جنگنده سوخوی 30 اس ام به صورت اختصاصی برای نیروی هوایی روسیه توسعه یافته است از یک دستگاه رادار آرایه فازی غیر فعال BARS-R بهره می برد . این جنگنده توان پرواز با  سرعت 2 برابر سرعت صوت را دارد. در بخش تسلیحات نیز این هواپیما به مانند سایر اعضای خانواده فلانکر می تواند تا حدود 8 تن انواع سلاح هوا به هوا و هوا به سطح را با خود حمل کند. این مدل هم در حدود 3000 کیلومتر برد داشته و توان سوختگیری هوایی نیز دارد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    خوب بدتر روسیه چهارتا سوخو 30 داده به سوریه
  • شهرام ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    خب داشته باشه. البته این جنگنده ها به احتمال زیاد تحت مالکیت نیروی هوایی سوریه نیستند بلکه اینا شاید متعلق به ارتش روسیه باشند که چند روز پیش رسانه ها اعلام کرده بودند روسیه حضور نظامی در سوریه دارد.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    الان مثلا تو این عکسی که از سوخو سی گذاشتید کانارد میبینید؟ یه عکس درست و حسابی میذاشتی.
  • یک ایرانی ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    ما هم اگر می خواهیم جنگنده بخریم، باید چیزی بخریم که بتواند پاسخگوی نیازهای چند دهه آینده ما باشد و به کمتر از سوخو35 نباید رضایت بدهیم. در غیر این صورت، پولمان را درون سطل زباله ریخته ایم.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    این سوخوها فقط برای نمایشه که روسیه سر اوکراین با غرب معامله کنه....مشرق روس پرست چرا نظر قبلی رو منتشر نکردی
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    خودمان بامهندسی معکوس می سازیم
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    جناب یک ایرانی اف ۲۲ سفارش میدیم فقط شما لب تر کن
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    این سایت نگذاشته بلکه Institute for the Study of War تو توییتر گذاشته
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    صحت این عکس ها تایید شود فقط یک معنی می ده ، روسیه در حال نقل و انتقال نیرو و تجهیزات و احداث پایگاست تا طی هفته های آتی رسما ورود کند ، جنگنده فقط در اختیار ارتش روسیه است .
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    اشتباهی منفی دادم دوستمون درست میگه. این هواپیمای توی عکس که کانارد نداره
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    نه اتفاقا بهتر. اینطوری جوونورای داعشی تکفیری بیشتری میرن جهنم :))))))))))))))
  • افشین تهران ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    خب داشته باشه!!!!!!!!!!!!!اگه خبرهای سوریه برای شما ارزشی نداره چرا داداش میخونیشون؟اما اگه پیروزی و کمک به ملت و دولت سوریه به مزاج شما خوش نمیاد اون یه چیزی.
  • افشین تهران ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    بشما مثبت دادم اما مسئله اینه که کسی برای ما کارت دعوت و خرید نفرستاده.سوخو 35تا حالا به هیچ کشوری صادر نشده و کلا در دومدل تولید شده که تعداد این دومدل 3سری اعلام شده اونم برای ارتش روسیه .اگه هر سری رو 12فروند حساب کنیم میشه 36 فروند برای کشور بزرگ و سازنده اون.ضمنا مدل اس ام سوخو30چیزی کمتر از سوخو35نداره و کافی هست که به موتورش بردار رانش اضافه بشه.دعا کنید که هرچی میخوان بخرن با مونتاژ در داخل و استفاده از سامانه های بومی باشه تا در اینده به قدرت تولید جنگنده ما اضافه بشه.
  • افشین تهران ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    در مورد میگ 31 ابتدا گفتن که تعداد6فروند از 9 فروند سفارش سوریه تحویل شده اما بعدا تکذیب کردن !!!اما اگه این سوخوها و میگ 31ها در سوریه حضور داشته باشن و پدافند سوریه هم تقویت بشه و سامانه اس300که تا حالا کامل به سوریه تحویل نشده کامل تحویل بشه انوقت غربیها نمیتونن براحتی به سوریه لشگر کشی کنن اونم به بهانه مبارزه با تروریست!!!!!!!!!ضمن اینکه وقتی کمکهای روسیه در این سطح باشه بقیه ادوات مورد نیاز برای مبارزه با تروریستها هم حتما تامین شده و این باعث میشه در کنار کمکهای ایران کار این وحوش کم کم تمام بشه.انشالله.
  • شهرام ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    افشین چرا حرف بی ربطی می زنی منم تایید کردم که ان شاالله داشته باشه اول مطلب رو درک کن بعد اظهار نظر کن.
  • یک ایرانی ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    دوستان عزیز هر دو موضوع «خرید جنگنده» و «همکاری مشترک» را می توانیم با هم جلو ببریم. برای موضوع اول، یعنی خرید، در حال حاضر برخی از کشورها قصد خرید سوخو-35 را دارند. ما هم می توانیم به عنوان یک مشتری این درخواست را به روسیه ارائه دهیم. در موضوع دوم هم می توانیم روی پروژه هایی به صورت مشترک با روسیه یا چین کار کنیم تا سطح دانش و مهارتمان در ساخت جنگنده ارتقا پیدا کند و در آینده بتوانیم به صورت مستقل جنگنده هایی مدرن تر و با کیفیت بالاتر بسازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس