کد خبر 456976
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷

گرچه مدیران و مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید بر تحویل ۵ تا ۱۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس همزمان با هفته دولت تاکید کرده‌اند که به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی علی‌رغم وعده‌های متعدد، این واحدها احتمالا "وقتی دیگر" افتتاح می‌شوند.

به گزارش مشرق، در ماه‌های گذشته شماری از مدیران و دست‌اندرکاران طرح مسکن مهر پردیس از افتتاح 11 هزار واحد این طرح همزمان با فرا رسیدن هفته دولت سال جاری خبر دادند.

در همین راستا بود که خردادماه عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به افتتاح 11 هزار مسکن مهر فاز 11 در شهریور امسال گفته بود: مسائل مربوط به تامین آب، برق و گاز این واحدها در حال برطرف شدن است و تلاش می‌کنیم این واحدها را با تمام امکانات افتتاح کنیم.

طاهرخانی افزود: اصلی‌ترین مشکل ما در شهر پردیس مربوط به زیرساخت‌ واحدهای مسکن مهر است که عموما با تاخیر انجام شده و متناسب با پیشرفت ساخت‌وسازها نبوده است.

وی با امیدواری خاصی از حل مشکلات مربوط به تامین گاز واحدهای مسکن مهر فاز 8 و 11 خبر داد و با بیان این‌که اجرای شبکه‌های فرعی گاز نیز به پیمانکاران ابلاغ شده و چشم‌انداز گازرسانی به واحدهای مسکن مهر پردیس کاملا روشن است، تصریح کرد: ایجاد پست برق ثابت هم زمان‌بر است و هم هزینه بالایی دارد، از این رو یک پست برق شهریار آزاد شده که بیس این کار نیز توسط همکاران ما در حال اجراست. برای برق‌رسانی به پروه‌های مسکن مهر اجرای یک خط انتقال محدود به پیمانکاران ابلاغ شده است.

این در حالی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی دومین روز از مردادماه در بازدید از روند ساخت واحدهای مسکن مهر پردیس از افتتاح 5 هزار واحد مسکن مهر این شهر همزمان با هفته دولت خبر داد.

نریمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 70 درصدی مسکن مهر پردیس، گفت: 85هزار واحد مسکن مهر در پردیس درحال ساخت است که این واحدها بالای 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در این میان پروژه کوزو با 35هزار واحد مسکن مهر، پیشرفت فیزیکی 75درصدی را داراست.

وی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های خدمات رسان برای تکمیل پروژه های مسکن مهر پردیس، افزود: مهم ترین کار ما در حال حاضر فراهم کردن خدمات زیربنایی و روبنایی برای شهر جدید پردیس است که این مهم با همکاری دولت و دستگاه های خدمات رسان محقق خواهد شد.

از کاهش 6 هزار واحدی تعداد پروژه‌های افتتاح شده مسکن مهر در هفته دولت که بگذریم، خبر می‌رسد امکان تحویل واحدهای مهر بر اساس اعلام مدیران شرکت عمران شهرهای جدید (11 یا 5 هزار واحد) در موعد وعده داده شده وجود ندارد. ماجرا از این قرار است که علی رغم وعده‌های داده شده در خصوص افتتاح واحدهای مسکن مهر، اما به دلیل فراهم نبودن خدمات زیربنایی و روبنایی برنامه افتتاح و تحویل این واحدها تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نخواهد بود.

موضوع جالب توجه در این رابطه پیامکی است که بانک مسکن  برای متقاضیان ارسال و به آنها اعلام کرده که با توجه به در شرف تحویل بودن واحدها نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام کنند. حال آن‌که خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب اکثر واحدهای مسکن مهر شهر پردیس آماده نشده و دلیل دعوت از متقاضیان برای دریافت دفترچه اقساط نامشخص است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس