کد خبر 454509
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

وزیر خارجه ایران که به منظور رایزنی با همتای روس خود صبح امروز (دوشنبه) در سفری چند ساعته به مسکو رفت، ساعتی قبل راهی تهران شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از پایان سفر چند ساعته خود به مسکو و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه راهی تهران شد.

ظریف در این سفر با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره تعمیق و توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر رایزنی کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیات همراه در پایان مذاکرات خود با وزیر خارجه روسیه، در ضیافت رسمی وزارت خارجه این کشور در مسکو شرکت کردند.

ظریف در ملاقات با لاوروف با اشاره به روابط گسترده ایران و روسیه اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در سطح خوبی قرار دارد و با برداشته شدن تحریم‌ها، زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی فراهم خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایران و روسیه قادر خواهند بود با تعامل و همکاری با یکدیگر به حل مشکلات منطقه‌ای کمک کنند، زیرا دو کشور دارای دیدگاه‌های مشترک می‌باشند.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه بایستی از طریق راه‌حل سیاسی حل و فصل شود و این مشکل توسط مردم سوریه و از راه گفت‌وگو بین گروه‌های سوریه با دولت قانونی این کشور برطرف شود و کشورهای خارجی نباید به دنبال تحمیل خواسته‌های خود بر ملت سوریه باشند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط سازنده دو کشور در زمینه‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: گفت‌وگوها در سطح وزرای امور خارجه به طور منظم ادامه داشته و آمادگی داریم مناسبات را در تمام زمینه‌ها ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد و راه‌های عملی توسعه مناسبات اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

لاوروف در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور اظهار داشت: روسیه علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشات منطقه‌ای به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری نزدیک داشته باشد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از برجام دو سفر به منطقه داشت در مرحله اول به کویت، قطر و عراق سفر کرد و در مرحله دوم که هفته گذشته انجام شد با سفر به لبنان، سوریه، پاکستان و هند با مقامات این کشورها به گفت‌وگو و رایزنی درباره توافق وین و مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است این هفته به ترکیه نیز سفر کند. این سفر هفته گذشته به دلیل نبودن همه مقامات ترکیه در آنکارا به این هفته موکول شد.

ظریف در این باره گفت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول و احمد داود اوغلو نخست وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور در آنکارا بودند و دیدار با هر سه نفر آن‌ها در مدت کوتاه امکان‌پذیر نبود. هفته آینده (هفته جاری) به ترکیه سفر خواهم کرد تا بتوانم دیدارهای زمان‌بندی شده و فشرده خود را انجام دهم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس