یک وبگاه چینی نوشت: جی ۱۰هواپیمایی است که دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیک قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی می‌باشد که می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه‌اش مقابله کند.

به گزارش مشرق، یک وبگاه تحلیلی چینی در گزارشی نوشت: جنگنده چینی «جی _10» چند منظوره گزینه‌ای مناسب برای ایران است به ویژه اگر این قدرت منطقه‌ای تصمیم گیرد ناوگان  فرسوده جنگنده نظامی خود را ارتقا دهد.

بنوشته وبگاه «چاینا اینفورمیشن» «وانگ یانان» از تحلیلگران امور هوا، فضای چین در این زمینه گفت: « هنگام لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران، این کشور بطور یقین به نوسازی ناوگان نظامی و غیر نظامی خود اقدام می‌کند. در این بین جت جی _ 10 گزینه خوب برای ایران است زیرا این جنگنده قادر به اجرای کامل عملیات‌هایی است که آن‌ها می‌خواهند.»

این کارشناس چینی که معاون سردبیری یک نشریه چینی امور هوا، فضا نیز است، در ادامه افزود: «جت جی _10 علاوه بر نبرد هوایی، در اجرای عملیات هوا به سطح و ضد کشتی نیز قابلیت دارد. از سویی ایرانیان باید متوجه شده باشند که چین در بین عمده صادرکنندگان تسلیحات نظامی، قابل اطمینان‌ترین تامین کننده تجهیزات نظامی است. چین در زمینه‌ پرداخت‌های مالی نیز انعطاف پذیر است.»

وانگ گفت که همگام با توسعه نسل بعدی جنگنده‌های چین احتمال زیادی وجود دارد که صنایع هوایی این کشور فن‌آوری بکار رفته در جی _10 را به خریداران انتقال دهد.

بنوشته این رسانه چینی، این اظهار نظرها زمانی عنوان می‌شوند که گمانه زنی‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی چون دبکا فایل (وبگاه تحلیلی رژیم اسرائیل) مبنی بر موافقت پکن با فروش 150 جت جی _ 10 پیشرفته چینی به ایران به میان آمده بود.

 بر اساس این گزارش، جی _10 جنگنده نسل سوم با قابلیت‌های چند منظوره‌ای است که کارشناسان نظامی از آن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های جنگنده جهان یاد می‌کنند به طوری‌که قابل برابری با آخرین مدل جنگنده «اف _16 فالکون» آمریکا است.

«فو ژیانشاو» کارشناس امور تجهیزات هوایی چین نیز درباره نیاز ایران به جنگنده‌های جدید تاکید کرد که این کشور علاقه‌مند به خرید جنگنده جی _10 است.

فو در این زمینه گفت: «جی _10 می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه ایران مقابله کند زیرا این هواپیما دارای ویژگی قدرت رزمایش عالی، قدرت شلیک قوی و تجهیزات بسیار پیشرفته هوایی است.»

این کارشناس چینی همچنین گفت: «عامل دیگر محدودیت ایران در زمینه خریدهای تسلیحاتی است و درباره خرید جنگنده‌های نظامی من حدس می‌زنم که این کشور تنها می‌تواند چین یا روسیه را انتخاب کند.»

این کارشناس چینی در خاتمه پاکستان، و نه ایران را از جمله اولین خریداران جی _10 نام برد. ظاهرا پاکستان قصد خرید 36 جنگنده چینی جی _10 را که در سال 2009 سفارش داده بود، دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • reptor ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 1
    اخه من نمیدونم کی گفته که جی 10 نسل سه هست من میگم که داری یه سری اطلاعات غلط به خورد مردم حالا این نظر هم سانسور کن
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 1
    جی ۱۰ به جا اف۵ سوخو ۳۰ به جا اف۴!
  • صادق ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 3
    جی 10 نسل سوم نیست، نسل سوم به همرده های میگ-21 میگن. جی ده +4 یا ++4 محسوب میشه.
  • بابا ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    من موندم اگه اين يك جنگنده نسل سه هست پس پيشرفتگيش كجاس اخه.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    2 0
    (....که می‌تواند با هرگونه جنگنده نسل سوم کشورهای همسایه‌اش مقابله کند.) این آشغال به درد پاکستان می خورد نه ارتش ایران ما نیاز داشته باشیم از روسیه خرید می کنیم
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    حالا اگه جی 20 بدن بهمون ی چیزی....
  • امیر ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    1 0
    اقا یه وخ از این چینی ها چیزی نخرین.
  • دانشجو ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    1 0
    با سلام شک نکنید که فانتوم و تایگرهای 40 ساله کارایی بیشتری از j-10 داره خرید جنس چینی = پشیمانی حداقل مسئولین خرید نظامی به فکر خرید جنگنده روسی باشن که یک سابقه ای در این زمینه دارند...
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    چینی هرچی انداختن دیگه نباید وارد نیروهای نظامی ما بشن
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جی 10 جنگنه +4 یا نسل چهارم به بعد هستش نه نسل سه مشرق
  • شهرام ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    با عرض سلام جنگنده ی جی 10 چینی همون جنگنده ی لاوی ساخت رژیم صهیونیستی است این جنگنده قرار بود در این رژیم تولید شود اما پروژه ی ان لغو شد و بعد از لغو این پروژه چین تکنولوژی ان را خریداری کرد حالا عرضم این است که این جنگنده رو رژیم صهیونیستی رد کرده پس به درد نخور است ما باید اول دنبال جنگنده هایی بگردیم که توانایی مقابله با جنگنده های انبوه منطقه مانند اف 15 و اف 16 و میراژ 2000 و رافائل رو داشته باشه بعد اگه روسیه قبول کرد ما رو هم در پروژه ی سوخو تی 50 که یک جنگنده ی نسل پنجم هست سهیم کنه چون ما برای مقابله با جنگنده های اف 35 اسرائیل به ان ها نیاز خواهیم داشت.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سردار دهقان: در بخش جنگنده، نیازهای خود را به روسها اعلام کردیم و با کشور دیگری نیز حرفی نزدیم و هیچ درخواستی در این حوزه از فرانسه نداشتیم و بعید میدانم در این شرایط، همکاری نظامی با این کشور داشته باشیم. خبر امروز مشرق . این هم آب پاکی برای میراژ و جی ۱۰ دیگه بحث در مورد جی ۱۰ جایز نیست .والسلام
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بابا الان دارن نسل پنجم ول می کنن رفتن سراغ نسل های دیگه اونوقت جی 10 رو بگیریم همین شاسی بلندا بسه
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    1 0
    برد جنگنده جی 10به درد رژیم کوچک اسرائیل می خوره
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جی 10 نسل چهار + است نه نسل سه!!
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    چینی ها غلط میکنن
  • ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    1 0
    جی ده یک اسباب بازی خلبان کش است هواپیمای جنگنده ساخت ایران که خودش خیلی بده باز از جی ده اسباب بازی بهتره حالا ببین جی ده چه فاجعه ای است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس