کد خبر 454504
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

وزیر خارجه روسیه از علاقمندی مسکو برای همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به منظور حل مناقشات منطقه‌ای به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر امروز (دوشنبه) به روسیه با همتای خود «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ملاقات کرد.

ظریف در این ملاقات با اشاره به روابط گسترده ایران و روسیه اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در سطح خوبی قرار دارد و با برداشته شدن تحریم‌ها، زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی فراهم خواهد شد.

وی افزود: دو کشور قادر خواهند بود در زمینه‌های حمل و نقل، نفت، گاز، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و زمینه‌های دیگر، همکاری‌های خود را گسترش دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایران و روسیه قادر خواهند بود با تعامل و همکاری با یکدیگر به حل مشکلات منطقه‌ای کمک کنند، زیرا دو کشور دارای دیدگاه‌های مشترک می‌باشند.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که بحران سوریه بایستی از طریق راه‌حل سیاسی حل و فصل شود و این مشکل توسط مردم سوریه و از راه گفت‌وگو بین گروه‌های سوریه با دولت قانونی این کشور برطرف شود و کشورهای خارجی نباید به دنبال تحمیل خواسته‌های خود بر ملت سوریه باشند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط سازنده دو کشور در زمینه‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: گفت‌وگوها در سطح وزرای امور خارجه به طور منظم ادامه داشته و آمادگی داریم مناسبات را در تمام زمینه‌ها ارتقا دهیم.

وی در ادامه گفت: در آینده نزدیک کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد و راه‌های عملی توسعه مناسبات اقتصادی را بررسی خواهیم کرد.

لاوروف در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور اظهار داشت: روسیه علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشات منطقه‌ای به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری نزدیک داشته باشد.

طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه تبادل نظر کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس