کد خبر 460311
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵

روسیه در حال توسعه نسل سوم هواپیماهای راهبردی فرماندهی متحرک برای مقابله احتمالی با نیروهای دشمن است.

به گزارش مشرق، شرکت روسی «ان پپی پالت» روسیه در حال توسعه هواپیماهای نسل سوم راهبردی فرماندهی ،کنترل است.

 به نوشته خبرگزاری «تاس» «آلکساندر کومیاکف» مدیر این شرکت در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی «ماکس _ 2015 » در این زمینه گفت: «توسعه نسل سوم هواپیماهای راهبردی مراقبت و کنترل در دست انجام است. البته هم اینک بحث درباره مشخصات این هواپیما و تاریخ عملیاتی شدن آن زود است.»

 بر این اساس،هم این شرکت یاد شده آزمایش نسل دوم واحد فرماندهی پرنده را به اتمام رسانیده و ارتش روسیه سال بعد به این نوع هواپیماها مجهز می‌شود.

کومیاکف افزود: «مزیت بزرگ این هواپیما بقای آن است. اگر دشمن به طور احتمالی بتواند تاسیسات زمینی را نابود کند، اما نابودی مقر فرماندهی در حال پرواز سخت‌تر است زیرا  دائم موقعیتش را تغییر می‌دهد. آمریکایی‌ها این نوع هوایپما را «هواپیمای روز سرنوشت» (doomsday aircraft) نام نهاده اند. هدف این هواپیماها ایجاد شبکه ارتباطی در شرایط سخت به ویژه هنگامی‌ که هیچ امکانات زمینی موجود نیست یا آن‌ها نابود شده‌اند، می‌باشد.

ظهور هواپیمای راهبردی «روز سرنوشت» روسیه

به گزارش این منبع خبری ارتش روسیه مجهز به دو نوع مقر فرماندهی متحرک « Il-86» و « Il-80» است و در مجموع 4 فروند از این هواپیماها تولید شده‌ و هنوز عملیاتی هستند.

گفتنی است،ارتش آمریکا نیز در رقابت با روسیه مجهز به مقر فرماندهی در حال پرواز «بوئینگ ای _ 4» است که به عنوان مقر فرماندهی متحرک در خدمت «مرکز فرماندهی ملی آمریکا» با هدایت شخص رییس جمهور، وزیر دفاع و یا جانشینان آن‌ها می‌باشد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    می خوام ...
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خدا نکنه هیچ روزی از همچین هواپیمایی استفاده رزمی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس