مقام وزرات کشور قرقیزستان از حضور بالای زنان در صفوف افراطگرایان خبر داد، گفت که یک چهارم افراط‌گرایان قرقیزی را «زنان» تشکیل می‌دهند.

به گزارش  مشرق، «اسلام اس ان گ» نوشت: اولین  همایش زنان مسلمان آسیای مرکزی در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی با حضور حدود 80 کارشناس از کشورهای مختلف امروز (سه‌شنبه) در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، تاجیکستان، نمایندگان دولتی قرقیزستان و کارشناسان مذهبی بنیاد زنان مسلمان «متکلم» نیز حضور داشتند.

هدف اصلی این همایش افزایش تعامل بین جوامع زنان مسلمان در آسیای مرکزی با مقامات دولتی این کشورها در جهت مبارزه با افراط‌گرایی و کاهش حضور زنان در این کشورها عنوان شد.

در این نشست مسائل مربوط مناسبات مذهبی در قرقیزستان، علل و عواقب مشارکت زنان در سازمان‌های افراطی و تروریستی و تجربه کشورهای همسایه درباره نقش زنان در دین، مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد.

«باکیت دوبانایف» یکی از مقامات وزارت کشور قرقیزستان با ابراز تاسف از افزایش افراط‌گرایی در منطقه افزود: در میان افراد بازداشت افراطی 23 درصد زنان هستند که یک چهارم افراطگرایان منطقه زنان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عدم آگاهی کامل از اسلام اصیل و نبود روحانیونی که بتوانند برای سوالات این افراد پاسخی کامل و جامع داشته باشد از جمله دلائل حضور شهروندان در گروههای افراطی می‌باشد.

به گفته مقامات کشورهای آسیای مرکزی تاکنون تعداد زیادی از شهروندان این کشورها به عضویت داعش درآمده‌اند.

براساس منابع غیر رسمی تاکنون 4 هزار نفر از کشورهای آسیای مرکزی در داعش حضور دارند که بیشترین افراد را شهروندان ازبک تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس