کد خبر 458259
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا در تلاش برای اطمینان بخشیدن به کشورهای همپیمانش در مقابل روسیه، جنگنده های فوق پیشرفته اف 22 در اروپا مستقر می کند.

به گزارش مشرق، دبورا لی جیمز بالاترین مقام غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت :«به زودی برای پاسخ گفتن به درخواست های فرماندهی نظامی اروپا و در چارچوب راهکار حمایت اروپایی در مقابل روسیه اف 22 در اروپا مستقر می کنیم.»

وی افزود خلبان های اف 22 قادر خواهند بود خلبان های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو ، را آموزش دهند. با این حال این مقام آمریکا به تعداد دقیقه جنگنده ها ، برنامه زمانی استقرار آنها و مکان دقیق آن هیچ اشاره ای نکرد.

جنگنده های فوق پیشرفته اف 22 برای ماموریت های هوا به هوا (علیه دیگر انواع جنگنده) طراحی شده است. ماموریت این هواپیماه رادار گریز و مملوء از سامانه های الکترونیکی ، انهدام هواپیماهای دشمن پیش از اینکه قادر به شناسایی و رهگیری آن باشند، است. این جنگنده همچنین قادر است اهدافی را در زمین نیز هدف قرار دهد.

جنگنده های مدرن اف 22 در سال 2005 عملیاتی و در سال 2014 برای اولین بار در چارچوب حملات ائتلاف ضد گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در عراق و سوریه به کار گرفته شد. نیروی هوایی ارتش آمریکا حدود 180 فروند از این نوع جنگنده را در اختیار دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهرام ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    این ها رو واسه مقابله با روسیه در این مناطق مستقر میکنه چون سال اینده ی میلادی سوخو تی 50 عملیاتی میشه می خواد خودی نشون بده
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    میگ 31 راحت از راه دور هدف قرارش میده! فقط کافی دور تر از برد آمرام به آن شلیک بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس