کد خبر 459329
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲

درگیری میان گروه‌های فلسطینی در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوة صیدا لبنان بار دیگر آغاز شد و دستکم دو کشته برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، درگیری شدیدی میان شبه نظامیان موسوم به انصار با نیروهای جنبش فتح بار دیگر در اردوگاه آوارگان عین الحلوه در صیدا در جنوب لبنان بار دیگر آغار شد.

براساس گزارش رای الیوم، دو طرف با تیراندازی و پرتاب نارنجک مواضع یکدیگر را هدف قرار دادند و درگیری زمانی شروع شد که افراد مسلح به جان «طه الشریدی» عضو ارشد فتح در عین الحلوة سوءقصد کردند.

 العهد هم از این درگیری‌ها گزارش داده که تبادل آتش شدیدی در خیابان «الفوقانی» اردوگاه در جریان است و دو طرف با نارنجک و گلوله موضاع یکدیگر را هدف قرار می دهند و چندین نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

رسانه‌های لبنانی خبر داده‌اند که الشریدی که تیر به گردنش اصابت کرده براثر شدت جراحات جان خود را از دست داده ولی مسئولان فتح این خبر را تائید نکرده‌اند.

همچنین در تبادل آتش میان دو طرف یک نیروی امنیتی لبنانی نیز که در اردوگاه عین الحلوه مستقر بود، کشته شد.

این در شرایطی است که اردوگاه عین الحلوة صیدا در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های شدیدی بوده است به طوری که در دو روز گذشته 4 نفر کشته و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

درپی درگیری میان گروه‌های سلفی از جمله انصار و جیش الاسلام با نیروهای فتح در این اردوگاه،‌ مردم وادار به ترک خانه و کاشانه خود شده و در خیابان‌های شهر صیدا استقرار یافتند اما با میانجی‌گری دستگاه‌های امنیتی در لبنان دو طرف در راستای بازگشت آوارگان به خانه هایشان حاضر به توقف درگیری و آتش‌بس شدند.

اردوگاه عین الحلوة یکی از مهمترین اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان است که 54 هزار نفر در آن تحت نظر آنروا زندگی می کنند و طی سال‌های اخیر با حضور آوارگان فلسطینی که سوریه را ترک کرده‌اند،‌جمعیت آن به شکلی قابل توجه افزایش پیدا کرده است.

امنیت این اردوگاه در توافقی نانوشته میان ارتش لبنان و شبه نظامیان وابسته به جنبش فتح، بر عهده این گروه است اما در سال‌های اخیر با رشد جریانات تکفیری و سلفی در این اردوگاه،‌ درگیری‌های خونینی در آن روی داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس