نیویورک تایمز به موضوع اکثریت یهودی نمایندگان مخالف تصویب توافق هسته‌ای اشاره کرد و همین امر موجب شکل‌گیری فشار شدید علیه این روزنامه آمریکایی شد تا جایی که مجبور شد فردای آن روز در اصلاحیه‌ای بخشی از گزارش خود را حذف کند.

گروه جنگ نرم مشرق- روزنامه نیویورک تایمز در مطلب 10 سپتامبر خود به قلم آلیشا پارلاپیانو (Alicia Parlapiano) به موضوع اکثریت یهودی نمایندگان مخالف تصویب توافق هسته‌ای اشاره کرد و همین امر موجب شکل‌گیری فشار شدید علیه این روزنامه آمریکایی شد تا جایی که مجبور شد فردای آن روز در اصلاحیه‌ای به تغییر گزارش خود دست بزند.

نیویورک تایمز در مطلب اولیه خود به این مورد اشاره کرده بود که دموکرات‌های سنا با مخالفت با طرح جمهوریخواهان، ضربه آخر را به آنها وارد کرده و توافق با ایران را نهایی کردند. 4 سناتور دموکرات مخالف توافق نتوانستند به کمک 19 نماینده دموکرات کنگره که آنها هم مخالف توافق بودند، بیایند. اما در این میان نقش یهودیان قابل تعمق است. یهودیانی که ایران را تهدیدی برای اسراییل می‌دانند و یهودیانی که خواهان بهبود روابط بین این دو دشمن دیرین هستند.

این روزنامه، طی ارائه دو جدول، از نمایندگان و سناتورهای مخالف توافق و درصد یهودیان مستقر در حوزه انتخابی آنها که بی‌شک در این رویکرد مخالفت تاثیر داشته‌اند، سخن گفت. اما یک بخش جدول که به شدت برای مدیر مسئول نیویورک تایمز دردسر به همراه داشت، مربوط به ستون دوم با عنوان "یهودی" بودن سناتور مذکور می‌شد که موجب شد رسانه‌ها و نشریات حامی صهیونیسم از جمله "واشنگتن فری بیکن" نفت در آتش شیطنت ریخته و جنجال بزرگ را رقم زدند.



لابی‌گران صهیونیست‌، روزنامه آمریکایی را مجبور به تحریف گفته خود کردند
جدول اولیه که بلافاصله پس از اعمال فشار، ستون مذکور از آن حذف شد



لابی‌گران صهیونیست‌، روزنامه آمریکایی را مجبور به تحریف گفته خود کردند


 تیتر شیطنت‌آمیز واشنگتن فری بیکن برای تهییج یهودیان و آماده‌سازی جو: "نیویورک تایمز رصد‌گر نمایندگان یهودی"


روزنامه نیویورک تایمز فردای آن روز، جدول را اصلاح و در آن کلمه یهودی را پاک کرد و نوشت:‌ "گرچه بیشتر اعضای یهودی کنگره از توافق هسته ای حمایت می‌کنند، ‌اما از 23 دموکرات کنگره مخالف با توافق هسته ای، پانزده نفر یهودی هستند".



لابی‌گران صهیونیست‌، روزنامه آمریکایی را مجبور به تحریف خود کردند


لابی‌گران صهیونیست‌، روزنامه آمریکایی را مجبور به تحریف خود کردند


تصاویر بعدی که نشان می‌دهد ستون مذکور حذف شده است


از جمله ایجادکنندگان جنجال، می‌توان به روزنامه صهیونیستی هاآرتص اشاره کرد که در مطلبی به قلم ران کامپیس اینچنین آورد: "نیویورک تایمز با انتشار جدول قانونگذارانی که مخالف توافق هسته ای ایران هستند، یهودیان را به عنوان عامل ضمنی مخالفت با توافق هسته ای نشان داد".

واشینگتن فری بیکن در مطلب 10 سپتامبر خود مدعی شد که منتقدین ستون جنجال‌برانگیز "یهودی" در جدول مذکور، بر این باورند که دولت اوباما از طریق روزنامه نیویورک تایمز خواسته تا یهودیان را از بدنه نظام آمریکا جدا نموده و آنها را صرفا طرفدار اسراییل بنامد.

سیر این اتفاقات در حالی است که روزنامه "تایمز آو اسراییل" اخیرا به نقل از یکی از سازمان‌های حمایتی اعلام کرده که بر اساس یک نظرسنجی که جدیدا انجام شده، کمتر از 10 درصد گروه های اصلی آمریکایی یهودی از توافق هسته‌ای حمایت کردند، در حالی که خیل عظیمی از آنها با آن مخالف بودند.

در حالی که یهودیان در آمریکا دست بالا را دارند و از هر گونه فشار عیله رسانه‌ها برای توجیه ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی دریغ نمی‌کنند، حسن روحانی -رییس جمهور کشورمان- دیروز عید یهودیان جهان را به آنها رسما تبریک گفته است. پایگاه خبری-تحلیلی "موندوویز" در مطلب 13 سپتامبر خود به سوال و جواب جالب حساب توئیتر رییس جمهور ایران اشاره کرد. در این توئیت،  روحانی که تصویری از خود در یک کنیسه را قرار داده است، در پاسخ به این سوال که "اگر حکومت شما آنتی سمیتیک است، پس چرا رییس جمهورش عید یهودیان را به آنها تبریک می‌گوید؟"، اظهار داشته که "انشالله که ریشه‌های مشترک ابراهیمی ما موجب قوام و دوام احترام و صلح و تفاهم متقابل بشود".

یهودیان، روزنامه آمریکایی را مجبور به تغییر گفته خود کردند


از طرفی، لری کوهلر اسس (Larry Cohler-Esses) -روزنامه‌نگار یهودی که اخیرا تحت مجوز دولت یازدهم موفق به بازدید از ایران و تهیه گزارش شد- ابراز داشته که بین 10 هزار تا 20 هزار یهودی در ایران وجود دارند که در پست‌های دولتی به کار گرفته نمی‌شوند مگر در تجارت. علاوه بر این، یهودیان بدون هیچ واهمه‌ای قادر خواهند بود تا در خیابان‌های شهرهای ایران با پوشش یارمولک (کلاه یهودی) قدم بزنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    سهامدار اصلی نیویورک تایمز یک خانواده یهودی هست
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مرگ بر صهیونیست
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    آزادی رسانه ها در غرب!!!!!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    چه عکس باحالی از آقای روحانی زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس