رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها جولانگاه مسائل سیاسی و فرهنگی شده است.

به گزارش مشرق، احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در حاشیه جلسه علنی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: چالش‌ها و نیازهای فرهنگی در جامعه به حدی رسیده که ضرورت برخورد با آن احساس می‌شود.

وی افزود: چالش‌های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و باید تلاش شود ظرفیت‌ها در رابطه برخورد با چالش‌های فرهنگی مدنظر قرار گیرد.

سالک با اشاره اینکه به مباحث تقنینی مبارزه با هجمه فرهنگی شکل گرفته است، گفت: مبارزه با هجمه فرهنگی مورد اهمیت کمیسیون فرهنگی مجلس می‌باشد و این کمیسیون به عنوان احیای مطالبات مقام معظم رهبری در رویکرد فرهنگی، قانون امر به معروف و نهی از منکر را در دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر رقم زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان داشت: قانون امر به معروف و نهی از منکر بعد از 35 سال رد و بدل بین دولت و مجلس سرانجام در کمیسیون فرهنگی تصویب شد ولی نکته قابل توجه این است که دولت به دلیل ایرادات اجرایی موضوع مذکور این قانون را به شورای حل اختلاف ارسال کرد که در آن شورا طی جلساتی مطرح شد که دیدگاه مقام معظم رهبری در رابطه با قانون مذکور مورد نظر خواهد بود تا اینکه رهبری دستور اجرای قانون را ابلاغ کردند که باید از ایشان تشکر کرد.

سالک در ادامه با اشاره به قانون عفاف و حجاب در مجلس گفت: اخیرا کمیسیون مشترکی در کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص موضوع عفاف و حجاب تشکیل شده است و خلاء‌های قانونی در زمینه تضمین اجرای این قانون در تشکیل این کمیسیون مشترک مورد نظر قرار گرفت.

وی در ادامه از تشکیل ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخ‌گویی به شبهات مسائل فرهنگی خبر داد. 

سالک تأکید کرد: جشنواره مذکور قرار است در روزهای آتی برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جشنواره مذکور یک حرکت اجتماعی است که می‌تواند در تحقق آرمان‌های فرهنگی موثر باشد. 

سالک در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در فرهنگ دینی و ابعاد مختلف آن بیان داشت: در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها جولانگاه مسائل سیاسی و فرهنگی قرار گرفته که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در برخی از دانشگاه‌ها سخنرانانی برای مراسم ها دعوت می‌شود که اعتقادی به مسائل انقلاب و نظام ندارند و این مسائل قطعا باعث حوادثی خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس