جمهوری‌خواهان با یک اپلیکیشن موبایلی، سعی دارند ذهن مخاطبانی را که عموماً جوانان زیر ۲۵ سال هستند با مسأله خطرناک‌بودن ایران پساتوافق آشنا کرده و از آن به‌عنوان ابزاری برای فشار بر کنگره برای عدم تأیید این توافق سوءاستفاده کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- با گذشت زمان از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای میان و آمریکا، هر روز صدایی جدید به گوش می‌رسد که در تلاش است تا به نوعی با فشار آوردن به کنگره آمریکا، تایید متن توافق در این مجلس را با مشکل روبرو کند. در یکی از جدیدترین اقدامات جمهوری‌خواهان برای فشار وارد کردن به کنگره، کمپینی جدید در یکی از اپلیکیشن‌های پرمصرف این کشور به راه افتاده تا این رفتارها را شدت دهد.

عواطف اپلیکیشنی

نیویورک تایمز در این باره می‌نویسد: صحبت‌های انجام شده پیرامون توافق با ایران برای کنترل تسلیحات بین‌المللی که هفته پیش در واشنگتن تشدید شده بود، باعث شد تا اوباما نسبت به خرج‌های میلیون دلاری تبلیغاتی برای مخالفت با این توافق و مجبور کردن کنگره به عدم تایید آن، هشدار دهد. اما اوباما شکست خورد زیرا پس از تبلیغات سنگین تلویزیونی علیه این توافق نوبت به آن رسید تا در یک اپلیکیشن موبایلی پرمصرف و پرمخاطب، تبلیغات علیه توافق با ایران راه‌اندازی شود.

نیویورک تایمز می‌افزاید: طی هفته گذشته در مناظرات انتخاباتی‌ای که میان کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو علیه این توافق برگزار شده بود، کاربران این اپلیکیشن هنگام باز کردن آن با این پیشنهاد مواجه شدند که می‌توانند شانس خودشان را با اضافه کردن یک فیلتر جدید در این اپلیکیشن امتحان کنند. این فیلتر جدید در این اپلیکیشن این امکان را به آنان می‌دهد تا احساس عاطفی خودشان درباره توافق با ایران را به نمایش گذاشته و با دیگران به اشتراک بگذارند.

عواطف اپلیکیشنی
یکی از کاربران با استفاده از این اپلیکیشن، امن و بدون مشکل بودن این توافق را اعلام کرده است.

با اینکه تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این اپلیکیشن، محرمانه هستند و پس انتشار همگانی آن پس از چند لحظه از بین می‌روند، اما این گروه تبلیغاتی امکانی را فراهم کرده‌اند تا تصاویر مربوط به عواطف نسبت به توافق با ایران، باقی مانده و قابل کپی کردن باشد.

عواطف اپلیکیشنی
کاربر دیگری، با این تصویر، توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت را بسیار ترسناک ارزیابی کرده است.

این اختراع که حاصل خلاقیت استراتژیست رسانه‌ای تگزاسی، وینسنت هریس است، توسط کمپین گروه «اکنون از آمریکا حفاظت کنید» به مرحله اجرا رسیده است. این گروه هرچند که ظاهرا به صورت غیرحزبی اداره می‌شود اما سال گذشته اوباما را به خاطر مواضع ضد نتانیاهو مورد اتهام قرار داد.

عواطف اپلیکیشنی
وینسنت هریس، طراح این تبلیغ اپلیکیشنی

هریس، هدف از راه‌اندازی این کمپین را افزایش آگاهی در مخاطبان زیر 25 سال درباره توافق با ایران عنوان کرد و گفت این چیزی است که حتی فاکس نیوز هم قادر به دست‌یابی به آن نیست. وی اعلام کرده است که توانسته با جذب 179 هزار نفر مخاطب فقط در 24 ساعت و مجموعا 2.5 میلیون نفر، موفقیت عظیمی را به دست آورد.

عواطف اپلیکیشنی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    هرکاری که بکنند نخواهند توانست مانع اعتلای ایران عزیز شوند
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    این چمعیت کوچک یهودیان صهیونیست چه قدر در آمریکا قدرت دارد که قادر است مردم آمریکا را علیه توافق بشوراند 350 ملیون جمعیت آمریکا چطوری برده این جمعیت اندک صهیونیست میشوند..... خدا میداند
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    اپلیکیشن یعنی چی
  • بابک ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    ببخشید خیلی چرت بود مقاله تان مشرق. من هیچی نفهمیدم
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    الله اکبر
  • من ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    یا حق
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بعد ما موندیم تلگرامو فیلتر کنیم یا نه ._.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس