کد خبر 458077
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی از سیگنال‌های واشنگتن در ترمیم روابط پرتنش با مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف»  وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که آمریکا پیام‌هایی را با مضمون ترمیم روابطی که در یک سال و نیم گذشته بخاطر موضوع اوکراین ‌تیره و تار بوده به روسیه ارسال کرده است.

بنوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز» لاوروف از آمادگی روسیه برای گفت‌وگوهای بیشتر خبر داد و تاکید کرد که البته سخنان وی به معنای التماس برای روابط بهتر با آمریکا نیست.

لاوروف که در نشستی با حضور جوانان این کشور حضور داشت، گفت: «اگر ما طرح پیشنهادی را برای آغاز گفت‌وها  یا حتی بازسازی تدریجی این کانال‌ها، یعنی ساز و کارهای گفت‌وگو  و همکاری که از سوی شرکای آمریکایی ما متوقف شده است را دریافت کنیم، اطمینان دارم با از سرگیری آن‌ها موافقت خواهیم کرد.»

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین از دریافت پیام‌هایی از سوی آمریکا در همین رابطه خبر داد. وی هفته گذشته نیز گفته بود که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه نیز از تقاضای سازنده برای دیدار با باراک اوباما همتای آمریکای‌اش در حین سفر ماه آینده به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد استقبال می‌کند.

این منبع خبری در خاتمه نوشت : آمریکا و اتحادیه اروپا از سال گذشته بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور و در حمایت از شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز با اشاره به همین خبر نوشت: لاوروف امروز در سخنانی تاکید کرد که دوره سلطه اقتصادی و سیاسی غرب بسر امده است
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس