کد خبر 455474
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله با تکذیب ورود عناصر این جنبش به سفارت امارات، تاکید کرد که درگیری در یمن، حاصل بحران اخلاقی جهان عرب است.

به گزارش مشرق، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش «انصارالله» یمن اعلام کرد که ملت یمن به سازمان ملل و سایر سازمانهای جهانی به دلیل سیاست‌های جانبدارانه آنها، اعتماد ندارند.

به نوشته «المیادین»، وی افزود: هر کشور عربی یا اسلامی که مقابل تجاوز به یمن، موضعی نمی‌گیرد، در واقع در این جنگ علیه یمن مشارکت کرده است.

وی تاکید کرد: ما اکنون در حال مذاکره با طرف‌های سیاسی نیستیم زیرا همه ابزارها اکنون در ریاض است.

بخیتی تصریح کرد: ما قصد درگیری و مقابله با جنبش اعتراضی جنوب (الحراک) را نداشتیم اما یاران «هادی» و القاعده سوار بر این موج شدند.

این عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد: درگیری در یمن، بیانگر بحران داخلی در این کشور نیست بلکه بیانگر بحران اخلاقی در جهان عرب است.

وی تاکید کرد که خبر ورود انصارالله به سفارت امارات در صنعا، صحت ندارد.

وی افزود: ما هیج مشکلی با «هادی» یا «بحاح» نداریم بلکه مشکل ما با آنها این است که از طرف‌های خارجی کمک خواسته‌اند.

بخیتی در ادامه به اظهارات «ریاض یاسین» وزیر خارجه یمن که هنوز در ریاض است، اشاره کرد و گفت که سخن او مبنی بر گفت‌وگو پس از بازگشت به قدرت «هادی» معنایی ندارد. هادی و بحاح به عدن بازنگشتند زیرا جنبش اعتراضی جنوب (الحراک) با این بازگشت مخالف بود.

این رهبر انصارالله تاکید کرد: عربستان می‌خواهد یک گذرگاه دریایی در اقیانوس هند و دریای العرب از طریق «حضرموت» ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ما در مذاکرات «مسقط» تا جایی که ممکن بود امتیاز دادیم که بیش از این دیگر برای ما قابل پذیرش نبود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس