کد خبر 484507
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵

روزنامه کیهان امروز (چهارشنبه) در بیست و یک هزارو صدو هشتادو هشتمین شماره خود به آسیب شناسی از طرح اقتصادی دولت با تیتر «بسته خروج از رکود ، حرکت از چاله به چاه!» پرداخته است.

به گزارش مشرق، در بخشی از این گزارش آمده است:
کارشناسان اقتصادی معتقدند ارائه بسته خروج از رکود توسط دولت روحانی با ادعاهای پیشین مقامات این دولت درباره نتایج مذاکرات هسته ای تناقض دارد.
مقامات دولت روحانی طی 2 سال اخیر به طور مکرر عنوان می کردند در صورت توافق هسته ای گشایش اقتصادی در کشور ایجاد می شود و با رفع تحریم ها رونق به صنعت بازمی گردد اما حالا که توافق کذایی به مرحله اجرایی رسیده و اصطلاحا برجام به فرجام رسیده است آقایان دولتی بدون اشاره به گفته های قبلی خویش بسته خروج از رکود ارائه می کنند.
نکته دیگری که از نظر کارشناسان اقتصادی درباره این بسته مطرح است اینکه مگر رئیس جمهور شهریور ماه سال گذشته خبر از خروج از رکود و فرا رسیدن دوره رونق را نداده بود پس چرا مهر ماه امسال مجددا مقامات دولت فعلی از بسته خروج از رکود رونمایی می کنند.
**مگر از رکود عبور نکرده بوده ایم؟!
حیدر مستخدمین حسینی از اقتصاددانان اصلاح طلب در این باره با انتقاد از ادعای عبور از رکود توسط دولتمردان گفت: دولتمردان ادعا می کنند که از رکود عبور کرده و وارد دوره رونق شده ایم. در حالی که حتی کلنگ زنی کم شده و پروژه های سرمایه گذاری آماده ای وجود ندارد که بخواهند کلنگ آن را بزنند یعنی در واقع جلوی آن گرفته شده است، بنابراین کاهش بودجه عمرانی نشانه تعمیق رکود است.
این روزنامه عکس صفحه نخست خود را به آخرین روز رزمایش محرم با تیتر «شلیک موشک های زمین به هوای شلمچه از سامانه های بومی مرصاد» اختصاص داد.
در بخشی از خبر مربوط به این عکس آمده است:
عملیات های شلیک موشک های بهینه سازی شده «تاو» توسط بالگردهای هجومی، رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی و تمرین عملیات سوخت گیری هوایی در مرحله پایانی رزمایش محرم با موفقیت انجام شد و پهپادهای مهاجم توسط موشک زمین به هوای شلمچه و جنگنده بمب افکن اف 4 مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.
سعدالله زارعی در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان با تیتر «هراس غرب از توافق امنیتی ایران و روسیه» به همکاری راهبردی ایران و روسیه پرداخته است.
در بخشی از این یادداشت آمده است:
همکاری راهبردی ایران و روسیه در پرونده «مقابله با تروریزم»، غرب و رژیم ها و نیروهای وابسته به آن را بشدت نگران کرد و به موضعگیری شدید وادار نمود اما سوال اساسی این است که چه چیزی از این «همکاری مشترک» باعث عصبانیت و نگرانی آنان شده است؛ اصل مبارزه با تروریزم حداقل در صورت قضیه با غرب و اصول اعلامی آن منافات ندارد بنابراین قاعدتا مبارزه با تروریزم نباید سبب نگرانی غرب شده باشد کما اینکه ورود ایران به این مبارزه در جریان آزادسازی 4 استان عراق از سیطره داعش باعث نگرانی غرب نشد. آنان حتی در شکل ظاهر، نقش ایران را در مبارزه با تروریزم داعش ستودند و یکی از مقامات آمریکایی گفت؛ «ظرفیت ایران برای رهبری مهار داعش بالاست و هیچ کشور دیگری در منطقه قادر به ایفای این نقش نیست.» نگرانی آمریکا، اروپا و رژیم های وابسته منطقه از همکاری ایران و روسیه در پرونده امنیتی سوریه به تلاش دو کشور برای تثبیت دولت اسد هم برنمی گردد. اگرچه غرب و رژیم های وابسته به آن از ادامه حضور بشاراسد در قدرت ناخرسندند و برای حذف او همه تلاش خود را کرده و راههای قانونی و غیرقانونی را طی نموده اند اما همکاری ایران و روسیه در امور مربوط به دولت سوریه تازگی ندارد تا موجب نگرانی جدید باشد.
نگرانی جبهه غرب در تجزیه و تحلیل دلایل و نتایج همکاری ایران و روسیه در یک پرونده امنیتی منطقه این است که تهران و مسکو در حال تمرین یک همکاری راهبردی هستند که می تواند به تشکیل یک جبهه منسجم و کارآمد در سطح منطقه ای و بین المللی تبدیل شود و بطور جدی روی بسیاری از پرونده های مهم اثر بگذارد. غرب بخوبی می داند که هر دو کشور ایران و روسیه دارای «پیرامون» موثر هستند. روسیه در حوزه سیاست خارجی در نقطه راهبردی تعداد قابل توجهی از کشورها در آسیای میانه، قفقاز و شرق آسیا قراردارد و ایران نیز در نقطه راهبردی تعداد قابل توجهی از دولت ها، جنبش ها و ملت های مخالف غرب نشسته است. این دو قدرت وقتی بهم می رسند و روی اصولی به توافق می رسند قادر خواهند بود بسیاری از روندها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی را تحت تاثیر قرار دهند این در حالی است که دلایل زیادی وجود دارد که احتمال پیوستن کشور چین به این جبهه را قوت می بخشد.
روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه به واکنش روزنامه های مختلف در مورد تحریم ها با تیتر «تحریم ها باز هم فرو پاشید باور نمی کنید؟ ببینید!» پرداخت.
در بخشی از این خبر آمده است:
روزنامه های مختلف دیروز به شیوه های متفاوت فرا رسیدن روز اجرای تعهدات یکطرفه ایران را در صفحات اول خود منتشر کردند.
طبق متن برجام، روز 26 مهرماه، روز تصویب این توافق بود و از این روز، زمان اجرای تعهدات مختلف ایران در زمینه از کار انداختن و جمع کردن 14هزار سانتریفیوژ، خارج کردن 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور، توقف غنی سازی در فردو، تغییر کاربری رآکتور آب سنگین اراک، اجرای پروتکل الحاقی و... فرا می رسد. در این روز در مقابل فقط آمریکا و اروپا اعلام می کنند که بخشی از تحریم ها را پس از عمل به همه تعهدات و تأیید و اعلام رضایت آژانس، متوقف یا تعلیق می کنند، اما برخی روزنامه ها تیترهای انحرافی و غلط انداز برای این مقطع انتخاب کردند و طبق معمول آدرس های غلط به افکار عمومی دادند.
سرنوشت دیپلمات انقلابی ایران همچنان در ابهام، روز اجرای برجام هنگامی است که ایران همه طرف ها را راضی کرده باشد!، اردوغان در توهم امپراتوری عثمانی با صندلی های طلا از مرکل استقبال کرد!،نعمت زاده: باید مدیر اقتصادی از خارج وارد کنیم و هشدارانصارالله به مزدوران سودانی آل سعود از همان راهی که آمده اید برگردید دیگر عناوین خبری روزنامه کیهان در شماره امروز (چهارشنبه) به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • شیدا ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    کاش کیهان انقدر نظر نمیداد
  • بینام ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    اقایان دم از کلنگ زنی می زنند . لا اقل به گفته خود دولتیها ومجلسیها ودیگران بگذارید انچه در سالهای قبل توسط هر دولتی طرحهای نیمه کاره را به اتمام برسانند وبعدا بیان سراغ طرحهای جدید.
  • ایمان ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    چه اعتراف سختی 8سال پیش ما توی چاه زندگی میکردیم
  • ارش ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    هر بچه ای میدونه وقتی دیواری خراب میشه ساختن مجددش زمان میبره. خم رنگرزی که نیست. ادم یاد گلان می افته. مــــــــــــــــن میــــــــــدونم ما موفق نمیــــــــــــــشیـــــــــــــم.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    چاله نه سیاه چاله
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    کیهان اعتبار ندارد چون منصف نیست و بغض و کینه دارد
  • کارشناس رسمی استاندارد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    دولت قبلی تورم بود ولی رکود نبود فعلا هردوشو داریم تورم+رکود! البته لجبازیهای گذشته داره تکرار میشه مثلا عوض اینکه ببرن بالا کیفیت خودروهارو و وام به بالا رفتن کیفیت خودرو بدن،ولی با سود بالا به مصرف کننده وام میدن تا بنجل هارو آب کنند!! معنی تدبرو فهمیدیم والله..!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس