دستور کار جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

به گزارش مشرق، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه, دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسه خواهند داشت.

کمیسیون اصل 90 مجلس در روز یکشنبه هفته جاری جلسه‌ای با مسئولان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) درباره برنامه‌ها و خط مشی سازمان و بررسی پرونده‌های مطروحه در کمیسیون دارند.

اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی با تشکیل جلسه‌ای در روز دوشنبه به بررسی گزارش اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات می‌پردازند. همچنین بررسی وضعیت رکود اقتصادی فعلی با توجه به ظرفیت‌های قوانین مجلس در شرایط پسا تحریمدیگر دستورکار جلسه این کمیسیون است.

*بررسی مشکلات دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران در کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در روز یکشنبه مشکلات دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه تهران، رئیس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران و دکتر رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران می‌پردازند. همچنین اعضای این کمیسیون روز دوشنبه از مراکز آموزشی و دانشگاهی شهرستان‌های استان خراسان رضوی بازدید می‌کنند و در جلسه روز سه‌شنبه خود مباحث و مشکلات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی جمع‌بندی می‌کنند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در روز یکشنبه طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و در روز سه‌شنبه لایحه تسری مواد (79) و (83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری‌اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ادامه بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده و بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر در خصوص تأمین منابع مالی آنان در دستورکار کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

*آخرین وضعیت گروه‌های تکفیری و سلفی در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز یکشنبه آخرین وضعیت گروه‌های تکفیری و سلفی با حضور مسئولین ذی‌ربط و در جلسه روز سه‌شنبه آخرین اخبار و تحولات را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز در جلسات این هفته خود بررسی «اساسنامه شرکت ملی نفت ایران» را با حضور مسئولین و کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه می‌دهند و جلسه مشترکی با وزیر نفت و معاونین وی برگزار می‌کنند.

کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی در جلسه روز یکشنبه خود در خصوص رفع مشکلات جایگاه‌داران پمپ بنزین با حضور مسئولین وزارت نفت، کانون انجمن های صنفی جایگاه‌داران پمپ بنزین، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس تصمیم‌گیری نهایی می‌کنند.

اعضای کمیسیون کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در جلسه روز یکشنبه خود به طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور رسیدگی می‌کنند.

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه خود گزارش عملکرد، برنامه‌ها، مشکلات و نارسایی‌های منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی با حضور رئیس و معاونین سازمان را استماع می‌کنند.

حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه گزارش عملکرد، برنامه‌ها و وضعیت درآمدهای پیش بینی شده برای این وزارتخانه در بودجه سال 1394 دیگر دستورکار جلسات این هفته اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

*بررسی طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران در کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه روز یکشنبه خود ضمن استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین صندوق‌های بیمه‌گر در خصوص سلامت روان جامعه و چگونگی تأمین هزینه‌های درمانی بیماران، بررسی طرح ممنوعیت تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران و طرح نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی را ادامه می‌دهند.

قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤال محمدصالح جوکار نماینده یزد و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سؤالات 14 تن از وکلای ملت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شوند.

*بررسی تقاضای استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در روز یکشنبه به شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح ماده (3) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی رسیدگی کرده و بررسی روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را ادامه می‌دهند. 

اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز جهت بررسی روش‌های باروری ابر و کنترل آلاینده‌های ریزگرد در روز یکشنبه تشکیل جلسه می‌دهند. همچنین در روز سه‌شنبه آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ادامه بررسی تقاضای استیضاح به کمیسیون عمران می‌رود.

*بررسی تحقیق و تفحص از وزرات نیرو

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه این هفته خود عضو ناظر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را انتخاب کرده و بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور را ادامه می‌دهند همچنین کارگروه خانواده، ورزش وجوانان این کمیسیون تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس درمورد اتفاقات پیش آمده در مسابقه پایانی لیگ برتر را باحضور وزیر ورزش و جوانان مورد بررسی قرار می‌دهد.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز در جلسات خود علاوه بر بررسی لایحه حفاظت از خاک، به درخواست تقاضای تعدادی از نمایندگان درخصوص تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو رسیدگی خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس