کد خبر 454283
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

علی‌اکبر اشعری با بیان این‌که احتمالا باغ کتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده آماده نمی‌شود، گفت: تا زمانی که محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشخص نشده است نمایشگاه کتاب را گرفتار خانه به دوشی نکنیم.

به گزارش مشرق، مدیر باغ کتاب تهران درباره وضعیت انتقال مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصلی به تپه‌های عباس‌آباد با محوریت باغ کتاب گفت: ما مرتب با مسوولان شهرداری و وزارت ارشاد در این‌باره در حال گفت‌وگو هستیم اما به تازگی جلسات مشترکی برگزار نکرده‌ایم.

او در ادامه توضیح داد: در رابطه با محل برگزاری نمایشگاه کتاب من به همراه چند نفر دیگر از دوستان پیشنهاد کرده‌ایم با توجه به همه مسائل مطرح‌شده،‌ آینده نمایشگاه، رضایتمندی مردم از تپه‌های عباس‌آباد و همچنین پیشنهاد‌های تشکل‌های نشر، در میدان فرهنگ (واقع در تپه‌های عباس‌آباد) ساختمانی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی مثل نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شود تا نمایشگاه کتاب هم در این محل برگزار شود.

اشعری گفت: در رایزنی‌هایی که من با تشکل‌های نشر، آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران داشتم این پیشنهاد را مطرح کردم که قرار شد در جلسات شهرداری با حضور مدیران ارشد مورد بررسی قرار بگیرد، اما تا به حال در این‌باره جلسه‌ای برگزار نشده است.

او همچنین اظهار کرد: پیشنهاد ما این است تا زمانی که محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشخص نشده است نمایشگاه کتاب را گرفتار خانه به دوشی نکنیم. البته ما قبول داریم که مصلی محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست ولی با این حال معتقدیم که از جاهای موقت دیگر بهتر است. مردم در طی این سال‌ها با تمام کاستی‌ها و نکات منفی مصلی خو گرفته‌اند و اگر قرار است به صورت موقت مکان نمایشگاه تغییر کند، خیلی خوشایند نیست. بنابراین من معتقدم که سال آینده نیز نمایشگاه کتاب در همان مصلی برگزار شود و تا تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با محل دائمی نمایشگاه تغییری ایجاد نشود.

این فعال فرهنگی در پاسخ به این سوال که مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب دوره قبل قول همکاری برای برپایی نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ کتاب را ارائه کردند و آیا این اتفاق برای سال آینده رخ خواهد داد یا خیر گفت: من بعید می‌دانم این انتقال برای سال آینده عملی می‌شود چون در حال حاضر غیر از باغ کتاب مکان دیگری نداریم که بتواند نمایشگاه کتاب را در خود جای بدهد. پیشنهاد من و برخی دیگر از دوستان این است که فعلا تا تعیین محل دائمی، نمایشگاه کتاب در مصلی بماند.

او همچنین گفت: در عین حال در تمام نمایشگاه‌های بین‌الملل کتاب مثل فرانکفورت و فرانسه هر سال شاهد کوچک‌تر شدن فضای نمایشگاهی به خاطر قدرتمند شدن مسئله‌ای‌بوک و فضای مجازی هستیم. فکر می‌کنم این مسئله در رابطه با نمایشگاه کتاب تهران هم اتفاق خواهد افتاد. با این حال برای انتقال نمایشگاه کتاب به تپه‌های عباس‌آباد نیازمند ساخت فضاهای تازه‌ای هستیم تا با استفاده از فضاهای باغ هنر و باغ‌موزه دفاع مقدس بتوان در سال‌های آینده نمایشگاه کتاب تهران را در آن‌جا برگزار کرد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس