کد خبر 455834
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶

یکی از کاربران فیسبوک فایل صوتی منتسب به امیرحسین جهانشاهی را منتشر کرده است که این عامل سرشناس سرویس های اطلاعاتی غرب فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی را خیانت تلقی می کند!

به گزارش مشرق،  امیر ضیابری در صفحه شخصی خود در فیسبوک فایل صوتی منتسب به امیرحسین جهانشاهی را منتشر کرده که جهانشاهی هرگونه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی خیانت دانسته و می گوید «از ثبات نظام جمهورى اسلامى دفاع کرده و قصد بازگشت به كشور را دارم.» 

هرچند که با توجه به انتشار غیررسمی این فایل نمی توان صحت آن را قطعی دانست ولی اظهارات منتشر شده در این فایل می تواند قابل تامل باشد. در این فایل صوتی جهانشاهی درباره علت تغییر مواضع خود نکات جالبی را مطرح کرده است: « پس از انتخابات ۸۸ و بعد از ۳ سال فعالیت براندازانه، درحوالی دی ماه سال ۹۱ به این نتیجه رسیدم كه ملت ما به هیچ وجه به دنبال تغییر حکومت نیست و نخواهند بود،‌ چرا که مردم ما در یک بلوغ فردی و جمعی به این نتیجه رسیده بودند که فاجعه های لیبی و سوریه ... که به اسم مبارزه برای آزادی و با پشتیبانی دنیای غرب شروع شده بود و به نابودی آن کشورها منجر شد، سرمشقى برای کشور ما نیست و آینده ملت ما در کمک به حل مسائل مان در چارچوب جمهوری اسلامی می باشد.»

ضدانقلابی که فعالیت علیه ایران را خیانت می‌داند

وی درباره دلیل چرخش مواضعش به امیر ضیابری گفته است:  «اما درباره صادقانه بودن آنچه شما اسمش را میگذارید یک چرخش، جوابش را زمان و خدماتی که من بعنوان یک ایرانی به کشورم می توانم انجام دهم، خواهد داد.»

جهانشاهی که تاکنون بارها از تغییر رژیم ایران سخن گفته بود در پروژه جدید خود با اشاره به ثبات نظام می گوید:  «ثبات و آرامش نظام طبیعتا هدف مقام معظم رهبری است ، چرا که در منطقه ای در جنگ و آتش، ثبات نظام در درازمدت امکان پذير نخواهد بود. افکار انسان‌ها تحول پذیر است و انسان فهمیده نباید تمام قدرت و امکانات خود را متمرکز در به اثبات رساندن اشتباهات گذشته خود نماید بلکه باید به محض آنکه به این نتیجه می رسد که راهش اشتباه بوده است، ‌نه فقط دیگران را آگاه کند بلکه تمام امکاناتش را در جلوگیری از فاجعه بگذارد تا دیگران   آن مسیر غلط را طی نکنند و این دقیقا کاری است که من کردم.»

در ادامه جهانشاهی با ابراز ندامت از گذشته خود می گوید: «اگر فعالیت سیاسی به معنی فعالیت علیه ثبات یک حکومت یا فعالیت برای شرکت در انتخابات در چارچوب یک حکومت برای رسیدن به مقام و يا حتی داشتن تشکیلات رسانه ای برای نفوذ روی افکار عمومی و مسئولین سیاسی کشورباشد، بله بطور روشن فعالیت سیاسی را ‌از همان روزی که تشکیلات سیاسی و رسانه ای که پشتیبانی می کردم را تعطیل کردم، کنار گذاشتم.»

فایل صوتی منتسب به امیرحسین جهانشاهی

امیرحسین جهانشاهی کیست؟

چندی پیش و در ماجرای جنجال دیدار یکی از مدیران ورزشی با جهانشاهی بسیاری از رسانه های داخلی به بازنشر سابقه وی پرداختند. بر اساس همین اطلاعات منتشر شده گفته می شود وی فرزند کسی است که نیروی وابسته به دستگاه های امنیتی فرانسه بوده و خانواده‌اش ارتباط نزدیکی با فرح داشته اند.

همچنین جهانشاهی به مدت ۹ سال در اراضی اشغالی حضور داشته و در این مدت آموزش های متعددی در حوزه اسلام و ایران دیده است. همچنین وی نقش ویژه ای در مدیریت اغتشاشات سال 88 داشته که برخی اخبار حاکی از آن است که هدایت مالی آنها را از سوی تل آویو برعهده داشته است.

هرچند که جهانشاهی دارای تابعیت اصلی صهیونیستی است ولی ذیل گذرنامه فرانسوی در جهان رفت و آمد کرده و در بخش های مختلف اروپا فعالیت می کند؛ اما محور فعالیت هایش، به خصوص در حوزه اقتصادی، اراضی اشغالی است.

اظهارات متعددی از قول وی در رسانه ها منتشر شده که اغلب آنها حاکی از دشمنی و کینه او نسبت به جمهوری اسلامی است. عباراتی همچون «وظيفه ما (جریان های برانداز و اپوزیسیون نظام) بوجود آوردن شرايط به زانو كشيدن جمهوري اسلامي است.» ، «قول مي‌دهيم ظرف يك سال براندازي جمهوري اسلامي صورت پذيرد(در مصاحبه با صدای آمریکا) » و «ما برای سرنگون کردن نظام ایران از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنیم.» از جمله اظهارات معروف جهانشاهی علیه ایران است.

هرچند که سابقه و فعالیت های این عنصر مرتبط با شکبه های جاسوسی غرب غیرقابل انکار است ولی در صورت صحت فایل منتشر شده این اظهارات جهانشاهی را می توان در راستای تلاش عناصر خارج نشین برای ورود به کشور در شرایط پس از توافق هسته ای تفسیر کرد.

منبع: مجله مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    بله دقیقا در راستای تلاش عناصر خارج نشین برای ورود به کشور در شرایط پس از توافق هسته ای تفسیر کنید
  • اهوازی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    شما هم ساده اید.حالا زمان زمان کار فرهنگی و استحاله و آماده سازی براندازی نرم است.
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    احتمالا این مردک باید بدونه که توبه ی گرگ مرگ هست ؟ فیلم رفت و آمدهای این ملعون به فلسطین اشغالی توی آرشیو همین مشرق موجوده.!
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    البته مشرق هم نگفت که باور کنیم
  • مهماندار هواپیما ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    توبه گرک مرگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس