کد خبر 386605
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

ویکتور بوندارف، فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه اعلام کرد جنگنده های نسل پنجم سوخوی ت-50 (پک‌فا) از سال 2016 تحویل ارتش این کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر میخائیلوف، مشاور مدیرکل شرکت فناوری های رادیو-الکترونیک کرت (KRET) که در زمینه طراحی و تولید صنایع هوایی فعالیت دارد، گفت پنج جنگنده روسی نسل پنجم ت-50 (T-50) تحت تست های کنترل کیفیت قرار دارند.

 وی افزود: « شرایط خوب و حتی بهتر از چیزی است که پیش بینی می شد. این پنج هواپیما تحت آزمایش های کنترل کیفیت قرار گرفته اند و ششمین جنگنده نیز به زودی آماده انجام آزمایش های لازم می شود. ما در حال ساخت دهمین هواپیما هستیم.»

طراحی و ساخت رادار چندمنظوره با آرایه اسکن الکترونیک فعال برای جنگنده ت-50 از سوی موسسه تیخومیروف (Tikhomirov)، از زیرمجموعه های شرکت کرت، انجام شده است. یوری بِلی، مدیر این موسسه اوایل سال 2014 گفت سه جنگنده مجهز به رادارهای جدید تست های کیفیت را گذرانده اند و دو جنگنده نیز تا پایان سال مورد آزمایش قرار می گیرند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه گفت جنگنده های سوخوی ت-50 (پک‌فا) از سال میلادی آینده تحویل ناوگان نیروی هوایی خواهد شد.جنگنده نسل پنجم روسیه موسوم به پک‌فا مجهز به یک رادار چندمنظوره با آرایه اسکن الکترونیک فعال است. این هواپیما به منظور جایگزینی هواپیماهای میگ-29 و سوخو-27 مورد استفاده در ارتش روسیه، طراحی شده است و دارای سرعت کروز مافوق صوت و سطح بالای ادغام سیستم های کنترل است.در حال حاضر آمریکا تنها کشوری است که مجهز به جنگنده های نسل پنجم اف-22 و اف-35 است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس