کد خبر 455559
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران در استان‌های شمالی خبر داد و نسبت به سیلاب و آبگرفتگی معابر در این استان ها هشدار داد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه با بیان این مطلب افزود:  بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز و فردا بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور و استان خراسان شمالی رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، گلستان، شرق مازندران و بخش‌های شمالی خراسان شمالی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت:  در سه روز آینده وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد وخاک در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان به ویژه منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه است. از اواخر روز پنجشنبه و روز جمعه نیز پدیده گرد و غبار در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه تصریح کند: عبورتدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو از روی عرض‌های شمالی دریای خزر موجب برقراری جریان‌های خنک شمالی از عرض‌های بالاتر به سوی سواحل جنوبی دریای خزر شده که روز جمعه موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان می شود و  شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، گلستان و شمال خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه  بارش باران همراه با رعد و برق گاهی با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان پیش بینی می شود که  شدت بارش در این روز در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد:  از روز جمعه تا روز دوشنبه دوم شهریور، دریای خزر مواج بوده و دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وظیفه یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی شدت بارش در مناطقی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی روز جمعه در استان‌های گیلان، گلستان و بخش‌های شمالی خراسان شمالی و روز شنبه در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می دهد. از این رو توصیه می‌شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید و از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

  به گفته وی، فردا آسمان تهران صاف، در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باداست. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز به  ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس