کد خبر 458857
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

مصطفی بافرونی گفت: چراغ‌های نورپردازی استفاده‌شده در فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته خود آقای استورارو بوده که از خارج با خود آورده بود.

به گزارش مشرق، مصطفی بافرونی، نورپرداز و دستیار تصویربرداری فیلم محمد رسول الله (ص) گفت: این چراغ‌ها لامپ‌های هواپیما بود که به شکلی درست کرده بود که قابلیت پرتاب نور در مسافت بسیار طولانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: این نورهای گسترده، جلوه نور آفتاب را تداعی می‌کنند. بخش زیادی تجهیزات برای این کار برای اولین بار خریداری شد که شامل ژنراتورهای 300 و 130 کیلووات و تکنوکرین و وسایل حرکتی و نوری بود که همگی از خارج خریداری شد.

بافرونی گفت: خیلی از موارد مانند تکنوکرین برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفت. پیش از این امکانات اینچنینی نداشتیم و پروژه محمد رسول‌الله(ص) باعث شد صنعت سینمای ایران جهش بالایی را تجربه کند.

وی ادامه داد: عوامل فنی تصویربرداری شامل 3 گروه کلی حرکتی، نور و دوربین بودند که همگی زیر نظر آقای استورارو کار می‌کردیم. کارها همه برنامه‌ریزی شده بود و این مدیریت حساب‌شده آقای استورارو باعث نظم در کارها می‌شد، از این نظر هم برای سینمای ما درس خوبی داشت.

بافرونی گفت: گروه ایرانی و خارجی نور هر کدام 6 نفر بودند و مدیریت این گروه بدون هیچ مشکلی انجام شد.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس