یک فعال اصلاح طلب در شیراز گفت: «می‌گویند امام حسین‌(ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین(ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می‌کردند دور می‌شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد»!

به گزارش مشرق، تعابیر عجیب و غریب و تفسیر به رای محمد شعله سعدی از قیام امام حسین(ع) در تازه ترین نشست اصلاح طلبان در شیراز بار دیگر خاطرات توهین این طیف سیاسی به انگیزه امام حسین از قیام و عزاداری برای سید الشهدا(ع) را در ذهن متبادر می کند.

در اقدامی تازه شعله‌سعدی، پژوهشگر اندیشه و سیاست در جلسه ای با شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه فارس در شیراز گفت: «می‌گویند امام حسین‌(ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین(ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می‌کردند دور می‌شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد»!

شعله‌سعدی با بیان اینکه متأسفانه در یک جامعه استبدادی زندگی می‌کنیم و فرهنگ چندین هزار ساله استبدادی در خونمان نهادینه شده است، گفت: ما در تعزیه امام حسین(ع) و عمرسعد نیز مونولوگ و گفتگوی یک طرفه داریم و یک طرف کامل حق است و طرف دیگر کامل باطل می‌باشد در حالی که در دیالوگ هردوطرف باید همسنگ باشند و ممکن است بخشی از حقیقت در نزدیک یک طرف و بخش دیگری از آن، نزد طرف مقابل باشد.

وی توسعه را نیازمند گفتگو با سنت‌ها دانست و افزود: در سنت غرب و مسیحیت چیزی به نام اعتراف وجود دارد و هرکسی که بخواهد از جایی که ایستاده یک قدم جلو برود، باید به خطای خود اعتراف کند و در سنت اسلام هم چیزی به نام ستّاری داریم که متاسفانه در بعضی از ما به انحراف کشیده شده است.

شعله‌سعدی گفت: زمانی که می‌خواهیم با سنت‌های خود به گفتگو بنشینیم باید آن‌ها را نه مهمل و نه مقدس بپنداریم تا بتوانیم با آن به گفتگو بنشینیم.

وی یکی از رویکردهای دیالوگ برای توسعه را تزریق ایده‌های عاریه‌ای دانست و گفت: نمونه آن در فرهنگ ما دکتر شریعتی است که با عاریه گرفتن رویکرد انقلابی مارکسیستی و تزریق آن به جامعه ایران، انقلاب را به انجام رساند هرچند که مخالفان او بگویند انقلاب یک مقوله‌ای در فرهنگ شیعی است؛ به همان نشان که می‌گویند امام حسین‌(ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین(ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می‌کردند دور می‌شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد!

اظهارنظر جالب این فعال اصلاح طلب درباره علت قیام امام حسین در حالی است که وی کافی بود تنها با جستجوی اینترنتی به انگیزه قیام امام حسین(ع) پی ببرد چه برسد به این که در این مورد چند کتاب بخواند.

امام حسین(ع) در وصیت نامه خود چنین می فرماید:

«إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا و َلا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهی عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیر بِسیرَه ِجَدّی وَ أَبی عَلِی بْنِ أَبیطالِب»، یعنی:

«من از روی شرارت و مفسده و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدّم از وطن خروج کردم. قصد دارم به معروف امر کنم و از منکر بازدارم و به سیره و روش جدّم و پدرم علی بن ابیطالب عمل نمایم».

با این تعابیر می توان به راز سکوت و حمایت فکری و تئوریک هم مسلکان سیاسی‌ آقای شعله سعدی از حادثه عاشورای سال ۸۸ بهتر پی برد.

منبع: شیرازه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • محمد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    1 0
    افسادطلبان پیرو راه معاویه و یزید هستن معاویه و یزید حکم پدران معنوی این جماعت رو دارن در منافق بودن این جماعت ذره ای شک نکنید
  • علی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    چرا مسئو لین فرهنگی اجازه سخنرانی بهاین افراد غرب زده می د هند؟
  • سید ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خاک برسرت اول برومعنی انقلاب بخون بعداظهارفضل کن تسلیم نشدن درمقابل ظلم خودش به نوعی انقلابه ویک انسان انقلابی واقعی درمقابل ستم وزورگویی می ایسته ومبارزه میکنه ولی اگه آقامون اباعبدالله انقلابی نبود سازش میکرد ودست زن وبچه ودوستاشو میگرفت برمیگشت به خونش این به اصطلاح نواندیشارو ول کنی چندوقت دیگه نعوذوبالله خداراهم زیرسوال میبرن !! هرچندخیلی حرفای دارن بزنن که جراتشوندارن
  • شاپور مجد ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    این را بدانید این مملکت رامتفکران و غریزدگان به نابودی خواهند کشاند.هرچه بدبختی کشیدیم از این طایفه بوده
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    فکر نمیکنید اگر این مطلب را همراه با یک تحلیل انتقادی خلاصه می گذاشتید خیلی بهتر بود؟! صرفا با اینکه فلانی چون اصلح طلب است که نمی توانید همه حرفش را مخدوش کنید.
  • ی الف ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    من از روی شرارت و مفسده و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدّم از وطن خروج کردم. قصد دارم به معروف امر کنم و از منکر بازدارم و به سیره و روش جدّم و پدرم علی بن ابیطالب عمل نمایم. امام حسین ع
  • سعید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    این دیگه نهایت پرروئی یه آدمه که هرچی دلش میخواد میگه بعد ادعا میکنه در یک جامعه استبدادی زندگی میکنه!!! بدبختی این جماعت همین نگاه قرون وسطایی و عقب افتاده و دوری از متن مردم و جامعه هستش!
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    این واژه ها از این جماعت نمک به حروم عجیب نیست مگه سرکرده اینها نبود که گفت رفتار امامان بعد از امام حسین ع عقلانی شد یا اکبر اعلمی که گفت من امام حسین رو هم استیضاح میکنم
  • مهدی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    برا اربابش پالس فرستاده تو نامشونم به ارباب سام از این اراجیف بود
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    مبانی اصیل شیعه و انقلاب اسلامی را می خواهند تحریف کنند و این یعنی اوج رذالت!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    به این یارو بگید روز قیامت باید جواب بده به خدا و امام حسین(ع) به خاطر این دروغ بزرگش
  • مهماندار هواپیما ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    به امید روزی که تمام اصلاح طلب های جاسوس و وابسته را پای میز محاکمه بیاوریم
  • یار غریب ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    بیانات امام خامنه (ح) در دیدار با دانشجویان تیرماه 1394 یک واقعیّت این است که در این کشور از بعد از رحلت امام، سعی یک مجموعه‌ی مصمّمی بر این شد که آرمانهای انقلاب را بکلّ بشویند بگذارند کنار. بعضی‌شان اشتباه کردند و همان اوّل، همین را اعلان هم کردند. در روزنامه مقاله نوشتند، حرف زدند. اینجا یک خطای راهبردی کردند یا خطای تاکتیکی کردند و مشت خودشان را باز کردند که میخواهند آرمانها را بکل، کنار بگذارند. البتّه حالا پخته‌تر شده‌اند، حالا نمیگویند، میخواهند بعضی‌ها آرمانها را کنار بگذارند امّا صریح نمیگویند، به جای اینکه بگویند "عمل میکنند!" آن‌وقت، بی‌عقل‌ها قبل از اینکه عمل بکنند بنا کردند گفتن. خب کسانی را هم که حدس نمیزدند که چنین چیزی وجود داشته باشد، بیدار کردند. از آن روز شروع شده. بی‌وقفه هم کار کردند. فقط هم در داخل کار نکردند؛ هم در داخل کار کردند، هم در خارج کار کردند، هم از عنصر فکری استفاده کردند، هم از عنصر علمی استفاده کردند، هم از عنصر هنری استفاده کردند، هم از عنصر سیاسی استفاده کردند، برای اینکه آرمانها را در کشور از بین ببرند، یعنی نسل جدید آرمانها را بکلّ فراموش کند..... نفاق نفاق است مهم نیست چه اسمی روش می گذارند نامه ای که به آمریکایی ها در جریان فتنه 88 ارسال کرده اند نشان می دهد که به هیچ اعتقادی پایبند نیستند هیچ وقت نبوده اند و نخواهند بود
  • مجید ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    لعنت بر افساد طلب ها... چرا مسئولین برخورد نمیکنند؟؟؟؟ اگر جلوی اینها را باز بذارند تا چند مدت دیگه خدا را هم منکر میشوند.اصلاح طلب ها بزگترین صلاح اسرائیل و امریکا در ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس