با نزدیک شدن به انتخابات دهمین دوره مجلس جدال میان احزاب دولتی، اصلاح‌طلب و احزاب تحت مدیریت هاشمی، تبدیل به اختلافات قابل توجهی شده است.

گروه سیاسی مشرق - «راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف»، «تحرکات انتخاباتی کارگزارانی‌ها»، «سخنان تند محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات جبهه اصلاحات علیه حسن روحانی»، «کمپین اصلاح طلبان تندرو علیه صادق خرازی» ، «دعوت گزینشی رسانه‌ها به کنگره یک حزب اتحاد ملت»، «توصیه‌های راهبردی و استراتژیک عارف به اصلاح‌طلبان» و «تشکیل شورای هماهنگی با جامعه روحانیت مبارز» از جمله اخبار مربوط به حوزه احزاب سیاسی کشور بود که به صورت مختصر در ادامه این گزارش می خوانید.

سخنان تند رئیس کمیته انتخابات جبهه اصلاحات علیه حسن روحانی

جریان سیاسی اصلاحات با آگاهی از افتراق‌ها گفتمانی میان آنان و دولت یازدهم تلاش‌های خود را برای تصاحب کرسی‌های سبز بهارستان آغاز کردند. اصلاح طلبان که آتیه سیاسی جریان خود را در گروی حضور اثرگذار در مجلس شورای اسلامی می‌دانند ولی با معیارهای شورای نگهبان سودای پیروزی فتنه گران از آنان گرفته شده است؛ بنابراین چپ‌گرایان در تکاپو برای قربانی کردن دولت در انتخابات آتی هستند؛ آنان عامل پیروزی انتخابات 92 را اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند و به آنان یادآوری می‌کنند که بقای گفتمانی دولت در زیر سایه سیاسی اصلاحات رقم خواهد خورد.

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلبانمحسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان، از چهره‌های تندرو که پس از اغتشاشات 18 تیر 78 تاکنون وکیل پرونده افراد فتنه‌گر است؛ در سخنانی بی‌سابقه به رییس‌جمهور محترم توهین کرد. رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه پرسش و پاسخ که در سالن اجتماعات فرهنگیان شهر ایلام در جمع اصلاح‌طلبان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: «یک شخص با رأی احزاب، اشخاص و انجمن‌ها بالا می‌آید و رئیس‌جمهور می‌شود، اینکه آن آقا (روحانی) بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از ...(سخنان توهین‌آمیز) اوست، از کجا آوردید؟ ما ده‌به‌ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به‌حساب جاری شما حواله‌کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی‌کردیم جلیلی به روی کار می‌آمد.»[1]

توصیه‌های راهبردی و استراتژیک عارف به اصلاح‌طلبان

محمدرضا عارف در همایش" اصلاحات و اعتدال" که در شهریار برگزار شد، گفت: باید در نظر داشت که همواره منافع ملی بر منافع جبهه ای، حزبی و گروهی تقدم دارد و در این عرصه باید از هر گونه سهم خواهی و وزن کشی پرهیز کرد که در چنین صورتی پیروزی و موفقیت مردم و کشور میسر خواهد شد.

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلبانحرکت بر مبنای مشترکات و در چارچوب راهبردهای توافق شده و گفتمان مشترک،مسئولیت پذیری و تلاش حداکثری و توقع و مطالبات حداقلی در داخل جبهه،پرهیز از هر گونه اقدام که باعث کاهش آرامش و نشاط در جامعه می شود ،تشویق تشکل های غیر سیاسی مردمی(NGO ها) به نقش آفرینی در زمینه های مختلف از جمله حضور مردم در انتخابات از جمله الزامات حرکت جبهه ای است که عارف به اصلاح طلبان توصیه کرد آن را مورد توجه قرار دهند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان به اصلاح طلبان ،بخصوص به جوانان اصلاح طلب توصیه مهمی کرد و گفت: جوانان عزیز اصلاح طلب توجه داشته باشند که باید از هرگونه حاشیه سازی و پرداختن به حاشیه ها پرهیز کرد.اگر فردی در طیف گسترده اصلاحات خطایی کرد نباید در فضای مجازی به آن پرداخت و به آن پاسخ داد.[2]

جدایی محسن رضایی از جبهه ایستادگی

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلبانمحمود افتخاری، معاون اجرایی جبهه ایستادگی در خصوص جدا شدن محسن رضایی از این جبهه، گفت: سمت سوی جبهه تغییری نکرده اما به دلیل اینکه آقای رضایی به سپاه پیوستند دیگر فعالیتی در جبهه ندارد.

محمود افتخاری معاون اجرایی جبهه ایستادگی با اشاره به تغییر ساختار جبهه متبوعش، اظهار داشت: جبهه فعلاً برنامه‌ای برای تغییر ساختار اصلی‌اش ندارد ولی آن چیزی که مطرح است و در جلسات جبهه نیز موردبررسی قرار گرفته، انتخابات رؤسا و اعضای کمیته‌های جبهه است. فعلاً جبهه بنای بازتعریف فعالیت‌ها و تقویت ساختار درونی خود را دارد و تمرکز خود را نیز بر روی این موضوع گذاشته است.[3]

«یکتا» هنوز برای فعالیت سیاسی تصمیم قطعی نگرفته است

کامران دانشجو عضو شورای مرکزی جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) با اشاره به برنامه‌های پیش روی این جبهه اظهار داشت: جبهه یکتا یک جبهه گفتمانی است و اگر قرار باشد به یک جبهه سیاسی تبدیل شود و کار سیاسی انجام دهد، علی القاعده باید پیگیر مسائل قانونی و مجوزهای آن باشد. هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم که چنین کاری انجام دهیم و ما فعلاً یک جبهه گفتمانی تشکیل داده‌ایم و این جبهه گفتمان امام و رهبری را دنبال می‌کند و هر جا خلاف این گفتمان را مشاهده کند، موضع‌گیری می‌کند.

عضو شورای مرکزی جبهه یکتا در پاسخ به این پرسش که آیا دفتر استانی جبهه یکتا در همه استان‌ها کامل راه‌اندازی شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم که جبهه گفتمانی را در استان‌ها راه اندازی کنیم ولی به‌صورت کامل هنوز شکل نگرفته است.[4]

حزب نزدیک به قالیباف مجوز گرفت

بعد از تأیید و تکذیب‌ها، دیروز بالاخره اعلام شد که حزب «آزادگی ایران اسلامی» متعلق به «عیسی کاکوئی»، مشاور شهردار تهران، مجوز گرفته است.[5]

قرار است به زودی اعضای موسس در یک نشست خبری اهداف، سیاست ها و راهبردهای این حزب را اعلام کنند.

حزب آزادگی در اولین مرحله، پیش کنگره و سپس کنگره خود را برگزار خواهد کرد.

عیسی کاکایی مشاور هماهنگی و ارتباطات محمدباقر قالیباف عضو هیئت موسس «حزب آزادگی ایران اسلامی» است.[6]

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلباندعوت گزینشی رسانه‌ها به کنگره یک حزب اتحاد ملت

اولین همایش حزب اتحاد ملت پنج شنبه از ساعت 8 صبح در سال اجلاس سران برگزار خواهد شد. در همین راستا، در پی تماس‌های مکرر با مسئولین این حزب (اعضای هیئت مؤسس) با عدم پاسخ‌گویی مناسب از سوی آنها روبرو می‌شویم و دست اندرکاران حزب با ارسال نمابر، به صورت گزینشی از رسانه‌ها دعوت می‌کنند و از دعوت رسانه‌های اصولگرا خبری نیست.

حزب اتحاد ملت ایران 31 فروردین سال جاری از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت خود را دریافت کرد که در این خصوص با واکنش‌هایی از سوی برخی فعالان حزبی مواجهه شد.[7]

محوریت جامعتین برای انتخابات آتی مجلس

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: این حزب،‌ محوریت جامعتین برای انتخابات مجلس دهم را با شرط ورود به تمامی مسائل قبول دارد.

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلبانمحمدنبی حبیبی در رابطه با محور حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم، حزب موتلفه اسلامی، ائتلاف اصولگرایان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه موتلفه معتقد است که رسیدن به ائتلاف اصولگرایان نیاز به محوریت دارد و ما جامعتین را به عنوان محور اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: برای ما مشخص نیست جامعتین در موضوعات ریز و درشت انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد خواهد شد و یا خیر.

حبیببی با تاکید بر اینکه ما با شرط ورود جامعیتن به تمامی مسائل، شعارمان را دنبال خواهیم کرد، گفت: اگر جامعتین در مصادیق و جزئیات ورود پیدا کند، احتمال تحقق ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت بیشتر است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه منظور از روحانیت شخصیت‌های بزرگ روحانی هستند که از ابتدای انقلاب تاکنون جز پشت سر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حرکت نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: منظور این نیست که یک نفر صرفاً در کسوت روحانیت باشد، و روحانیت به صورت مطلق باشد.[8]

آخرین وضعیت نشست‌های سه ضلع پایداری، ایثارگران و مؤتلفه

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلباندبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر اصولگرایان به یک اتفاق نظر، وحدت و همگرایی بسیار خوبی رسیده‌اند.

علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره شکل‌گیری شورای هماهنگی اصولگرایان و آخرین وضعیت تشکل متبوعش اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به یک دهه است که مجموعه‌هایی با نام‌های مختلف و اندیشه اصولگرایی، وحدت و انسجام را دنبال می‌کنند و هرکجا که دچار غفلت شدند، محصولش واگذاری عرصه خدمت‌گزاری به رقبا بوده است.

وی با بیان اینکه حدود 10 ماه پیش سه گروه از این سه ضلع یعنی پایداری، ایثارگران و مؤتلفه جلساتی را با یکدیگر آغاز کردند، گفت: ما همیشه دعای خیرمان بدرقه آنها بود.

زاکانی با بیان اینکه ایثارگران طیف ما را در این نشست‌های سه‌جانبه نمایندگی می‌کرد، افزود: برای اینکه کار محدودتر و منسجم‌تر پیش رود این مسیر دنبال شد و در حال حاضر الحمدالله به یک اتفاق نظر و وحدت و همگرایی بسیار خوبی رسیده‌اند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها منشأیی برای ایجاد زمینه همگرایی و حضور همه اصولگرایان شود و گفت: امیدواریم هر مدلی که به عنوان سازوکار برای این دوره انتخاب می‌شود بتواند نقش‌آفرین باشد و منجر به ائتلاف حداکثری در بین اصولگرایان شود.[9]

تشکیل شورای هماهنگی با جامعه روحانیت مبارز

سخنگوی جبهه پیروان از مأموریت این جبهه به باهنر برای طرح موضوع تشکیل شورای هماهنگی اصول گرایان با جامعه روحانیت مبارز خبر داد.

سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان اظهار داشت: ما می خواهیم همه اصول گرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز شورای هماهنگی اصول گرایان را تشکیل دهند و ما با سایر اصول گرایان تعامل داشته و آنها نیز با ما تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: در طرح شورای هماهنگی اصول گرایان پیش بینی شده است که همه اصول گرایان دور هم جمع شده و یک هیئت رئیسه یا هیئت مدیره از میان خود برای پیگیری کارها انتخاب کنند.

سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه ما گام های اولیه را برای تشکیل این شورا برداشته ایم، گفت: ما می خواهیم که نظراتمان را درباره تشکیل شورای هماهنگی اصول گرایان به جامعه روحانیت مبارز منتقل کنیم؛ به این منظور از محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درخواست کرده ایم که تشکیل چنین شورایی را با دبیرکل و اعضای جامعه روحانیت مبارز مطرح کرده و نظرات آنها را جویا شود.[10]

راه اندازی حزب نزدیک به قالیباف/ کمپین اصلاحات علیه صادق خرازی/ دعوت گزینشی رسانه‌ها در کنگره حزب اتحاد ملت/ توصیه‌های انتخاباتی عارف به اصلاح‌طلبانکمپین اصلاح‌طلبان علیه صادق خرازی

با وجود گذشت دو هفته از مصاحبه جنجالی صادق خرازی کماکان توهین ها و تخریب ها علیه خرازی ادامه دارد.

در ادامه واکنش ها علیه مصاحبه صادق خرازی؛ ارگان رسانه ای حزب کارگزاران هفته نامه صدا- این هفته با انتشار مطلبی حمله و توهین به وی را که این روزها در قامت دبیرکل حزب ندا عرض اندام می کند، آغاز کرد.

کارگزارانی‌ها اين روزها تمام فعاليت خود را در حوزه سياست داخلي به انتخابات معطوف كرده‌اند و به گفته خود برای تصرف کرسی‌های سبز رنگ بهارستان برنامه جدی را در پیش گرفته‌اند، حالا صادق خرازی و حامیانش را مانع رسیدن به اهداف خود می دانند و تلاش دارند تا او را از عرصه سیاست به کنار بزنند.

ارگان رسانه ای حزب کارگزاران امروز با انتشار مطلبی تحت عنوان «آقا صادق در قامت صادقیان» حمله و توهین به صادق خرازی دیپلمات کهنه‌کار اصلاحات را آغاز کرد.

تریبون حزب کارگزاران با تشبیه صادق خرازی به پیام صادقیان! او را دردسرساز و چالش برانگیز خطاب کرد و به وی توصیه کرد که مثل پیام صادقیان بازیکن اسبق پرسپولیس عطای سیاست داخلی را به لقایش ببخشد و فعالیت خود را در عرصه سیاسی کشور پایان دهد.

در بخشی از این مطلب آمده است: «صادقیان فوتبال ایران هم مثل آقا صادق سیاست ایران، هر روز چالشی برای پرسپولیسی ها درست می کرد. البته پیام صادقیان نسبت به آقا صادق این تفاوت را داشت که خیلی زود فهمید این راهی را که به پیش گرفته، به سمت ترکستان است و نه تنها باشگاه پرسپولیس بلکه فوتبال و آینده خود او را هم نابود می کند.»[11]



[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940518000334

[2] http://omidnameh.com/news/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%B2%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF

[3] http://www.khabaronline.ir/detail/448019/root/Politics

[4] http://www.tasnimnews.com/home/single/832740

[5] http://www.khabaronline.ir/%28X%281%29S%28dayaj0g1fkii4osc3p1bn1gx%29%29/detail/448011/root/Politics

[6] http://namayande.com/news/105610

[7] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/832852

[8] http://www.yjc.ir/fa/news/5293009

[9] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940527000354

[10] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/826328

[11] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/453100


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    فقط عارف
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    ایشان هیچ ویژگی بارزی جز صرف انتقاد کردن ندارند.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    دردی از درد مردم میکاهند ایا
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    برای مشرق و سیاسیون ایران هردو. متافسم.
  • ایرانی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    به امید توفیق ملت ایران در هر عرصه ای و نابودی آنانی که چشم دیدن عزت و اقتدار ملت ایران را ندارند
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    هرکی میاد به فکر ملت و آینده این مملکت باشه
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    چی بگم والا!؟
  • مسی خطر ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    ما نیز از تاسف حضرتعالی متاسفیم امید است تحت دیدگان نورانی شما به طریق مستقیم گرویده و در راه توفیق ملت و ممکلت بکوشیم وسلام مسی خطر
  • با شناسنامه ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    رحمت بر پدرت
  • جناب خان ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    ههه ههه ههه خندیدیم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس