کد خبر 458146
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

رئیس سازمان محیط زیست در توجیه مصاحبه خود با شبکه دولتی انگلیس مدعی شد اگر حرفی برای گفتن باشد، باید به مردم منتقل کنیم!

به گزارش مشرق، معصومه ابتکار در مصاحبه با ایلنا گفته است: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد، حرف برای گفتن داشته باشد. برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با بی‌بی‌سی مصاحبه کردم؛ اولاً باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رئیس جمهور به مخاطبان منتقل کنم، این کار را انجام می‌دهم.
وی همچنین می‌گوید عده‌ای معتقدند منشأ برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست‌محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه این جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.
ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یاد شده تأثیرگذار باشد. بنابراین موضوعات کاملاً با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند. سفر آقای فابیوس اساساً به خاطر همین مسائل بود، لذا باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملاً بهم وابسته هستند.
آنچه در این توجیهات بی‌پاسخ مانده، چند سؤال است؛
1- توافق هسته‌ای و دیپلماسی چه ارتباطی به رئیس سازمان محیط زیست دارد؟ 2- آیا برای انتقال حرف به مردم، مجرایی جز شبکه دولتی انگلیس وجود ندارد که کودتای 62 سال پیش سیا و ام‌آی‌سیکس در ایران با اعلام اسم رمز عملیات توسط بی‌بی‌سی انجام شد؟ آیا انجام این مصاحبه آن هم درست در سالگرد کودتا تصادفی است؟ 3- این سخن که «توافق، اهرمی را در اختیار اصلاح‌طلبان در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد»، چه ربطی به مسائل ملی یا دغدغه‌های انگلیسی‌ها دارد؟ 4- این چه حرف مشترکی است که هم 62 سال پیش و هم این بار فقط از طریق بی‌بی‌سی می‌تواند منتقل شود؟!.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    خانم ابتکار در مورد بی.بی.سی و فابیوس و امثال آنها خیلی محتاط باشید و اعتماد نکنید
  • ه حسینی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    دست کیهان درد نکنه
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    این سرکار خانم بیشتر خود را معاون رئیس جمهور میداند تا رئیس محیط زیست ! خوب این یعنی چی ؟ یعنی اینکه مسئله محیط زیست و مشکلات اون براشون اهمیتی نداره بلکه دوست دارند در جایگاه معاونت رئیس جمهور به کارهای سیاسی و مسائل جناحی بپردازد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس