پلیس انگلیس با سازنده‌گان آلمانی مستند «ایران محشر است» برخورد خشن کرد.

به گزارش مشرق، سفر زوج آلماني با شعار «ايران محشر است» و پخش مستند آنها از شبکه پرس‌تی‌وی در شبكه‌هاي ماهواره‌اي بازتاب زيادي داشته است .

برخي از اين شبكه‌ها  ضمن پخش كردن گزارشي، حادثه برخورد پليس لندن را با خانواده ايوان بررسي كرده‌اند.طبق اين گزارش، پليس به‌علت درج عبارت «ايران محشر است» به اين خانواده جهانگرد ظنين مي‌شود و ماشين آنها را بازرسي مي‌كند.

ظاهراً پليس مبارزه با تروريسم جاده‌هاي منتهي به محل پارك خودروي آنها را مسدود و موزه جنب خودرو را به سرعت تخليه كرده بود و سپس به اين ون تبليغاتي يورش برد. پليس بعد از شكستن شيشه‌هاي ون اما به جاي بمب با مشتي عروسك و لوازم‌التحرير مواجه مي‌شود.

كريستين ايوان از اينكه در اولين ديدارشان از انگليس، شعار «ايران با‌شكوه است» اين اتفاقات را رقم زده ابراز شگفتي كرده و در سايت كمپين تبليغاتي خود سعي كرده به زباني ساده مسئله را براي انگليسي‌ها جا بيندازد: «‌در اين مدت هزاران پيام عذرخواهي را از طرف مردم خصوصاً مردم انگليس دريافت كرديم. از اين همه ابراز همدردي تحت تأثير قرار گرفتيم. انگليسي‌ها به خوبي ايراني‌ها هستند؛ وقتي كه مي‌گوييم ايران با شكوه است منظورمان اين نيست كه اين كشور باشكوه از همه كشورهاي ديگر باشكوه‌تر است. قصدمان تحريك ديگران نبود بلكه هدف ما گسترش پيام صلح است.»

خانواده ايوان مي‌گويند اين كار را به علت علاقه به ايران انجام داده‌اند و هدفشان ترويج شعار «رابطه خوب با شرق» بوده است.

اين زوج آلماني به همراه فرزندشان در گشت‌وگذاري در اروپا، تابستان امسال به ده‌ها كشور از جمله بلغارستان، روماني، لهستان، اتريش، آلمان، هلند و بلژيك، سفركرده‌اند.، آنان مستند «ايران محشر است» را كه در بخش مستند شبكه پرس‌تي‌‌وي تهيه شده، به افراد مختلف هديه داده‌اند. اين مستند، گزارش سفر خانواده ايوان به نقاط مختلف ايران است.

اين مستند اكنون با داشتن حدود 19 هزار بازديد كننده در صفحه vimeo شبكه پرس‌تي‌وي، رتبه نخست بيشترين بازديد كننده را به خود اختصاص داده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همایون ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    این خبر چندین روز پیشه...الان چرا نشر میدید؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس