کد خبر 463549
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

ناتوانی پنتاگون ، وزارت دفاع آمریکا در مهار میکروب های زنده آنتراکس (عامل بیماری سیاه زخم) ، موجب شده است نمایندگان کنگره ، دولت این کشور را به شدت تحت فشار قرار دهند.

به گزارش مشرق، کشف آنتراکس خارج از منطقه ای ممنوعه متعلق به ارتش آمریکا در اوتا ، پنتاگون را مجبور کرد کار در 9 آزمایشگاه را که در زمینه عامل های بیوتروریسم فعالیت داشتند تعطیل کند.

پس از این رویداد، نمایندگان کنگره ، دولت آمریکا را به شدت تحت فشار قرار داده اند. نمایندگان می گویند ناتوانی وزارت دفاع در مهار میکروب زنده آنتراکس می تواند دیگر مواد سمی کشنده را نیز شامل شود. از این مواد می توان ضد نظامیان و غیرنظامیان استفاده کرد.

اعضای کنگره در بیانیه مشترکی نسبت به مشکلات روزافزون ارتش درباره آنتراکس و دیگر به اصطلاح عامل های منتخب از جمله ویروس ها ، مواد سمی و باکتریا هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: « ناکامی های مکرر سبب از بین رفتن اعتماد مردم می شود و باید پایان یابد. رو شدن مشکلات موجود در آزمایشگاه های عامل منتخب ، تلاش های کشور را در مقابله با بیوتروریسم به شدت در معرض خطر قرار داده و تحقیقات مهم و حیاتی متوقف شده است.»

ناکامی روش های موجود در مهار آنتراکس ، این نگرانی را تشدید می کند که دیگر مواد سمی که در مطالعه در آزمایشگاه ها بروی آنها در جریان است نیز بتوانند به بیرون فرار کرده و مردم را در معرض خطر جدی قرار دهند.

کشف میکروب زنده آنتراکس خارج از منطقه ممنوعه حکایت از آن دارد که ارتش در مهار مواد سمی کشنده به شدت با مشکل روبروست.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس