رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت‌: برخی از کشورهای منطقه ما حالت عقب‌ماندگی ذهنی سیاسی دارند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان که در آستانه 26 مردادماه سالروز اغاز بازگشت آزادگان به وطن در تالار وحدت برگزار شد ضمن بیان این مطلب که آزادگان جریانی پاینده هستند که خانواده‌هایشان با صبری عظیم فرزندانی عاشق به میهن تربیت کرده‌اند اظهار داشت: ایمان عمل به صالح و سالک بودن و حرکت در مسیر صحیح از جمله شروطی است که آزادگان با تکیه به آنها به ماندگاری رسیده‌اند و بر همین اساس می‌توان تأکید کرد تنها کسانی که صبور و حق شناس باشند می‌توانند راه حق را درست بپیمایند.

لاریجانی آزادگان را برندگانی دانست که حق را به خوبی شناختند و در جبهه‌ها ایثارگری کردند افزود: دوران اسارت آزمونی بزرگ برای این بزرگ‌مردان بوده است.

وی خطاب به آزادگان حاضر در جمع سفارش کرد تا خاطراتشان را در کتاب‌هایی هر چند کوچک گردآوری کنند و بر مبنای همین توصیه‌اش گفت: خاطرات آزادگان از جمله کتاب‌های خواندنی برای من است که نمی‌توانند به راحتی آنها را کنار بگذارند بر این اساس سفارش می‌کنم تا خاطراتتان را که سندهای ماندگاری از رشادت‌های دفاع مقدس است به رشته تحریر درآورید.

لاریجانی ادامه داد: زوایای مختلف آزادگان باید برای ملت باقی بماند و حتی بعدها اسناد حاصل از این روایت‌ها باید به فیلم تبدیل شود.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش به استقامت ملت ایران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ما یک دیکتاتور را از کشور خارج کرد و در قبال آن حکومتی تشکیل داد.

وی به کتاب خاطرات مسئول اطلاعات ارتش عراق در زمان جنگ نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در فصولی از این کتاب به حمایت آمریکایی‌ها و تحریک آنها برای جنگ صدام علیه ایران اشاره شده گفت: حتی به کمک فرانسوی‌ها و شوروی سابق به صدام در جنگ با ایران در این کتاب اشاره شده که این خود نشاندهنده

لاریجانی در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس جنگی رخ داد که همه کشورها چه در منطقه و چه در عرصه بین الملل علیه ملت ایران بسیج شدند و با این وجود به جز تکیه بر استقامت و تکیه بر تواصوا بالصبر چگونه پیروزی عظیم ملت ما رقم می‌خورد.

وی تکیه بر استراتژی تبدیل سختی‌ها به فرصت از سوی ملت ایران در دوران دفاع مقدس را رمز پیروزی دانست و تاکید کرد این استراتژی همیشه باید حفظ شود حتی ما امروز نیز به آن نیاز داریم.

رئیس قوه مقننه اشاره‌ای به سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه غزه در مقابل رژیم صهیونیستی کرد و گفت: در واقع این این پیروزی فتح الفتوحی مقابل رژیمی صهیونیستی به شمار می‌رود و سیلی محکم حزب الله به رژیم صهیونیستی بود که این سیلی کمر آن رژیم را شکست.

لاریجانی ادامه داد: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه نیز نتیجه صبر و تبدیل سختی‌ها به فرصت از سوی ملت حزب الله بوده است.

رئیس مجلس به حضور نظامیان آمریکایی در عراق نیز اشاره کرد و در این راستا یادآور شد: در واقع سهم درست مردم عراق و استقامتشان باعث شد تا آمریکایی‌ها با فلاکت و خجالت عراق را ترک کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی منطقه باید حول محور ولایت و آرمان‌های الهی وحدت و وفاق داخلی حفظ شود و در واقع کلید راه باید همان راه مد نظر رهبری باید باشد.

علی لاریجانی با بیان اینکه ملت ایران در موضوع هسته‌ای استقامت و پایداری کرد که در نهایت غربی‌ها مجبور به پذیرش حق غنی‌سازی برای ایران شدند افزود: این پذیرش حق غنی‌سازی در حالی بود که غربی‌ها در جلسات خصوصی می‌گفتند که دلیلی ندارد ایران غنی‌سازی داشته باشد.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه طبق مواد ان‌پی‌تی هر کسی که عضو آن باشد حق تحقیق و توسعه دارد متذکر شد اما غربی‌ها می‌خواستند که انحصار سوخت هسته‌ای در اختیار آنها باشد که در مقابل ملت ایران این قطب و انحصار سوخت هسته‌ای را شکاند.

وی ضمن طرح این سوال که آیا امروز استراتژی تبدیل سختی به فرصت را باید از دست بدهیم یا آنرا حفظ کرده و در جریان بیاندازیم گفت: اینطور نیست که ما این استراتژی مهم را در شرایط کنونی امروز از دست بدهیم چرا که هم سنت اسلامی ما تأکید دارد که آزادگی ملت در گرو ایستادگی است و هم اینکه باید توجه داشته باشیم مشکلاتی که امروز برای ملت ایران ایجاد می‌کنند کمتر از قبل نشده است بلکه بیشتر هم شده است.

لاریجانی به تحرکات داعش در منطقه و ایجاد نا امنی‌های این گروه در کشورهای اسلامی اشاره کرد و در این راستا تأکید کرد: آتشی که در منطقه ایجاد کرده‌اند به خاطر مشاهده موج بیداری اسلامی در منطقه و مقابله با آن بوده و تلاش کردند تا آسایش و فتنه درونی که به مراتب خطرناک‌تر از مصرف رو در رو است را در منطقه ما رقم بزنند.

رئیس مجلس ادامه داد: آنچه امروز در سوریه و عراق و یمن دیده می‌شود آتشی است که در درون جریان نفاق آمیز ایجاد شده و بر همین مبنا برخی کشورهای منطقه مأموریت اصلی‌شان نفاق انگیزی است.

وی بیان داشت‌: برخی از کشورهای منطقه ما حالت عقب‌ماندگی ذهنی سیاسی دارند.

لاریجانی ائتلاف ضد داعش را دروغی بزرگ خواند و گفت: مقصود این گروه نه تنها درگیری با داعش نیست بلکه مدیریت آن است و حتی (آمریکایی‌ها) که این روزها اظهارنظری در مورد داعش می‌کنند روی سخنشان هدف قرار دادن حکومت سوریه است.

رئیس قوه مقننه در پایان رمز پایداری ملت ایران در شرایط نا امن منطقه را حفظ وحدت و وفاق درونی دانست و گفت:‌ برای ایجاد رفاه کار و شغل و ساماندهی به اقتصاد نیز ما نیازمند استقامت ملی هستیم و بر همین اساس باید طبق تأکیدات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی که کلید راه ما است حرکت کنیم و به این نماد محکم پایبند باشیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    دمت گرم.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    عقب ماندگی ذهنی سیاسی فقط برای شیوخ عرب است و بس
  • یک نفر ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    به نظرم ترکیه را گفته. نصف جنگها زیر سر این ترکیه است
  • سیاوش ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    معلومه دیگه اردوغان و محمدبن سلمان رو میگه دیگه
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    ترکیه و عریستان و نتیانیاهو رو گفته...
  • نسل سومی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر با صراحت بیشتر سخت می گفت بهتر بود هرچند که به این نحوموضع گیری ایشان هشت سال است عادت کرده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس