کد خبر 456746
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

همزمان با دهه کرامت کتابچه «قطعه ای از بهشت » ویژه ولادت امام رضا(ع) از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

 به گزارش مشرق، مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف به مناسبت فرا رسیدن  ولادت امام رضا(ع) کتابچه «قطعه ای از بهشت» را منتشر کرد.

مجتمع فرهنگی پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاهی عمیق تر به مقوله «سبک زندگی اسلامی»، کتاب چه های «فانوس» را در اندازه کوچک با و صفحات کم تهیه کرده است که سرچشمه نورشان منبع لایزالی است که همه  جهان را در تمامی زمانها در برمی گیرد.

«سبک زندگی اسلامی» موضوع کتابچه های فانوس است که در چهار محور «سیره خاندان اهل بیت(ع)، «زندگی دینی»، «مناسبت های مذهبی» و «رویداد های سیاسی و اجتماعی» تهیه شده است و به مناسبت دهه کرامت ویژه نامه اختصاصی فانوس در محور سیره و خاندان اهل بیت(ع) و ولادت امام رضا(ع) تحت عنوان  «قطعه ای از بهشت» تهیه و منتشرشده است.

نامه ای از سر دلتنگی،کار درست از راه درست،نهال خدایی ما،قهرمان میدان خدا و سهم مشترک ما از عنوان های این کتاب است.

 در بخشی از این کتاب آمده است:

پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ این افراد، نورهای واحدی هستند که به نوٌر علی نور می رسند، به نور یکتا. هر واژه از این افراد، یک قطره نور است که بر دل ما می بارد، بر نهالِ خداییِ وجودمان. تشنگی هایش را سیراب می کند و زردی ها و پژمردگی هایش را می گیرد.

 در بخش دیگری از این کتاب با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرموده اند: هر که برای زیارتم بار سفر بندد، دعایش مستجاب و گناهانش آمرزیده شود. هر که مرا در آن قطعه زمین زیارت کند، همانند کسی است که رسول خدا(ص) را زیارت کرده باشد و خداوند اجر هزار حج مقبول و هزار عمرۀ مقبوله برای او بنویسد و من و پدرانم شفاعت کنندگان او در روز قیامت باشیم و این قطعه زمین باغی است از باغهای بهشت و محل رفت و آمد فرشتگان است و تا ابد گروهی از آسمان نازل می شوند و گروهی بالا می روند تا آنکه در صور بدمند.» بحارالانوار، ج ۱۰۲ ، ص ۴۴ ، ح ۵۱

 همچنین در بخش دیگر این کتاب به روایت دیگر از امام رضا(ع) اشاره کرده که فرمودند: «مَن فرّج عن مومن فرّج الله عَن قَلبه يوم القيمة»،«هر كس اندوه و مشكلى را از مؤمنی برطرف نمايد، خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش برطرف سازد.» اصول كافى، ج 3، ص 268

علاقه مندان برای دانلود این کتاب می توانند به سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بخش مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف با نشانی http://www.mfpo.ir مراجعه کنند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس