کد خبر 453220
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: 80 هزار هیئت مذهبی و 55 هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت فرهنگی و مذهبی دارند.

 به گزارش مشرق، ابراهیم غلامرضایی رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی، در حاشیه دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰ هزار هیئت مذهبی و ۵۵ هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت فرهنگی و مذهبی دارند.

وی، راه‌اندازی سامانه طوبی را یکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی تشکل‌های دینی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه که تحت وب فعالیت می‌کند و در واقع سامانه بانک اطلاعات تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است، فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دستورالعمل بهره‌برداری از این سامانه، به زودی در قالب آیین‌نامه اجرایی به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کشور ارسال می‌شود، بیان کرد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در مراکز استان‌ها، همه مراحل صدور مجوز تشکل‌های دینی چون هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی از این طریق انجام می‌شود.

غلامرضایی، برنامه‌ریزی برای سطح‌بندی مداحان اهل بیت(ع) را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: بر اساس این طرح، مداحان اهل بیت(ع) در چهار سطح پیرغلامان، ستایشگران، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) سطح‌بندی و کارت شناسایی صادر می‌شود.

وی، تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌عنوان بازوان قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان قلمداد و عنوان کرد: این دو تشکل میانی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی همه امور هیئات مذهبی و مداحان را برعهده دارند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، تربیت دینی و انقلابی و ولایی جوانان را مهم‌ترین رسالت هیئات مذهبی دانست و تأکید کرد: شور و شعور، دو رکن اصلی هیئت‌های مذهبی است، لذا اگر از ظرفیت هیئات مذهبی به‌ عنوان بزرگترین تشکل مردمی کشور خوب استفاده نشود، علیرغم شور حسینی موجود، شعور حسینی محقق نخواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید دکتر محمود ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    80.000!!!! ماشا الله!!!
  • رضا ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    شما مشکلی دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس