کد خبر 458221
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

با وجود اعلام آتش بس، عناصر جنبش فتح و گروه سلفی جند الشام بار دیگر در داخل اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان با یکدیگر درگیر شدند.

تجدید درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در لبنان
به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی لبنان نوشت: درگیری ها دوشنبه شب در محور البرکسات – الطواری در داخل اردوگاه عین الحلوه بین عناصر جنبش فتح و جندالشام آغاز شد و دیری نپایید که به مناطق مختلف داخل اردوگاه گسترش یافت.

در این درگیری ها از سلاح های تیربار و راکت استفاده شد و برای اولین بار گلوله های منور شلیک شد.

منابع فلسطینی و پزشکی در شهر صیدا به خبرگزاری فرانسه گفتند: در این درگیری ها دستکم دو نفر از جمله یک افسر فتح کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، یک منبع دیگر فلسطینی شمار زخمی ها را زیاد برآورد کرد و گفت که خودروهای آمبولانس به علت شدت درگیری ها بویژه در وروی اردوگاه، نتوانستند وارد آن شوند.

دهها خانواده فلسطینی نیز در پی وقوع این درگیری ها آواره شدند. این خانواده ها از ترس جان خود از اردوگاه فرار کرده و به شهر صیدا پناه بردند.

خبرنگار پایگاه خبری النشره نیز گفت: عناصر جنبش فتح به محله الطیری که پناهگاه یک عنصر تندرو به نام بلال بدر است، حمله کردند.

وی افزود: جنبش فتح تصمیم گرفت که کار عناصر تندروها و گروه جندالشام را در نبرد یکسره کند.

این درگیری ها ادامه یافت تا اینکه علی برکه نماینده جنبش حماس در لبنان از توافق طرفهای درگیر برای آتش بس در اردوگاه عین الحلوه و اجرای آن از ساعت 12 دیشب (دوشنبه شب) خبر داد.

اما دیری نپایید که به گفته خبرنگار پایگاه خبری النشره، درگیری ها در این اردوگاه بعد از نیمه شب گذشته از سر گرفته شد اما شدت آن کمتر و محدود به محور الطواری – البرکسات بود.

این خبرنگار افزود: شماری از افراد مورد پیگرد دولت لبنان از جمله فضل شاکر خواننده لبنانی در داخل اردوگاه عین الحلوه هستند و درپی این درگیری ها، محل اقامت خود در داخل آن را تغییر دادند.

نیروهای ارتش لبنان نیز تدابیر امنیتی فوق العاده‌ای را برقرار و همه راههای منتهی به اردوگاه را بستند و ارتش لبنان که وارد هیچ یک از اردوگاههای فلسطینی در این کشور نمی شود و براساس توافق، امنیت داخلی این اردوگاهها را به خود گروههای فلسطینی واگذار کرده است، مواضع خود را در ورودی‌های آن تقویت کرد.

روز شنبه نیز درگیری‌ها در این اردوگاه باعث کشته شدن دو عنصر فتح و زخمی شدن 15 نفر دیگر شد. ژوئن گذشته نیز دو نفر در درگیری این اردوگاه کشته شدند.

اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه فلسطینی در لبنان به شمار می رود. 12 اردوگاه فلسطینی در لبنان وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس