رسانه های چین روز سه شنبه به نقل از کارشناسان دفاعی این کشور اعلام کردند در صورت درگیری، چین برای حمله به دشمنانی که در فاصله دورتری از این کشور واقعند، نیاز به بمب افکن راهبردی دوربرد خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پکن با افزایش دو رقمی بودجه دفاعی خود در سال های اخیر - به منظور تقویت توانمندی نیروی دریایی ،و ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی و ملحق کردن آن به ناوگان کشتی های سطحی و زیردریایی ها- بنیه نظامی خود را تقویت کرده است.

اما روزنامه دولتی چاینا دیلی در شماره روز سه شنبه خود با درج مقاله ای یک صفحه ای با استناد به نسخه های اخیر نشریه «کانوا دیفنس ریویو» - نشریه درباره فناوری های نظامی و تسلیحاتی مستقر در کانادا- در یکی از نشست های اخیر نظامی، نیروی هوایی چین به عنوان «نیرویی راهبردی» قلمداد شد.

این توصیف پیشتر در مورد «واحد دوم توپخانه» ارتش چین به کار رفته بود. این روزنامه «واحد دوم توپخانه» را « نیروی موشکی راهبردی عملی» چین قلمداد کرده بود.

چاینادیلی به نقل از نشریه «کانوا دیفنس ریویو» نوشت در نشست اخیر ارتش توافق شد که ساخت یک بمب افکن راهبردی دوربرد، این قابلیت را به نیروی هوایی خواهد داد تا به مناطق دورتر در اقیانوس آرام (دست کم تا سلسله جزایر دوم) حمله کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، کارشناسان راهبردی چین، «سلسله جزایر اول» را محدوده ای قوس مانند می دانند که از ژاپن تا تایوان گسترده شده، و شامل پایگاههای نظامی متعدد آمریکا در جزیره اوکیناواست.

منظور از سلسله جزایر دوم، جزایری است که در فاصله دورتر از چین در شرق اقیانوس آرام واقعند و شامل جزایر ماریاناس، کارولینس و جزیره گوام است که پایگاه هوایی اندرسون آمریکا در آن واقع است. حتی گاهی از «سلسله جزایر سوم » نیز سخن به میان می آورند که جزیره هاوایی را نیز در بر می گیرد.

روزنامه چاینادیلی به نقل از این گزارش نوشت توانایی چین در حمله به سلسله جزایر دوم، مانع از مداخله ارتش کشورهای دیگر در « صورت بروز حالت فوق العاده یا درگیری» خواهد شد.
شورای دولتی چین ماه مه در گزارشی رسمی اعلام کرد قدرت نظامی خود را فراتر از مرزهای دریایی و هوایی خود گسترش خواهد داد.

به نوشته روزنامه چاینادیلی، تعریف ارتش چین از یک بمب افکن راهبردی دوربرد، بمب افکنی است که قابلیت حمل بیش از ده تن مهمات هوا به سطح، برد دست کم هشت هزار کیلومتری بدون نیاز به سوخت گیری مجدد است.

این روزنامه افزود مجله «دانش هوافضا» که یکی از نشریات چین درباره فناوری دفاعی است ماه پیش با درج چند مقاله اعلام کرد این کشور نیاز به یک بمب افکن راهبردی رادارگریز دارد.

در یکی از این مقاله ها آمده است:« یک بمب افکن میان برد نمی تواند نقاط ضعف نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین را در مورد حمله راهبردی و بازدارندگی راهبردی جبران کند. بنابراین، نیروی هوایی باید یک بمب افکن راهبردی قاره پیما داشته باشد که قابلیت نفوذ به سامانه پدافند هوایی دشمن را دارد.»

اما چاینادیلی به نقل از وانگ یانان، معاون سردبیر این روزنامه نوشت چنین بمب افکنی باید « دارای ساختار بسیار پیشرفته و پیکربندی ایرودینامیک، و موتور توربین دار با عملکرد بسیار بالا باشد. این در حالی است که همه این موارد جزء مشکلات اصلی هستند که صنعت هوانوردی چین با آن رو به روست. فکر نمی کنم این مشکلات را بتوان در دوره زمانی کوتاه برطرف کرد.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    خواستن توانستن است چین ،به ملتی تبدیل شده که فرهنگ کار ، منافع ملی ، مبارزه با فساد ، و ......... دارای ارزش است موفق باشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس