کد خبر 458381
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با تکرار اتهام‌های بی اساس خود علیه ایران مدعی شد که تهران در امور داخلی سایر کشورها مداخله می‌کند و حامی تروریسم بوده و چشم طمع به منطقه دوخته است.

افاضات جدید دبیرکل شورای همکاری درباره ایران
به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی عربستان، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» در سخنرانی خود در افتتاحیه سیمنار تحقیقات خلیج فارس که مرکز تحقیقات خلیج فارس در دانشگاه کمبریج انگلیس برگزار می‌کند، گفت: شک و تردیدها درباره بلندپروازی‌های ایران که برهم زننده ثبات است، همچنان پابرجا است.

وی به توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1 اشاره کرد و مدعی طمع ورزی و مداخله ایران در سایر کشورهای منطقه شد.

به گزارش شبکه العالم، الزیانی با چشم پوشی از نقش مخرب شورای همکاری خلیج فارس در منطقه و حملات گسترده برخی کشورهای عضو این شورا به یمن در حمایت از تروریسم، افزود : ما در شورای همکاری خیلج فارس همواره درخصوص یک توافق غیرفراگیر که توجهی به خواسته‌های منطقه‌ای مغرضانه ایران و دخالت‌هایش در امور داخلی دیگر کشورها نداشته باشد، هشدار داده‌ایم و همگی ما باید در خصوص احتمال این طمع ورزی‌های قدیمی در سایه تامین پول‌های بیشتر برای حمایت مالی از این فعالیت‌ها نگران باشیم.

الزیانی گفت: وزیران خارجه شورای همکاری و وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خود در شهر دوحه در اوایل ماه جاری میلادی بر مخالف خود با حمایت ایران از تروریسم و فعالیت‌های برهم زننده ثبات در منطقه و عزم خود برای مقابله با دخالت‌های ایران تاکید کرده بودند.

الزیانی ابراز امیدواری کرد که توافق هسته‌ای ایران موفق شود اما در عین حال ایران را به برهم زدن ثبات منطقه متهم کرد و گفت: امیدوارم که منطقه از امنیت بیشتری برخوردار گردد و ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها از پول‌های خود برای تقویت و نه برهم زدن منطقه استفاده کند تا منطقه نه تنها عاری از سلاح هسته‌ای بلکه از تهدیدها و بلندپروازی‌های سنتی شود.

وی افزود : شورای همکاری تدابیر لازم برای بهبود قدرت و امکانات مشترک خود را اتخاذ کرده است و در سایه تشکیل دوباره موازنه قوا در خاورمیانه، این کشورها در حالی که در تلاش برای بهترین‌ها هستند و امید به آن دارند، باید خود را برای بدترین‌ها نیز آماده کنند.

الزیانی گفت: شورای همکاری با همه طرف‌ها همکاری می کند و هرچه توان دارد برای تحقق این هدف بکار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: داعش همچنان بزرگترین چالش برای همه ما است. سوریه در کانون ویرانی روز افزون و خونریزی همچنان منتظر راه حل ما است. خشونت شدید در لیبی همچنن ادامه دارد و روند صلح در خاورمیانه در رکود به سرمی برد.

الزیانی افزود: یمن در آستانه درگیری خطرناکی است و منطقه ما همچنان به عنوان بدترین پناهگاهی توصیف شده است که تندروی و تروریسم را در خود جای داده است. همزمان این منطقه بزرگترین وارد کننده جنگجویان خارجی است. علاوه بر اینها، کاهش شدید قیمت‌های نفت هم وجود دارد که این وضعیت به تقویت ثبات مورد نظر کمکی نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس