یک تروریست تکفیری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما ترور شخصیت‌های سیاسی لبنانی و فلسطینی و بمب‌گذاری در انواع مختلف آن در کوی‌ها و محله‌های مختلف «ضاحیه جنوبی» بیروت و به طور مشخص طی روزهای محرم بود.

دستگیری عاملان انتحاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در لبنان
گروه بین‌الملل مشرق - دستگاه‌های امنیتی لبنان اعلام کردند که چند روز پیش از آغاز ایام محرم موفق شدند، مسئول شرعی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» را به همراه تعدادی از عناصر این گروه بازداشت کردند. به گفته این منابع امنیتی لبنانی این تروریست‌ های تکفیری درحال برنامه ریزی و تدارک جهت انجام عملیات‌های تروریستی طی روزهای محرم از جمله عاشورا بودند.

بیانیه منتشر شده توسط دستگاه امنیت و اطلاعات لبنان اعلام شده است که از جمله برنامه های این گروه وابسته داعش مرتبط کردن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان به یکدیگر و تشکیل گروه ها و شبکه های تروریستی تکفیری در این اردوگاه ها با هدف اعلام تشکیل امارت اسلامی مورد ادعای داعش در لبنان و آغاز حملات تروریستی در این کشور از جمله علیه ارتش و نیروهای مسلح و امنیتی لبنان و مهیا شدن برای هدف گرفتن مراکز و نقاط دینی و مذهبی و حزبی و ترور شخصیت های سیاسی لبنانی و فلسطینی توسط عناصر انتحاری، نفوذی و خودروهای بمبگذاری شده و فتنه انگیزی و از بین بردن ثبات و استقرار و امنیت لبنان بود.

این بیانیه می افزاید: بازداشت این تروریست های تکفیری پس از رصد و پیگیری دقیق و مستمر عناصر وابسته به این گروه و گروه ها و هسته های خفته وابسته به آن صورت گرفت.

در جریان بازجویی از بازداشت شدگان یکی از این افراد اعتراف کرد که مسئول شرعی داعش در اردوگاه عین الحلوه شمرده می شده و به همراه برادرش و شماری دیگر از ساکنان این اردوگاه در صدد تشکیل گروهی وابسته به داعش بودند.

دستگیری عاملان انتحاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در لبنان

مسئول شرعی داعش در اردوگاه عین الحلوه همچنین اعتراف کرد که در این مدت چندین بار وارد سوریه شده و با سرکردگان داعش در شهر «رقه» دیدار و گفتگو داشته تا زمینه آغاز عملیات های تروریستی در لبنان با هدف ضربه زدن به امنیت این کشور را فراهم کنند.

وی همچنین اذعان کرد که اقدام به تشکیل اتاق عملیات مشترکی در اردوگاه عین الحلوه کرده و تلاش داشته این اتاق عملیات را به دیگر اردوگاه های فلسطینی موجود در لبنان مرتبط کند.
مسئول شرعی داعش در اردوگاه عین الحلوه طی اعترافات خود تاکید کرد که حمله به مراکز، نقاط ایست و بازرسی و پایگاه های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان از جمله مهمترین اهداف آنها بود و قرار بود، افرادی انتحاری و نفوذی برای انجام این حملات جذب کنند.


این تروریست تکفیری ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ما ترور شخصیت های سیاسی لبنانی و فلسطینی و بمبگذاری در انواع مختلف آن در کوی ها و محله های مختلف «ضاحیه جنوبی» بیروت و به طور مشخص طی روزهای محرم و از جمله طی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا بوده که تمام آنها یک هدف یعنی فتنه انگیزی طایفه ای و مذهبی در لبنان را دنبال می کرده است.

دستگیری عاملان انتحاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در لبنان

دستگیری عاملان انتحاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در لبنان

دستگیری عاملان انتحاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در لبنان
استقرار گسترده نیروهای امنیتی حزب الله در بیروت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس